Kymco K-XCT 300i
Στην Ευρώπη, η δραστήρια εταιρεία καταλαμβάνει ποσοστό
14% στην ισπανική αγορά,12% στην ιταλική και 8% στην ελληνική, σε σχέση με την κατηγορία δίτροχων άνω των 50 κ.εκ. Ως εκ τούτου, η Kymco παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις αγορές της Ν. Ευρώπης, προτείνοντας μια πλήρη γκάμα μοντέλων.
Μπορεί τα τελευταία 6 χρόνια, η αγορά scooters και μοτοσικλετών να παρουσιάζει ύφεση στην Ευρώπη – μόνο το 2012 είχε κάμψη 23,2%, όμως για την Kymco παραμένει μια μεγάλη αγορά. Με μερίδιο αγοράς 8% στην εγχώρια αγορά, φαίνεται πως η ταϊβανέζικη εταιρεία έχει το δικό της κοινό και στην Ελλάδα. Κι αν το 2012 ήταν μια άγονη χρονιά για την Kymco, το 2013 φαίνεται πως την ευνοεί καθώς παρουσιάζει τρία νέα scooters (XCiting 400i – People One 125 – K-XCT 300i), δύο νέες μοτοσικλέτες (K-PIPE 125 – K1 125), δύο σύγχρονα ηλεκτρικά δίτροχα (EV CANDY 2.0 – EV QUEEN 3.0) και δύο ATV(MXU 550/700i).
Από τις νέες αφίξεις σε scooters ξεχωρίζει αυτή του K-XCT 300i που είναι ολοκαίνουργιο μοντέλο. Το καβαλήσαμε πρόσφατα στους δρόμους του Πειραιά αναγνωρίζοντας ένα scooter με κοντό μεταξόνιο και συμμαζεμένες μάζες. Με τιμόνι που «κόβει» πολύ και τον ισχυρότερο κινητήρα που παρουσιάστηκε ποτέ σε scooter 300 κ.εκ.
Με αιχμηρή σχεδίαση, το K-XCT 300i προδιαθέτει για δυναμική οδήγηση. Δείχνει ψηλό, όχι και τόσο μακρύ αλλά αρκετά φαρδύ. Η ουρά είναι ανασηκωμένη ενώ ειδική μέριμνα έχει υποστεί και το υπόβαθρο της σέλας με στόχο την άνεση. Βελτιωμένο και το κάλυμμα του καθίσματος ως προς την ανθεκτικότητά του στην χρήση. Η τάπα της βενζίνης βρίσκεται στην ποδιά για ευχρηστία ενώ υπάρχει και ειδική θήκη με υποδοχή για παροχή ρεύματος 12V. O πίνακας οργάνων είναι digital και είναι πλήρης - έχει και στροφόμετρο.
Τα πλαστικά έχουν καλή βαφή και άριστη συναρμογή ορίζοντας μια ποιοτική κατασκευή. Το πλαίσιο είναι παραλλαγή εκείνου που έχουμε δει στο Down Town σε πιο compact διαστάσεις και παρουσιάζεται ιδιαίτερα στιβαρό. Το τιμόνι έρχεται κοντά στα χέρια του χρήστη εντούτοις η θέση οδήγησης φέρνει τον αναβάτη με αρκετά λυγισμένα πόδια, στάση που ίσως κουράσει τους... ψηλούς. Κάτω από την σέλα υπάρχει φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος 41 λίτρων που χωρά ένα full face κράνος και διάφορα μικροαντικείμενα.
Το μοτέρ είναι γνώριμο από το Downtown και το People. Πρόκειται για τον κινητήρα της σειράς G5 στα 298 κ.εκ. που είναι ιδιαίτερα ελαφρύς και μικρός. Ωστόσο, το σύστημα ψεκασμού της Keihin έχει αλλάξει προσφέροντας μεγαλύτερη ροπή σε εύρος στροφών αλλά και οικονομία. Με απόδοση 28 ίππων στις 7.800 σ.α.λ. και ροπή 29,1 Nm στις 6.250 σ.α.λ. το νέο Kymco K-XCT 300i προκύπτει ως το ισχυρότερο scooter στην κατηγορία του.
Σε επίπεδο οικονομίας έχουμε μέση κατανάλωση κοντά στα 3 λίτρα/100 χλμ. ή αυτονομία 33 χλμ. ανά λίτρο βενζίνης. Η δε συνολική αυτονομία μπορεί να φθάσει στα 360 χλμ. καθώς το μοντέλο διαθέτει ντεπόζιτο χωρητικότητας 11 λίτρων.
Στο σύστημα πέδησης θα βρείτε δύο δισκόφρενα τύπου μαργαρίτας με την εμπρός δισκόπλακα να είναι πλευστή. Μπροστά υπάρχει δαγκάνα 3 εμβόλων και πίσω, δύο εμβόλων. Προς το παρόν δεν διατίθεται έκδοση με ABS όμως υπάρχει στα σχέδια της Kymco για αργότερα.
Μολονότι το K-XCT 300i που οδηγήσαμε ήταν φορτωμένο με ελάχιστα χιλιόμετρα – ο κινητήρας δεν είχε ανοίξει – εντούτοις οι ρεπρίζ ήταν εντυπωσιακές. Η δύναμη και το τράβηγμα είναι κάτι που σε εντυπωσιάζει στο νέο Kymco όπως και η ευελιξία του. Με σχετικά μικρούς τροχούς (13 ίντσες πίσω – 14 μπροστά), μικρό μεταξόνιο, γρήγορη γεωμετρία και τιμόνι που... κόβει στους επιτόπου ελιγμούς, το K-XCT 300i είναι εξόχως ευκίνητο. Όμως προκύπτει και ιδιαίτερα σταθερό στις υψηλές ταχύτητες (δεν δείχνει καθόλου νευρικό λόγω κοντού μεταξονίου) που στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να φθάσει σε τελική μέχρι τα 150 χλμ./ώρα (ένδειξη ταχύμετρου).
Το νέο Kymco K-XCT 300i διατίθεται σε τρεις χρωματισμούς (λευκό-μπλε-μαύρο) στην τιμή των 4.495 ευρώ. Είναι ακριβότερο από το αντίστοιχο People και παίζει στην ίδια τιμή με το Down Town. Παράλληλα, η εισαγωγική εταιρεία έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα γνωριμίας με το νέο scooter που φέρει την ονομασία «Test the best and win» όπου όσοι το δοκιμάσουν στους επίσημους αντιπροσώπους του δικτύου της Kymco και αποφασίσουν να το αγοράσουν θα έχουν έκπτωση 300 ευρώ. Ένας τυχερός θα παραλάβει ένα καινούργιο K-XCT 300i μέσω κλήρωσης που θα γίνει εν ευ θέτω χρόνο από την εταιρεία.
Τέλος, η ελληνική εισαγωγική εταιρεία, μέσω του δικτύου αντιπροσώπων της, μείωσε προσφάτως τις τιμές στα σέρβις και στα ανταλλακτικά όλων των μοντέλων της έως και 42% ενώ μειώσει τις τιμές λιανικής σε όλα τα μοντέλα της από 100 έως 400 ευρώ για αγορά τοις μετρητοίς. Από την άλλη υπάρχουν δύο χρηματοδοτικά προγράμματα εκ των οποίων το πρώτο είναι άτοκο με 12μηνη εξόφληση μέσω πιστωτικής κάρτας και το δεύτερο με 18μηνο έντοκο διακανονισμό.
Φώτης Ραΐσης
Πηγή: Carzine.gr