Audi A3 Sport Sedan: Η μίνι λιμουζίνα της Audi
Αυτό που δεν χωρά αμφιβολία είναι ότι αυτές οι καινούργιες μικρές «κούρσες» σαν το Audi A3 Sport Sedan δεν έχουν καμία σχέση με τους συντηρητικούς προγόνους τους που ήταν στα πάνω τους πριν από δύο δεκαετίες και κάτι παραπάνω.
Πράγματι η μίνι λιμουζίνα της Audi δείχνει και είναι κομψή και αυτό πρέπει να πιστωθεί στους σχεδιαστές τους. Σαφώς και το σχήμα του δεν είναι τόσο ρηξικέλευθο όσο αυτό της Mercedes CLA, αλλά αυτή η επιλογή έχει δύο θετικά, ένα θεωρητικό και ένα πρακτικό και ουσιαστικό εφόσον μιλάμε για μοντέλα που διαθέτουν και οικογενειακό DNA. Το πρώτο έχει να κάνει με την αντοχή στο χρόνο, για την οποία η θεωρία θέλει ένα πιο προχωρημένο σχεδιαστικά σχήμα, σαν αυτό της CLA, να είναι πιο εύκολο να ξεπεραστεί.
Βέβαια εδώ υπεισέρχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό ο υποκειμενικός παράγοντας, ενώ για το δεύτερο που προαναφέραμε η κρίση είναι αντικειμενική: στο τετράθυρο Α3 μπαίνεις εύκολα, χωρίς να χρειάζεται ουσιαστικά να διπλωθείς, ενώ όταν καθίσεις δεν θα νοιώσεις πιεσμένος καθώς το εσωτερικό ύψος είναι ικανοποιητικό. Ο αέρας για τα πόδια είναι άμεση συνάρτηση του πόσο εγωϊστές είναι όσοι κάθονται μπροστά, ενώ ο τυχόν 5ος που θα καθίσει πίσω και θα στριμώξει και θα στριμωχτεί. Κατά τα άλλα τα πίσω παράθυρα θα μπορούσαν να κατεβαίνουν λίγο πιο χαμηλά ώστε να μην αφήνουν απλά μια χαραμάδα –ΟΚ, με κάποια δόση υπερβολής- ανοιχτή, ενώ γενικά παρόλο που το μεταξόνιο δεν διαφέρει από αυτό του Sportback το Sport Sedan φαίνεται πιο άνετο από πλευράς χώρων.
Πόσο μάλλον στο πορτμπαγκάζ, όπου έχει αναλωθεί σημαντικό ποσοστό του αυξημένου μήκους του, προκειμένου η χωρητικότητά του να φτάσει τα 425 λίτρα. Και μιας και αναφέραμε το Sportback ο διάκοσμος και η όλη σχεδίαση ακολουθούν τα δικά του αισθητικά και εργονομικά πρότυπα, που είναι βέβαια και αυτά του τρίθυρου.
Όπως και στις άλλες δύο εκδόσεις αμαξωμάτων του Α3 έτσι κι εδώ, στο σεντάν, τα λιγότερα κιλά που προκύπτουν από το πλαίσιο MQB φαίνονται άμεσα στο δρόμο, μιας ακόμα και ο βασικός diesel των 1.600 κυβικών και των 105 ίππων τα καταφέρνει καλά. Αν μάλιστα δεν οδηγήσεις με το μάτι στην ένδειξη της στιγμιαίας κατανάλωσης θα κινηθείς σβέλτα, αν οδηγήσεις οικονομικά, μιας και η πολλά υποσχόμενη μέση τιμή είναι 3,8 λίτρα diesel για κάθε 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 είναι 99 γραμμάρια το λίτρο, οπότε δεν υπάρχουν τέλη.
Εξίσου καλά και αρκούντως οικονομικά τα καταφέρνει και ο 1.4 TSI και με τους 122 και με τους 140 ίππους, ενώ η γκάμα θα περιλαμβάνει ουσιαστικά όλους τους διαθέσιμους κινητήρες, μεταξύ αυτών και των δίλιτρο των 300 ίππων του S3.
Όσο για τις τιμές σημειώστε πως μέχρι και την εμφάνιση του cabrio το Sport Sedan για το οποίο οι άνθρωποι της Audi έχουν μεγάλες ελπίδες –υπολογίζουν πως κάθε δεύτερο Α3 που θα πωλείται παγκοσμίως θα είναι σεντάν- θα είναι η πιο ακριβή εκδοχή του Α3. Έτσι ως 1.4 TFSI θα ξεκινά από τις 23.040 ευρώ με απόσυρση και το βασικό, αλλά πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Attraction Plus. Το αντίστοιχο βασικό diesel A3 1.6 TDI κοστίζει από 23.870 ευρώ, πάντα με απόσυρση.
W. Haverkamp
πηγή: carzine.gr