Τον κατήγγειλαν επειδή πούλησε τη Ferrari του
Του Γιάννη Σκουφή
Η υπόθεση φέρνει στο προσκήνιο τους αυστηρούς όρους που επιβάλλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά για τα μοντέλα με μεγάλη ζήτηση. Σύμφωνα με την καταγγελία, ο Todd Carlson, πρώην ιδιοκτήτης μίας Ferrari Purosangue, είχε υπογράψει συμφωνία όταν κατέθεσε την προκαταβολή του.
Η οποία περιλάμβανε όρο που έδινε στην αντιπροσωπεία της Ferrari στο Χιούστον το δικαίωμα της πρώτης επιλογής σε περίπτωση που ήθελε να πουλήσει το αυτοκίνητο μέσα σε 18 μήνες από την παραλαβή του (τον Ιούνιο του 2024). Αυτό σημαίνει πως, αν ο Carlson επιθυμούσε να μεταβιβάσει το αυτοκίνητό του, έπρεπε πρώτα να απευθυνθεί στον έμπορο από το οποίο το αγόρασε.
Όμως, όπως φαίνεται, ο Carlson πούλησε το αυτοκίνητο χωρίς να τηρήσει τον όρο αυτόν, κάτι που οδήγησε τον έμπορο να τον μηνύσει για παραβίαση της σύμβασης. Η συμφωνία προέβλεπε, επίσης, ότι αν ο Carlson πουλούσε το αυτοκίνητο σε κάποιον τρίτο μέσα σε αυτό το διάστημα, θα ήταν υποχρεωμένος να καταβάλει στον έμπορο το κέρδος που θα αποκόμιζε από την πώληση, καθώς και τα νομικά έξοδα.
Η όλη κατάσταση δεν είναι άγνωστη στην παγκόσμια αγορά της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αν και οι περισσότεροι αγοραστές έχουν τη δυνατότητα να πουλήσουν το αυτοκίνητό τους όποτε θέλουν, αρκετοί κατασκευαστές, όπως η Ferrari και η Ford, έχουν εισαγάγει αυστηρούς όρους για τα μοντέλα που έχουν περιορισμένη παραγωγή ή υψηλή ζήτηση.
Το 2017, η Ford είχε μηνύσει τον ηθοποιό και παλαιστή John Cena επειδή πούλησε το GT του, το supercar της μάρκας, ενώ και η Tesla έχει απειλήσει με νομικές ενέργειες αγοραστές που επιχειρούν να μεταπωλήσουν τα αυτοκίνητά της και ειδικά το Cyvertruck, γρήγορα για κέρδος.
Η υπόθεση δεν έχει φτάσει ακόμα στο δικαστήριο, αλλά είναι φανερό ότι η αντιπροσωπεία της Ferrari στο Χιούστον θα στηριχθεί στη συμφωνία που υπέγραψε ο Carlson. Από την άλλη πλευρά, πολλοί αναρωτιούνται αν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν το δικαίωμα να υπαγορεύουν τι μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες με τα αυτοκίνητά τους μετά την αγορά τους.