Δείτε την BMW F700 GS
Αυτό λοιπόν έπραξε, αν και στην ουσία δεν πρόκειται για νέες μοτοσυκλέτες αλλά για ανανεωμένες στα σημεία – εκείνα όπου οι Βαυαροί έκριναν ότι έπρεπε να αναβαθμιστούν. Στην περίπτωση μας, η F700GS απέκτησεηλεκτρονικά βοηθήματα με τον κινητήρα να έχει δυναμώνει σημαντικά. Συνεπώς η μάχη με τα, Kawasaki Versys 650, Honda Crossrunner 800, Suzuki V-Strom 650 και Triumph Tiger 800, αποκτά νέο ενδιαφέρον.
Αλλαγές
Αρχικά, να διευκρινίσουμε ότι οι δύο νέες F700-800 GS μοιράζονται τον ίδιο δικύλινδρο σε σειρά κινητήραχωρητικότητας 798 κ.εκ., με διαφοροποιημένη απόδοση, όπως έκαναν δηλαδή μέχρι σήμερα τα μοντέλα που αντικαθιστούν. Μοιράζονται επίσης, πλαίσιο, ψαλίδι, πίσω ανάρτηση, κιβώτιο (6αρι μηχανικό, με πιο κοντές σχέσεις στο 700) και πάνελ οργάνων.
Όσον αφορά στη μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας, οι Γερμανοί προχώρησαν σε αλλαγές στον κινητήρα, με αποτέλεσμα να αποδίδει πλέον 75 ίππους, δηλαδή 4 παραπάνω από το 650 και 7,85 kgm ροπής, (0,25 περισσότερα από πριν). Στη συνέχεια, όντας κλασικοί Βαυαροί, κοίταξαν να βελτιώσουν την ενεργητική ασφάλεια, τοποθετώντας έναν ακόμα δίσκο μπροστά και αντικαθιστώντας το ABS με ενα νέο δικάναλο τελευταίας γενιάς, αμφότερα στον στάνταρ εξοπλισμό.
Αισθητικές αλλαγές θα δούμε στην πλέον αιχμηρή σχεδίαση των πλαστικών, στα νέα γραφικά, στον ανανεωμένο πίνακα οργάνων, στα χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και στη ζελατίνα του φέριγκ.
Ηλεκτρονικά αξεσουάρ
Οι σημαντικότερες βελτιώσεις της μοτοσυκλέτας έχουν ηλεκτρονικό χαρακτήρα και αφορούν σε δύο (για την κατηγορία και όχι μόνο) καινοτομίες: Αυτές των συστημάτων ESA (ηλεκτρονική ρύθμιση ανάρτησης) και ASC(traction control). Είναι η προσθήκη αυτών των ηλεκτρονικών συστημάτων που κάνει την διαφορά στην F700 GS, αρκεί βέβαια να μπορέσει να την αντέξει η τσέπη των καταναλωτών.
Στο δρόμο
Ο δικύλινδρος σε σειρά των 798 κ.εκ. έχει δεχθεί αλλαγές στον τρόπο που διαχειρίζεται το καύσιμο. Οι 4 επιπλέον ίπποι εμφανίζονται 300 στροφές παραπάνω και η παρουσία τους είναι εμφανής από την πρώτη στιγμή.
Η βελτίωση στην απόδοση είναι αισθητή, ειδικά στις ρεπρίζ, κάτι που οφείλεται και στο κατά ένα δόντι μεγαλύτερο πίσω γρανάζι της τελικής μετάδοσης (42 από 41). Η λειτουργία του μηχανικού συνόλου παραμένει γραμμική καιφιλική, με χαρακτηριστική ευστροφία στις χαμηλομεσαίες στροφές και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης. Εμείς μετρήσαμε 5 λίτρα/100 χλμ σε μικτή χρήση και με βαρύ δεξί καρπό. Καθόλου άσχημα!
Οδηγώντας στην πόλη και στον περιαστικό κύκλο, αυτό που εκτιμάς είναι η ευκολία οδήγησης της μοτοσυκλέτας, κάτι που οφείλεται στο πολύ καλό ζύγισμα και στον σωστό μοχλό που δημιουργεί το τιμόνι.
