Πωλείται και πάλι η LM002 του Σουλτάνου του Μπρουνέι
Του Γιάννη Σκουφή
Ο Σουλτάνος του Μπρουνέι συντηρούσε μία επική συλλογή που λέγεται ότι περιλάμβανε έως 7.000 ονειρεμένα και εξωτικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του '80 και του '90. Μεταξύ αυτών 11 Ferrari F40 και 10 McLaren F1.
Ένα από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα της συλλογής ήταν και το LM002, το πρώτο SUV της Lamborghini που κατασκευαζόταν από το 1986 έως το 1993, έχοντας κάτω από το καπό τον V12 των 5,2 λίτρων της Countach.
Με 450 ίππους, ήταν ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα παραγωγής της εποχής, ενώ δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πως ενσαρκώνει την υπερβολή της δεκαετίας του '80. Κατασκευάστηκε ως ένα πολυτελές παιχνίδι, με επενδύσεις από δέρμα και ξύλο, χειροκίνητο κιβώτιο και τελική ταχύτητα πάνω από 200 χλμ./ώρα.
Ωστόσο, υπήρχαν πολλοί που θεωρούσαν ότι η στάνταρ LM002 δεν ήταν αρκετά πολυτελής. Όπως ο Σουλτάνος Hassanal Bolkiah, ο οποίος ανέθεσε στον καροσερίστα Salvatore Diomante να κάνει πιο ευρύχωρο το ιταλικό μοντέλο με τη βοήθεια μιας υπερυψωμένης οροφής.
Λέγεται ότι κατασκευάστηκαν συνολικά τρία τέτοια αυτοκίνητα, αλλά τα υπόλοιπα δύο αγνοούνται, καθιστώντας αυτό το LM002 το μόνο γνωστό στην αγορά.
Η μετατροπή πρόσθεσε μεν και άλλα κιλά αλλά το εσωτερικό έγινε σαφώς πιο άνετο και πρακτικό. Η δεύτερη σειρά καθισμάτων απέκτησε μια εντυπωσιακή κονσόλα με τηλεόραση, VCR και DVD player, ενώ ο χώρος φόρτωσης διαθέτει έναν πάγκο σε σχήμα U και ηχεία.
Μετά την οικονομική κρίση στα τέλη της δεκαετίας του '90, η συντήρηση της τεράστιας συλλογής αυτοκινήτων του Σουλτάνου άρχισε να φθίνει. Αυτό το LM002 διατηρήθηκε σε καλή κατάσταση, καθώς ο Σουλτάνος το οδήγησε μόνο για 1.600 χιλιόμετρα προτού το πουλήσει στον πρώην CEO της BMW και Volkswagen, Bernd Pischetsrieder.
Από το 2009, ανήκει σε μια Σουηδή, η οποία το χρησιμοποιούσε για να πηγαίνει τα παιδιά της στο σχολείο. Η κατάστασή του είναι εξαιρετική και πλήρως λειτουργική, με μόνο μερικές φθορές στα δερμάτινα καθίσματα και μικρές γρατσουνιές. Θα δημοπρατηθεί στις 7 Αυγούστου από την SBX Cars, προσφέροντας μια σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει κάποιος ένα κομμάτι της ιστορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας.