Θα αγοράζατε αυτοκίνητο μέσω της Amazon;
Του Γιάννη Σκουφή
Πλέον, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της Amazon, να περιηγηθούν στα διαθέσιμα μοντέλα, να τα διαμορφώσουν, να επιλέξουν τρόπους χρηματοδότησης και να προγραμματίσουν την παραλαβή του αυτοκινήτου τους. Όλα αυτά χωρίς να χρειαστεί να επισκεφθούν κάποια αντιπροσωπεία.
Η διαδικασία αυτή, που θυμίζει το μοντέλο πωλήσεων της Tesla, προσφέρει διαφάνεια στις τιμές και εξαλείφει την παραδοσιακή, συχνά αγχωτική, διαδικασία της διαπραγμάτευσης. Ωστόσο, πρακτικά η Amazon δεν αποκλείει τις αντιπροσωπείες, αλλά λειτουργεί ως μεσάζων.
Η παράδοση του αυτοκινήτου πραγματοποιείται σε εξουσιοδοτημένα σημεία Hyundai, όπου ο αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο τύπους συναντήσεων. Η μία διαρκεί 75 λεπτά και περιλαμβάνει αναλυτική παρουσίαση των λειτουργιών του αυτοκινήτου και δοκιμαστική οδήγηση, ενώ η σύντομη εκδοχή, διάρκειας 45 λεπτών, παραλείπει τη δοκιμή.
Η υπηρεσία αυτή δεν περιλαμβάνει, προς το παρόν, προγράμματα leasing, αν και η Amazon σκοπεύει να τα ενσωματώσει σύντομα. Επίσης, η δυνατότητα για online αγορά μοντέλων της Hyundai θα επεκταθεί και σε άλλες πόλεις των ΗΠΑ, ενώ αναμένεται να προστεθούν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες μέσα στο επόμενο έτος.
Παρότι η συνεργασία αυτή προσφέρει ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου, το ερώτημα παραμένει: Θα αγοράζατε ένα καινούργιο αυτοκίνητο online από την Amazon ή προτιμάτε τη διαπροσωπική εμπειρία και την αίσθηση ασφάλειας που προσφέρει η παραδοσιακή αντιπροσωπεία;