Οι αναρτήσεις μετατρέπουν σε βελούδινη την κύλιση αν και η λειτουργία (ειδικά του αμορτισέρ) αρχικά ξενίζει, δίνοντας μια ασυνήθιστη αίσθηση με το να… διαβάζει διαρκώς το δρόμο και να προσαρμόζεται ανάλογα.
Σε επαρχιακό δίκτυο, η μικρή GS βρίσκεται στο στοιχείο της, κινείται σε γρήγορους ρυθμούς με χαλαρό τρόπο, η κατευθυντικότητά της προβλέψιμη και ελεγχόμενη – θα έλεγα έως και σκέτη απόλαυση. Και σαν κλασική BMW, θα στρίψει, όπου η άσφαλτος είναι άσφαλτος, με εντυπωσιακές κλίσεις, άρτος και θεάματα που λέμε, τα παιδία παίζει και άλλα σχετικά. Και όλα όσα θα κάνει, θα τα κάνει χωρίς να ζορίζεται. Κι αν φτάσει στα όριά της, αυτό θα γίνει προβλέψιμα, αρκεί η σύνεση να είναι ίδιον του αναβάτη.
Στο ταξίδι, τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα για όσους σκεφτούν να βγουν επί ώρες σε εθνικές οδούς. Το πρώτο πράγμα που θα τους ενοχλήσει είναι η περιορισμένη αεροδυναμική προστασία της μοτοσυκλέτας, αφού το μικρό ζελατινάκι δεν είναι ικανό να προσφέρει την επιθυμητή προστασία και η κούραση από αέρα και θόρυβο θα επέλθει σχετικά γρήγορα. Μια καλή λύση είναι μια after market ζελατίνα, που όμως δεν θα δώσει καίρια λύση στο πρόβλημα. Απλά θα το απαλύνει.
Το δεύτερο πράγμα που ίσως ενοχλήσει, είναι η σέλα. Περισσότερο μαλακή από αυτό που θα θέλαμε σύντομα θα κουράσει. Κι εδώ όμως υπάρχει σωτηρία, υψηλού βαθμού θα λέγαμε, με την τοποθέτηση μιας σέλας από τα γνήσια αξεσουάρ της εταιρίας. Από ιδία πείρα, σας την προτείνουμε ανεπιφύλακτα!
Σε ταξίδια μικρού βεληνεκούς, 200-300 χιλιόμετρα απόσταση, η F700GS θα ανταποκριθεί απρόσμενα καλά, με τη δύναμη του κινητήρα και τη στιβαρότητα πλαισίου και ανάρτησης να συνηγορούν στην υλοποίηση μιας ασφαλούς διαδρομής. Το ίδιο και τα φρένα, που θα πουν ναι όπου τα χρειαστείτε. Μπορεί να έχουν μια κάπως ξερή αίσθηση αλλά είναι αποτελεσματικά και προοδευτικά όσο χρειάζεται.
Το ABS είναι εξαιρετικό σε καλή άσφαλτο και επιβάλλεται να το απενεργοποιήσετε όταν αυτή έχει χαρακτήρα ξεκάθαρα ..ελληνικό, δηλαδή γλιστερό.
Εξοπλισμός-Τιμή
Η τιμή της βασικής έκδοσης βρίσκεται στα 9.000 € (με το ABS να είναι στάνταρ). Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής είχε σανεξτρά, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη Ανάρτηση (ESA), σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ASC), έλεγχο Πίεσης Ελαστικών (RDC), θερμαινόμενα γκριπ, υπολογιστή ταξιδίου, κεντρικό σταντ, βάσεις για πλαϊνές βαλίτσεςκαι LED στα φλας. Συνολικά, ο παραπάνω πρόσθετος εργοστασιακός εξοπλισμός κοστίζει 1.365 € και η τιμή αυτή κρίνεται απόλυτα λογική και προσιτή.
Τέλος, να σημειώσουμε τη δυνατότητα παραγγελίας της μοτοσυκλέτας με κιτ περιορισμού της ιπποδύναμης (48 ίπποι), έτσι ώστε να μπορεί να αποκτηθεί και από αναβάτες με δίπλωμα κατηγορίας Α2.
Νίκος Βιτσιλάκης
Πηγή: Carzine.gr