Ford Falcon XY GT: Πωλείται η «χρονοκάψουλα» που δεν έχει ταξινομηθεί για 51 χρόνια
Το σπάνιο αυτοκίνητο βγήκε προς πώληση σε δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Ιανουαρίου 2025
Ένα αυθεντικό εξαιρετικά σπάνιο "barn find" παράδειγμα ενός από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα της Αυστραλίας πωλείται από τον πρώτο του ιδιοκτήτη, αφού δεν έχει κυκλοφορήσει από το 1973.
Ο πρώτος ιδιοκτήτης ενός Ford Falcon GT του 1970 στέλνει το πολύτιμο απόκτημά του σε δημοπρασία χωρίς αποθεματικό, αφού παρέμεινε ανέγγιχτο στην αποθήκη από τότε που έληξε η άδεια κυκλοφορίας του το 1973.
Το XY GT με κινητήρα V8 - σήμερα ένα από τα πιο περιζήτητα και συλλεκτικά αυτοκίνητα αυστραλιανής κατασκευής - αγοράστηκε καινούργιο από τον σημερινό ιδιοκτήτη του το 1970, ο οποίος το έβαλε στην αποθήκη αφού το οδήγησε για μόλις τρία χρόνια.
Ένα από τα μόλις 163 στάνταρ XY GT που παρήχθησαν σε Yellow Ochre, το Ford sedan σε αρχική κατάσταση έχει να βγει από το δρόμο από τότε που έληξε η άδεια κυκλοφορίας του στη Βικτώρια το 1973 και, εκτός από τακτικές εκκινήσεις για να διατηρείται σε έλεγχο, δεν έχει οδηγηθεί από τότε.
Με μόνο 38.624 χιλιόμετρα στο ρολόι - η Αυστραλία πέρασε σε χιλιόμετρα το 1974 - ο 88χρονος σήμερα αρχικός ιδιοκτήτης έστειλε το σπάνιο μηχάνημα για να πωληθεί στις 30 Ιανουαρίου 2025 στις δημοπρασίες Chicane Auctions στη Μελβούρνη.
Η Ford Αυστραλίας κατασκεύασε περίπου 1557 XY GT Falcon στο εργοστάσιο Broadmeadows μεταξύ 1970-71, τα οποία εφοδιάζονταν με τον διάσημο βενζινοκινητήρα V8 'Cleveland' 351 κυβικών ιντσών (5,8 λίτρων) με μια εισαγωγή αέρα 'shaker' προσαρτημένη στο πάνω μέρος του κινητήρα, η οποία έβγαινε από μια τρύπα στο καπό.
Εκτός από το αρχικό, μη αναπαλαιωμένο χρώμα και τα μαύρα γραφικά, αυτό το παράδειγμα διέθετε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, εργοστασιακή ηλιοροφή και κλιματισμό που είχε τοποθετηθεί από τον αντιπρόσωπο.
Το μαύρο βινυλίου εσωτερικό είναι ανέγγιχτο και σε καλή κατάσταση, συμπεριλαμβανομένου του κλασικού τριάκτινο τιμονιού GT.
Το αυτοκίνητο αγοράστηκε καινούργιο το 1970 από τη Wright Ford, η οποία βρισκόταν στη γωνία των οδών William και Crown Streets στην καρδιά του Σίδνεϊ - ο μεγαλύτερος αντιπρόσωπος Ford στην Αυστραλία εκείνη την εποχή - πριν οδηγηθεί στη Μελβούρνη με άδεια και ταξινομηθεί στη Βικτώρια.
Η Wright Ford παρουσιάστηκε ως ειδικός στις επιδόσεις, τοποθετώντας το λογότυπο Shelby στο μπροστινό προστατευτικό του αυτοκινήτου ανάμεσα σε μια σειρά από μη καταχωρημένα εξαρτήματα Shelby.
Όσον αφορά την αξία του, ο Lamprell εκτιμά ότι η τιμή του κλασικού Falcon κυμαίνεται μεταξύ 100.000 και 200.000 δολαρίων, ενώ οι πρόσφατες πωλήσεις ξεπερνούν ακόμη και τα 225.000 δολάρια για ένα αυθεντικό, μη αναπαλαιωμένο μοντέλο του 1971 που πωλήθηκε πρόσφατα στο Σίδνεϊ.
Η ακόμη πιο σπάνια έκδοση GTHO Phase III του XY Falcon - μια ειδική σειρά 300 επιπλέον αναβαθμισμένων GT που κατασκευάστηκε για να κερδίσει το Bathurst - έγινε ένα από τα πιο ακριβά τοπικά συλλεκτικά αυτοκίνητα, αφού οι τιμές ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο δολάρια στα τέλη της περασμένης δεκαετίας.
Ωστόσο, η φούσκα φαίνεται να έχει σκάσει κάπως, με ένα Electric Blue του 1971 Phase III να πωλείται για 362.000 δολάρια - μια σχετική ευκαιρία - τον Ιανουάριο του 2024.
Η υψηλότερη δημόσια γνωστή τιμή για αυστραλιανό αυτοκίνητο ανήκει σε ένα Ford XA Falcon GT-HO Phase IV του 1971 - τον θνησιγενή διάδοχο του Phase III - που φέρεται να πωλήθηκε για 1,75 εκατομμύρια δολάρια το 2021, αν και ορισμένες αναφορές θέλουν η συμφωνία να χάλασε μετά τη δημοπρασία.