Η θηριώδης BMW M5 με τα 618 άλογα - Γιατί την κρύβουν σε μυστική τοποθεσία εδώ και δεκαετίες
Όταν ο θρύλος της αυτοκινητοβιομηχανίας Γκόρντον Μάρεϊ υπέγραψε για να σχεδιάσει την ιδέα για το πρώτο αυτοκίνητο της McLaren για δρόμο, διαπίστωσε ότι ήταν άνθρωπος αρχής.
Το σχέδιό του, το οποίο αργότερα θα γινόταν η παγκοσμίου φήμης McLaren F1, έπρεπε να είναι ελαφρύ, με φυσική αναρρόφηση και να καθίζει τον οδηγό κεντρικά στο πιλοτήριο του αυτοκινήτου. Έτσι, όταν ο Murray πλησίασε το τμήμα M της BMW για να βοηθήσει στην κατασκευή ενός από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα που θα δει ποτέ ο κόσμος, ο μηχανικός Paul Rosche ανέλαβε τα ηνία.
Η τελική σχεδίαση της Rosche ήταν ένας V12 6,1 λίτρων 618 ίππων, ο οποίος θα ονομαζόταν BMW S70/2. Με ένα συμβόλαιο 350 ειδικά κατασκευασμένων κινητήρων στη γραμμή (πωλήθηκαν μόνο 106 αυτοκίνητα), φυσικά η BMW έπρεπε να δοκιμάσει τη δημιουργία της και, σύμφωνα με τον πρώην διευθυντή αυτοκινήτων δρόμου της McLaren, David Clark, έκανε ακριβώς αυτό με τη βοήθεια του το πιο cool βαγόνι στον κόσμο: μια E34 BMW M5 Touring.
Σε ένα επεισόδιο του podcast Collecting Cars του παρουσιαστή του Top Gear Chris Harris, ο Clark αποκάλυψε τις πληροφορίες, αποκαλύπτοντας ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστικά της BMW.
«Όταν δοκίμασαν τον κινητήρα [της McLaren F1] ήταν σε ένα αυτοκίνητο M5», αναφωνεί ο Clark. «Το έχω οδηγήσει, είναι εξωφρενικό πράγμα».
Σύμφωνα με τον Clark, η BMW εξακολουθεί να έχει στην κατοχή του αυτό το αυτοκίνητο στα μυστικά οχήματα δοκιμής που δεν έφτασαν ποτέ στο δρόμο. Από όσο γνωρίζουμε, δεν είναι κάτι που το κοινό είχε τη δόξα να δει.
Όσο για τον Murray, εργάστηκε σκληρά σχεδιάζοντας αυτό που πιστεύεται ότι είναι ο ανεπίσημος διάδοχος της McLaren F1. Το επερχόμενο υπεραυτοκίνητο, που ονομάζεται T.50, προορίζεται να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο δρόμου που κατασκευάστηκε ποτέ - σίγουρα όχι κάτι που προορίζεται να κυνηγήσει ρεκόρ κορυφαίας ταχύτητας ή ακόμα και να κερδίσει αγώνες. Ο σκοπός του θα εξυπηρετηθεί ως ένα καθαρό, ανόθευτο μηχάνημα οδήγησης.
Και, όσο πιο σωστά χρονομετρημένος γίνεται, ο ίδιος ο Chris Harris ανακοίνωσε σήμερα ότι αγόρασε τη δική του «σπιτική» E34 M5 Touring. Δυστυχώς, δεν υπάρχει V12 κάτω από το καπό εδώ.