Αυτή η Ferrari 250GT Spider αξίζει πολλά εκατομμύρια

Και όταν λέμε πολλά το εννοούμε αφού η τιμή της πιθανότατα θα την αναδείξει ως ένα από τα πιο ακριβά αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί ποτέ.

Του Γιάννη Σκουφή

Εδώ και πάνω από 80 χρόνια η Ferrari κατασκευάζει πανέμορφα αυτοκίνητα, αλλά ειδικά η δεκαετία του ‘60 ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες περιόδους στην ιστορία της ιταλικής εταιρείας κυριαρχώντας τόσο στους δρόμους όσο και στους αγώνες.

Εκείνη η εποχή είναι συνυφασμένη με την 250 και τις πάμπολλες εκδοχές της, με την κάθε μία να έχει τη δική της συλλεκτική αξία. Όπως και η 250 GT SWB California Spider του 1960 των φωτογραφιών μας.

Η οποία ήταν η πρώτη 250 GT California Spider από τα μόλις 56 αντίτυπα με κοντό μεταξόνιο (SWB) που κατασκευάστηκαν μεταξύ του 1960 και του 1963. Κάτι που προσθέτει ακόμη μεγαλύτερη αξία στην συγκεκριμένη 250 GT Spider είναι ότι είναι το αυτοκίνητο που είχε επιλέξει η Ferrari να παρουσιάσει στο κοινό του σαλονιού της Γενεύης το 1960.

Η California Spider είναι αναμφισβήτητα μια από τα πιο όμορφες και πιο δυνατές Ferrari με V12, ενώ το πανέμορφο αμάξωμα έχει σχεδιαστεί από την Pininfarina και κατασκευαστεί από την Scaglietti στη Modena της Ιταλίας.

Το ιταλικό roadster έκανε το ντεμπούτο του το 1957 σε έκδοση με μακρύ μεταξόνιο και σχεδιάστηκε ειδικά για την αμερικανική αγορά. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε για τους Καλιφορνέζους που ήθελαν ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν όχι μόνο στην πίστα αγώνων αλλά και ως καθημερινό όχημα.

Κατασκευασμένο στο πλαίσιο του επιτυχημένου Ferrari Tour de France Berlinetta, το «Cali Spider» δανείστηκε τον αγωνιστικό V12 των 3.000 κυβικών και των 240 ίππων, που εξασφάλιζε μία τελική πάνω από 250 χλμ./ώρα.

Αφού κατασκεύασε 50 αυτοκίνητα με μακρύ μεταξόνιο, η Ferrari αποφάσισε να αναβαθμίσει περαιτέρω το μοντέλο. Έτσι, το 1960 παρουσιάστηκε η 250 GT SWB California Spider, η οποία βασίστηκε στο πλαίσιο με το κοντό μεταξόνιο και είχε και πολλές άλλες βελτιώσεις.

Από την SWB κατασκευάστηκαν μόλις 56 μονάδες και το αυτοκίνητο με το πλαίσιο «1795 GT» που βλέπετε ήταν το πρώτο που κατασκευάστηκε. Έχει μια κομψή, γυαλιστερή γκρι βαφή με μαύρο δερμάτινο εσωτερικό. Αρχικά, το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στη Γενεύη είχε κόκκινο εσωτερικό, αλλά ξαναφτιάχτηκε με μαύρη δερμάτινη ταπετσαρία πριν από την παράδοση στον αρχικό ιδιοκτήτη, τον Βρετανό οδηγό αγώνων John Gordon Bennet.

Επιπλέον, το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με ορισμένα από τα πιο περιζήτητα χαρακτηριστικά όλων των 250 GT SWB California Spiders που έχουν παραχθεί ποτέ, συμπεριλαμβανομένων των καλυμμένων προβολέων, μιας αφαιρούμενης σκληρής οροφής και του τρίλιτρου V12 συνδυασμένου με ένα κιβώτιο 4 σχέσεων. Είναι ένα από τα μόλις τρία αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτόν τον κινητήρα, ο οποίος λέγεται ότι αποδίδει 280 ίππους χάρη στην διαφορετική κυλινδροκεφαλή.

Ταυτόχρονα ξεχωρίζει και με την ενδιαφέρουσα ιστορία της. Έχει περάσει από μόλις πέντε ιδιοκτήτες από τότε που ήταν καινούργιο, και τρεις τα τελευταία 60 χρόνια. Ο πέμπτος ιδιοκτήτης το κράτησε τα τελευταία 16 χρόνια και τώρα το αυτοκίνητο προσφέρεται ξανά προς πώληση κατά τη διάρκεια της ετήσιας Monterey Car Week από την RM Sotheby's, που θα πραγματοποιηθεί στα μέσα Αυγούστου.

Η εκτιμώμενη τιμή αναμένεται να κυμανθεί από 16 έως 18 εκατομμύρια δολάρια αλλά δεδομένης της ιστορίας της, μπορεί να φτάσει ακόμα ψηλότερα αποτελώντας ένα νέο ορόσημο στα κλασικά αυτοκίνητα.