Τα συνθετικά καύσιμα πιθανότατα να την γλυτώσουν

Πρόκειται για τα γνωστά eFuels τα οποία είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον και ίσως να επιτρέψουν να πωλούνται καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία πρόσφατα επανεξελέγη, φέρεται να υποστηρίζει μια εξαίρεση για τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα στο πλαίσιο του σχεδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης να τερματίσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035.

Η πρόταση της φον ντερ Λάιεν προτείνει ότι τα αυτοκίνητα που λειτουργούν με eFuels (τα οποία παράγονται με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές) θα μπορούσαν να πωλούνται και μετά το 2035, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιτυγχάνουν μηδενικές εκπομπές CO2.

Αυτή η ιδέα ευθυγραμμίζεται με μια πρόσφατη πρόταση του κεντροδεξιού Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και αποτελεί μέρος της στρατηγικής της φον ντερ Λάιεν που της εξασφάλισε την δεύτερη της θητεία ως πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

«Ένα νέο αυτοκίνητο θα μπορούσε να παραμείνει και να πωλείται στους δρόμους με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εάν λειτουργεί με 100% με συνθετικό καύσιμο, το οποίο είναι 100% μηδενικών εκπομπών άνθρακα», είπε ο εκπρόσωπος της ομάδας της φον ντερ Λάιεν.

Ωστόσο, τα συνθετικά καύσιμα είναι σημαντικά ακριβότερα από τα παραδοσιακά καύσιμα και η εφαρμογή τους περιορίζεται επί του παρόντος σε έναν μικρό αριθμό πολυτελών ή σπορ επιδόσεων αυτοκινήτων.

Ο νόμος για την κατάργηση των αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 μέχρι το 2035 αναμένεται να επανεξεταστεί το 2026. Οι προηγούμενες διαπραγματεύσεις είχαν συμφωνήσει για την εξαίρεση των οχημάτων που χρησιμοποιούν καύσιμα που βασίζονται σε ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, αλλά η πρόοδος έκτοτε έχει σταματήσει.

Για να δούμε τι θα αποφασιστεί υπό την πίεση και των Ευρωπαίων κατασκευαστών αλλά και των κυβερνήσεων που επιθυμούν το χρονικό όριο της απαγόρευσης να μετατεθεί για αργότερα.