Πώς μπορεί μία αντιπροσωπεία αυτοκινήτων να κρατάει σε εγρήγορση τους υπαλλήλους της;
Οι κορυφαίες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στον Καναδά το 2024 επενδύουν στην ικανοποίηση των εργαζομένων, δημιουργώντας ένα ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον που δημιουργεί ένα ομαδικό και αποδοτικό πνεύμα.
Του Γιάννη Σκουφή
Με βασικό άξονα ένα καλό πακέτο αποδοχών και παροχών, πολλές αντιπροσωπείες ενσωματώνουν επιπλέον προνόμια, όπως χώρους χαλάρωσης, γυμναστήρια και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Για παράδειγμα, η Lexus του Έντμοντον στον Καναδά έχει δημιουργήσει ένα υπερσύγχρονο γυμναστήριο 150 τετραγωνικών μέτρων, που επιτρέπει στους υπαλλήλους να φροντίζουν την υγεία και τη φυσική τους κατάσταση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επιπλέον, υπάρχει χώρος χαλάρωσης με δραστηριότητες όπως πινγκ πονγκ και μπάσκετ.
Παρόμοια στρατηγική ακολουθούν και αντιπροσωπείες των Dodge, Chrysler και Jeep, οι οποίες οργανώνουν τακτικά εκδηλώσεις για το προσωπικό, όπως τουρνουά γκολφ, μπάρμπεκιου και γιορτές στο τέλος της χρονιάς.
Αυτό το «οικογενειακό κλίμα», όπως το περιγράφει ο οικονομικός διευθυντής Cameron Bates, συμβάλλει στη μείωση της εναλλαγής προσωπικού, ενώ προσελκύει και διατηρεί εργαζόμενους.
Η Subaru του Νιαγάρα ακολουθεί μια αντίστοιχη προσέγγιση, με μικρές εκδηλώσεις και δραστηριότητες που δείχνουν στους εργαζομένους ότι εκτιμώνται. Σύμφωνα με τα στοιχεία της καναδικής ένωσης αντιπροσώπων, η εναλλαγή προσωπικού στα καταστήματα μειώθηκε στο 31% το 2023 από 35% το 2021, ενώ ο μέσος χρόνος παραμονής των εργαζομένων αυξήθηκε στα 6,8 έτη.
Τέλος, οι αντιπροσωπείες αναγνωρίζουν τη σημασία του ανταγωνιστικού πακέτου αποδοχών. Η Jaguar-Land Rover του Οντάριο εφαρμόζει το «Living Wage», το οποίο διασφαλίζει αμοιβές πάνω από τον κατώτατο μισθό για νεοπροσληφθέντες, ενώ η Nissan στη Νέα Σκωτία προσφέρει ειδικές παροχές στους τεχνικούς, όπως επίδομα εργαλείων και πριμ υπογραφής 5.000 δολαρίων.
Όλα αυτά ισχύουν στον Καναδά. Στην Ελλάδα πως λέτε να είναι τα πράγματα;