TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200/1200XC

Αν πρέπει να δώσουμε στη νέα Τriumph Tiger Explorer 1200 έναν ορισμό, τότε θα λέγαμε ότι διαθέτει τεχνολογία και χαρακτηριστικά που δίνουν νέο νόημα στην κατηγορία των Αdventure Tourer.

Πρόκειται για μια πραγματικά νέα μοτοσυκλέτα, έτοιμη για μεγάλες περιπέτειες, με δυνατό -πάντα 3κύλινδρο κινητήρα με ισχύ που αγγίζει τους 140 ίππους, αλλά και εξελιγμένο σύστημα γκαζιού ride by wire, στάνταρ cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, ABS, αλλά και τελική μετάδοση με έναν λίαν εξελιγμένο άξονα. Χαρακτηριστικά που μέχρι πριν ελάχιστους μήνες δύσκολα συναντούσες μαζεμένα σε μια μοτοσυκλέτα, ειδικά στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Η Explorer είναι σχεδιασμένη από λευκή κόλλα χαρτί και με τα συστατικά της υλικά να είναι, πρωταρχικά και ειδικά, μελετημένα για αντοχή σε κάθε είδους καταπόνηση και σε βάθος χρόνου. Κοινώς, όπως παραδέχονται και οι σχεδιαστές της, έχει βάλει «στο μάτι» την αρχόντισα της περιπέτειας BMW R 1200 GS, προτάσοντας με καμάρι τα αδιαμφισβήτητα προσόντα της. Διαθέτει περισσότερο γκάζι, πλέον ανάλαφρη αίσθηση, πολύ πιο «παιχνιδιάρικο» στυλ οδήγησης, ευκολότερο συνολικά χειρισμό, αλλά και έναν άξονα στην τελική μετάδοση που ξεπερνά κάθε προσδοκία. Απλά, ο καλύτερος που -προσωπικά- έχω δει ποτέ σε μοτοσυκλέτα, ανεξαρτήτως κατηγορίας!

Κατασκευασμένος για να καταπίνει χιλιόμετρα, ο βρετανός τίγρης διαθέτει μεγάλη οθόνη LCD με κυλιόμενους διακόπτες στο τιμόνι και ενδείξεις για οτιδήποτε μπορεί να χρειαστεί ο οδηγός. Δύο μετρητές ταξιδιού, που εμφανίζουν τη διανυθείσα απόσταση, το χρόνο του ταξιδιού, τη μέση ταχύτητα, τη μέση κατανάλωση καυσίμου, τη στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου, τα χιλιόμετρα μέχρι να αδειάσει το ντεπόζιτο, σύστημα ενημέρωσης πίεσης ελαστικών, δείκτη ισχύος για τη θερμαινόμενη σέλα, διαστήματα σέρβις, ένδειξη παγετού καθώς και θερμοκρασία περιβάλλοντος.

Διαθέτει επίσης ισχυρή γεννήτρια 950 W, που διευκολύνει την παράλληλη λειτουργία πολλαπλών ηλεκτρικών αξεσουάρ. Η εν λόγω γεννήτρια λειτουργεί με τη χρήση σταθερών πηνίων, που φορτίζονται από έξι περιστρεφόμενα, τροφοδοτούμενα πηνία (όχι μαγνήτες όπως συνηθίζεται) με επενέργεια του συμπλέκτη. Αυτό επιτρέπει την παραγωγή περισσότερης ισχύος στις χαμηλότερες στροφές, κατάλληλη για την κατανάλωση των ηλεκτρονικών αξεσουάρ της μοτοσυκλέτας. Το αποτέλεσμα είναι λιγότερη σπατάλη ενέργειας, μεγαλύτερη οικονομία και καλύτερες συνολικά επιδόσεις. Η Tiger Εxplorer διαθέτει επίσης υποδοχή τροφοδοσίας κοντά στην ανάφλεξη για τη μονάδα GPS ή/και των θερμαινόμενων ενδυμάτων οδηγού-συνοδηγού!

Διαβάζοντας τα παραπάνω μπαίνουμε άμεσα στο νόημα. Καλές χρυσές και άγιες οι εκδόσεις 800 και 1.050 κ.εκ. αλλά όταν θέλεις να κοιτάξεις στα μάτια κατασκευές σαν τις ολόφρεσκες Aprilia Caponord 1200, BMW R 1200 GS, Ducati Multistrada 1200, Honda Crosstourer 1200, Kawasaki Versys 1000 και ΚΤΜ 1190 Αdventure, δεν σου φτάνουν. Άλλο το ένα, άλλο το άλλο. Το όνομα Explorer, που μπαίνει σφήνα ανάμεσα στον Τίγρη και τα 1200 κυβικά του, δεν είναι τυχαία βαλμένο εκεί.

Υποδηλώνει μια μοτοσυκλέτα που θα ξεκινήσει από το σημείο Α και θα φτάσει στο σημείο Β ότι κι αν γίνει, ότι κι αν συναντήσει μπροστά της. Κοιτάζει τον αναβάτη της στα μάτια και του ξεστομίζει με θρασύτητα: «Εγώ μπορώ, εσύ»; Το πιο πιθανό είναι να... μπορέσει, αφού τα πάντα πάνω της ρυθμίζονται προκειμένου να καλύψουν κάθε σωματότυπο (ζελατίνα φέρινγκ, ύψος σέλας και θέση τιμονιού), ενώ η εργονομική σχεδίαση εγγυάται ακούραστα χιλιόμετρα ακόμα και σε πολύωρη οδήγηση, κάτι που διαπίστωσα από πρώτο χέρι μετά από δύο ταξίδια σε Βαρδούσια και Μονεμβασιά αντίστοιχα.

Η συμπεριφορά της είναι τυπική Triumph, κοινώς απολαυστική, γκάζι παντού και πάντα, φρένα με αίσθηση και αποτελεσματικότητα, έτσι όπως πρέπει προστασία από τα καιρικά φαινόμενα στις υψηλές μουαγιέν, ατελείωτη λίστα after market αξεσουάρ για να τη μετατρέψουν σε απόλυτο ταξιδιωτικό όπλο και το περιπετειώδες ταξίδι για την αγγλική φίρμα μόλις ξεκίνησε.

Με έντιμο πρότερο βίο, η σειρά Tiger της Triumph αποκτά τον εξερευνητή (αγγλιστί Explorer) που θα την οδηγήσει σε νέα δύσβατα μονοπάτια ανά τον πλανήτη. Και τηρουμένων των αναλογιών, με το στάνταρ εξοπλισμό που διαθέτει αξίζει κάθε ευρώ από τα 14.890 που κοστίζει.

Έκδοση 1200 XC

Με αναφορές στις σχεδιαστικές γραμμές της Tiger 800 XC, η έκδοση «Cross Country» της Explorer 1200 διαθέτει μια σειρά βελτιώσεων που ενισχύουν περαιτέρω την ικανότητά της σε μακρινά adventure ταξίδια που περιλαμβάνουν και χώμα στο διάβα τους.

Κλειδί στον πλέον «εκτός δρόμου» χαρακτήρα είναι οι νέοι τροχοί με τα αλουμινένια στεφάνια και τις ατσάλινες ακτίνες. Διατηρώντας τις διαστάσεις 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω της απλής Explorer 1200, οι νέοι ακτινωτοί τροχοί έχουν σαν στόχο να διατηρήσουν τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά της XC, σε συνδυασμό με τα πρόσθετα πλεονεκτήματα των tubeless ελαστικών.

Η adventure εμφάνιση ενισχύεται ακόμα περισσότερο με την προσθήκη κάποιων επιπλέον χαρακτηριστικών, προορισμένων να αυξήσουν την άνεση και την ασφάλεια σε οποιαδήποτε... περιπέτεια. Οι μεγάλης ανθεκτικότητας χούφτες τύπου adventure προστατεύουν τα χέρια και τα διατηρούν ζεστά, ενώ οι υψηλής απόδοσης (55w) διπλοί προβολείς ομίχλης προσφέρουν αυξημένη ορατότητα τις βραδινές ώρες. Τα ανθεκτικά προστατευτικά κάγκελα πάχους 22 χιλ. και η βαρέων προδιαγραφών αλουμινένια ποδιά συνδυάζονται για μέγιστη προστασία εκεί που οι οδικές συνθήκες δυσκολεύουν.

Η Tiger Explorer XC είναι εξοπλισμένη με τον τρικύλινδρο κινητήρα 1215 κ.εκ. και τη μετάδοση με εξελιγμένο άξονα της απλής έκδοσης, αφού το εργοστάσιο έκρινε -και καλά έκανε- ότι δεν χρειαζόντουσαν περαιτέρω βελτιώσεις ή αλλαγές. Στην εξίσωση παραμένουν φυσικά τα συστήματα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού και traction control, το απενεργοποιούμενο ABS και ο άξονας με τις σχεδόν μηδενικές απαιτήσεις συντήρησης (όλα στον στάνταρ εξοπλισμό). Ο ιδανικός συνδυασμός για adventure τουρισμό μεγάλων αποστάσεων βρίσκεται ήδη ανάμεσά μας και κοστίζει 15.790 €.

Νίκος Βιτσιλάκης
πηγή: carzine.gr