Έρχονται αλλαγές στα ΚΤΕΟ: Νέα πρόταση για τα αυτοκίνητα προκαλεί αντιδράσεις

Ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πάνω από 15 έτη

Έρχονται αλλαγές στα ΚΤΕΟ: Νέα πρόταση για τα αυτοκίνητα προκαλεί αντιδράσεις
Αρχείου - In Time
2'

Υπό εξέταση είναι οι αλλαγές στα ΚΤΕΟ, δεδομένου ότι η μέση ηλικία των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν τόσο στην Ελλάδα όσο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες είναι άνω των 15 ετών.

Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα τα περισσότερα οχήματα έχουν κατά μέσο όρο ηλικία 17,3 ετών, ενώ ακόμη και σε χώρες όπως η Γερμανία, ο μέσος όρος έχει φτάσει σε διψήφιο αριθμό (πάνω από 10 έτη), ενώ το 2010 ήταν μόλις στα 8,1 έτη.

Κάτι τέτοιο έχει οδηγήσει τον τεχνικό σύλλογο ελέγχου TUV SUD στη Γερμανία να αντιδράσει. Ειδικότερα, προτείνει όλα τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των δέκα ετών να υποβάλλονται πλέον σε τεχνικό έλεγχο κάθε χρόνο, και όχι κάθε δύο χρόνια, όπως συμβαίνει τώρα.

Σύμφωνα με τους επικεφαλής, ο λόγος για αυτή την αλλαγή είναι ο υψηλότερος κίνδυνος εμφάνισης βλαβών που μπορούν στη συνέχεια να οδηγήσουν σε ατυχήματα. Όπως ήταν αναμενόμενο, η συγκεκριμένη πρόταση έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της AvD (Automobilclub von Deutschland) σε δελτίο τύπου, όπου αναφέρει ότι ο αριθμός των ατυχημάτων που μπορούν να αποδοθούν σε βλάβες λόγω της παλαιότητας των οχημάτων παραμένει χαμηλός εδώ και χρόνια.

Ο τακτικότερος τεχνικός έλεγχος από ΚΤΕΟ, αν εφαρμοστεί, δεν λύνει το πρόβλημα της παλαιότητας του στόλου, καθώς δεν προσφέρει άμεσο κίνητρο αγοράς νέων αυτοκινήτων.

Επικρατεί επομένως προβληματισμός για το κατά πόσο η επιβάρυνση των ιδιοκτητών ΙΧ με περισσότερους τεχνικούς ελέγχους θα τους ενθάρρυνε να πουλήσουν ή να αποσύρουν το αυτοκίνητό τους ώστε να αγοράσουν ένα καινούργιο αυτοκίνητο. Τέλος, να τονίσουμε πως και στην Ελλάδα το πλαίσιο τεχνικών ελέγχων χρειάζεται ανασχεδιασμό καθώς καθημερινά βλέπουμε εκατοντάδες επικίνδυνα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Σχετικές ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων Δημοφιλή