Πόσες κάμερες χρειάζονται για τα θεαματικά πλάνα της Φόρμουλα 1;

Η τεχνολογία πίσω από τις κάμερες που υπάρχουν στα μονοθέσια της Formula 1 είναι πραγματικά εντυπωσιακή.
Mercedes-Benz Group AG

Του Γιάννη Σκουφή

Συγκεκριμένα, κάθε μονοθέσιο διαθέτει εννέα κάμερες κατά τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, αλλά το αποτέλεσμα είναι η απίστευτη τηλεοπτική κάλυψη που απολαμβάνουμε σε κάθε μετάδοση.

Η πιο χαρακτηριστική κάμερα είναι αυτή που βρίσκεται πάνω από το προστατευτικό «Τ» σε κάθε μονοθέσιο, προσφέροντας την κλασική πανοραμική θέα.

Επιπλέον, υπάρχουν δύο κάμερες στο ρύγχος του μονοθεσίου, μία κάμερα στο πίσω μέρος, δύο κάμερες τοποθετημένες στα πλάγια πίσω από τον οδηγό, μία στραμμένη προς τον οδηγό μέσα στο κόκπιτ και μία 360 μοιρών μπροστά του. Επίσης υπάρχει και μία κάμερα μέσα στο κράνος κάθε οδηγού!

Κάθε μία από αυτές τις κάμερες διαθέτει δικό της επεξεργαστή, ο οποίος μπορεί να καθορίσει αν θα λειτουργεί με την ενέργεια που παρέχει το μονοθέσιο ή με εσωτερική μπαταρία.

Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και όταν το μονοθέσιο είναι σταθμευμένο ή μετά από σύγκρουση, οι κάμερες μπορούν να συνεχίσουν να καταγράφουν πλάνα για 15 έως 20 λεπτά.

Όταν λειτουργούν κανονικά, το βίντεο μεταδίδεται από το μονοθέσιο μέσω της μονάδας διεπαφής Formula 1 (FIU). Η μονάδα αυτή καταγράφει όλα τα πλάνα και επιτρέπει στους παραγωγούς να προσαρμόζουν τον ήχο για καλύτερη εμπειρία των θεατών.

Η κάμερα μέσα στο κράνος, ίσως η πιο εντυπωσιακή, είναι ιδιαίτερα περίπλοκη. Η Formula 1 συνεργάζεται με κάθε κατασκευαστή κρανών για να τοποθετήσει τον φακό στη δεξιά πλευρά του κεφαλιού του οδηγού και να ενσωματώσει έναν επεξεργαστή στην άλλη πλευρά του κράνους.

Η κάμερα συνδέεται με το μονοθέσιο και την καλωδίωση μέσω ενός ειδικού καλωδίου που κρέμεται από το κράνος.

Εκτός από τις κάμερες, κάθε μονοθέσιο της F1 διαθέτει δύο μικρόφωνα για την καταγραφή του ήχου από τον κινητήρα ή σε περίπτωση σύγκρουσης. Σύμφωνα με τον αρμόδιο για τις κάμερες η Φόρμουλα 1 σχεδιάζει να προσθέσει ακόμα περισσότερες κάμερες στο άμεσο μέλλον.