Λάστιχα χωρίς αέρα: Επανάσταση;
Ταλάστιχα χωρίς αέρατης αμερικάνικης εταιρείαςPolarisή αλλιώςNPT(NonPneumaticTyres) θα είναι διαθέσιμα από του χρόνου, ενώ ένας από τουςπρώτους ενδιαφερόμενουςείναι οαμερικάνικος στρατός.
Κι αυτό γιατί τα ελαστικά χωρίς αέρα δεν μπορούν ούτε να τρυπήσουν ούτε να καταστραφούν εύκολα σε κάποια λακκούβα, ακινητοποιώντας στη συνέχεια το όποιο όχημα.
Στα λάστιχα της Polaris o αεροθάλαμος έχει αντικατασταθεί από ένα πλέγμα συνθετικού υλικού, που όχι μόνο κρατά το βάρος του εκάστοτε αυτοκινήτου αλλά απορροφά με αποτελεσματικότητα και τις ανωμαλίες των δρόμων. Φυσικά οι διάφορες χρήσεις των ελαστικών εξασφαλίζονται με τη βοήθεια άλλης δομής και πυκνότητας του πλέγματος, ενώ όταν φθαρεί το πέλμα αντικαθίσταται μόνο αυτό. Ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα των NPT είναι και το μειωμένο επίπεδο θορύβου, μιας και στα συμβατικά ο αεροθάλαμος λειτουργεί σαν αντηχείο.
Φυσικά η προσπάθεια της Polaris δεν είναι ούτε η μόνη ούτε και η πρώτη. Έχει προηγηθεί το 2005 η Michelin με το Tweel (το όνομα προέρχεται από τις λέξεις Tire και Wheel) που προς το παρόν χρησιμοποιείται μόνο στη βιομηχανία, η Bridgestone που πριν από δύο χρόνια είχε παρουσιάσει το δικό της λάστιχο χωρίς αέρα, την τεχνολογία του οποίου με το πυκνό, πράσινου χρώματος πλέγμα την ονομάζει Airless Tire Technology, αλλά και η Yokohama. Μάλιστα το δικό της ελαστικό, με το περίεργο όνομα Yokohama Youmyaki, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με συμβατικές ζάντες, κάτι που δεν ισχύει για τα λάστιχα χωρίς αέρα των άλλων κατασκευαστών.
Γιάννης Σκουφής
Πηγή: Carzine.gr