Το καπό είναι η μπαταρία
Μπορεί να ακούγεται επιστημονική φαντασία αλλά δεν είναι σε καμία περίπτωση. Είναι μάλλον τοπρώτο βήμα για τηναντικατάστασητωνσυμβατικών τμημάτωντουαμαξώματοςαπό άλλα, τα οποία θααποθηκεύουν και θαπαρέχουν ηλεκτρική ενέργεια.
Τα τμήματα-συσσωρευτές του αμαξώματος, όπως καπό, πόρτες και κάλυμμα πορτμπαγκάζ αποτελούνται από συνθετικά υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα και υιοθετούν τη νανο-τεχνολογία σε συνδυασμό μεπυκνωτές μεγάλης χωρητικότητας. Η αυτονομία που εξασφαλίζεται όταν όλα τα τμήματα που προαναφέραμε είναι νανο-συσσωρευτές είναι της τάξης των 130 χιλιομέτρων.
Το τελευταίο νούμερο μπορεί να μην είναι μεγάλο, αλλά το κρίσιμο μέγεθος εδώ και ο κύριος λόγος ύπαρξης του όλου πρότζεκτ που χρηματοδοτήθηκε από την ΕΕ και στο οποίο μετείχαν 10 ευρωπαϊκές εταιρείες (η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η Volvo, ενώ οι πρώτες δοκιμές έγιναν σε ένα ειδικά διασκευασμένο S80) και ερευνητικά ινστιτούτα, είναι η μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος. Η οποία έχει θετικές επιπτώσεις στην κατανάλωση ενέργειας και κατά συνέπεια στην αυτονομία.
Το πότε προβλέπεται η ένταξη του συγκεκριμένου τύπου μπαταριών στην παραγωγής δεν ανακοινώθηκε.
Γιάννης Σκουφής
Πηγή: Carzine.gr