Ρομποταξί εγκλώβισε τον επιβάτη του!

Η Waymo, η εταιρεία που ηγείται στον τομέα των αυτόνομων ταξί, βρέθηκε πρόσφατα στο επίκεντρο κριτικής όταν ένα από τα ρομποταξί της εγκλώβισε τον επιβάτη του κάνοντας συνεχώς κύκλους.

Του Γιάννη Σκουφή

Το περιστατικό που καταγράφηκε πρόσφατα στο Λος Άντζελες έγινε γνωστό μέσα από μία ανάρτηση του Mike Johns όταν κάλεσε ένα Waymo για να τον μεταφέρει στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, η διαδρομή εξελίχθηκε σε μια ιδιαίτερα… απογοητευτική εμπειρία.

Ο Johns, ο οποίος έπρεπε να φτάσει στο αεροδρόμιο για να προλάβει την πτήση του, διαπίστωσε ότι το αυτόνομο όχημα άρχισε να κάνει κύκλους σε ένα πάρκινγκ αντί να τον οδηγήσει στον προορισμό του.

Καθώς η ανησυχία του μεγάλωνε, επικοινώνησε με την εξυπηρέτηση πελατών της Waymo, περιγράφοντας την κατάσταση: «Κάνει κύκλους γύρω από έναν χώρο στάθμευσης. Έχω τη ζώνη ασφαλείας δεμένη, δεν μπορώ να βγω από το αυτοκίνητο. Μήπως έχει χακαριστεί; Τι συμβαίνει; Αρχίζω να ζαλίζομαι».

Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας, η εκπρόσωπος της Waymo προσπάθησε να τον καθοδηγήσει μέσω της εφαρμογής της εταιρείας, ζητώντας του να πατήσει το κουμπί «My Trips». Ωστόσο, ο Johns εξέφρασε την απογοήτευσή του, υποστηρίζοντας ότι η Waymo θα έπρεπε να μπορεί να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος χωρίς την ανάγκη δικής του παρέμβασης.

Μετά από πέντε αγωνιώδη λεπτά συνεχών κύκλων, η ομάδα της Waymo κατάφερε να ανακτήσει τον έλεγχο της αυτόνομης Jaguar i-Pace, η οποία τελικά τον πήγε στο αεροδρόμιο. Ωστόσο, ο Johns έμεινε απογοητευμένος και αγανακτισμένος από την εμπειρία.

Σε δήλωσή της, η Waymo εξήγησε ότι το πρόβλημα προέκυψε από ένα σφάλμα λογισμικού, το οποίο έχει πλέον διορθωθεί ώστε να αποτραπούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον. Επίσης, η εταιρεία δεν χρέωσε τον Johns για τη διαδρομή.

Πάντως, το περιστατικό αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία των αυτόνομων οχημάτων, ενώ εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία και την ασφάλεια αυτής της τεχνολογίας.