Έχετε δει μεγαλύτερη φτερούγα σε αυτοκίνητο;
Η Porsche, μετά την παρουσίαση της ανανεωμένης 911 GT3 τον προηγούμενο μήνα, προετοιμάζεται να αποκαλύψει και την αναβαθμισμένη έκδοση RS.
Του Γιάννη Σκουφή
Μέχρι τότε η εταιρία βελτιώσεων Manthey -της οποίας το 51% ανήκει στην Porsche από το 2013- προχωρά σε μια ειδική έκδοση της απερχόμενης Rennsport με ένα αεροδυναμικό πακέτο. Που φέρει την επίσημη έγκριση της Porsche και κατά συνέπεια δεν επηρεάζει την εγγύηση του αυτοκινήτου.
Μια από τις πιο χτυπητές αλλαγές είναι η αντικατάσταση του πίσω παρμπρίζ από ένα πάνελ από ανθρακόνημα που είναι 25% πιο ελαφρύ, με ενσωματωμένο ένα μεγάλο αεροδυναμικό βοήθημα σαν πτερύγιο καρχαρία, εμπνευσμένο από την αγωνιστική Porsche 963. Χαρακτηριστικά είναι και τα έξι πιο μικρά πτερύγια που υπάρχουν στην οροφή, ενώ η πραγματικά τεράστια πίσω φτερούγα από ανθρακονήματα έχει καινούργια πλευρικά πτερύγια προκειμένου να αυξάνεται το κάθετο φορτίο που παράγει.
Ο διαχύτης έχει επίσης μεγαλώσει για τον ίδιο σκοπό, ενώ οι τροχοί διαθέτουν αεροδυναμικά καλύμματα από ανθρακονήματα για μείωση της αντίστασης του αέρα. Με τις τροποποιήσεις αυτές, η 911 GT3 RS παράγει πάνω από 1.000 κιλά κάθετου φορτίου στα 285 χλμ./ώρα.
Πέρα από τις αλλαγές στο αμάξωμα, η Manthey ενίσχυσε τις αναρτήσεις, χρησιμοποιώντας πιο σκληρά ελατήρια -κατά 30% μπροστά και 15% πίσω. Υπάρχουν επίσης καινούργια αμορτισέρ, αγωνιστικά τακάκια φρένων για τα μοντέλα με κεραμικά δισκόφρενα, καθώς και διακοσμητικά στοιχεία, όπως φωτιζόμενα μαρσπιέ από ανθρακονήματα και LED προβολείς στις πόρτες.
Η εξέλιξη του πακέτου κράτησε δύο χρόνια και περιλάμβανε χιλιάδες χιλιόμετρα δοκιμών σε ευρωπαϊκές πίστες. Στόχος της Manthey είναι να πετύχει καλύτερο χρόνο στο Nürburgring από την εργοστασιακή 911 GT3 RS, η οποία το 2022 ολοκλήρωσε τον γύρο των 20,8 χιλιομέτρων σε 6 λεπτά και 49,32 δευτερόλεπτα.
Το νέο πακέτο αναμένεται να φέρει το χρόνο πιο κοντά στα 6 λεπτά και τα 43,30 δευτερόλεπτα που είχε πετύχει το 2021 μια 911 GT2 RS προηγούμενης γενιάς με εξαρτήματα της Manthey.
Οι πρώτες παραδόσεις της 911 GT3 με το κιτ της Manthey στις χώρες της ΕΕ θα ξεκινήσουν στις αρχές του νέου έτους, ενώ στις άλλες περιοχές του κόσμου από το Μάρτιο.
Παρότι η τιμή του συγκεκριμένου κιτ δεν έχει ανακοινωθεί, αναμένεται να είναι πιο ακριβό από το αντίστοιχο για την 718 Cayman GT4 RS που κοστίζει πάνω από 60 χιλιάδες ευρώ χωρίς το κόστος τοποθέτησης.