Concept Peugeot Exalt (photos)
Tο πρωτότυπο Exalt, θα είναι ένα από τα κύρια εκθέματα της Peugeot στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι. Το conceptcarαποτελεί μία νέα πρόταση σε ότι αφορά τη χρήση των υλικών κατασκευής αυτοκινήτων.
Η εξωτερική επιφάνεια του αμαξώματος είναι σε γκρίζα απόχρωση «ακατέργαστου χάλυβα», μιμούμενο την επιδερμίδα του δέρματος καρχαρία. Στο εσωτερικό, κυριαρχεί ένα υλικό που θυμίζει ξύλο. Προέρχεται από ανακυκλωμένο χαρτί εφημερίδων, και μάλιστα οικονομικών, εξ’ού και η ροζ απόχρωση του.
Οι σχεδιαστικές φόρμες του αμαξώματος, δηλώνουν έντονα την κινηματική ενός Υβριδικού μοντέλου, με τον ηλεκτροκινητήρα να κρύβεται επιμελώς κάτω από το πάτωμα του χώρου των αποσκευών, και να δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς.
Αν τα παραπάνω σας θυμίζουν κάτι, είστε καλοί... μαθητές και έχετε βρει τη σχεδιαστική συγγένεια του νέου πρωτοποριακού αυτού sedan με το πρωτότυπο ONYX του 2012. Τότε ήταν η ισορροπία όγκων και έντονη παρουσία ανακυκλωμένων υλικών, που ξεχώριζαν. Το νέο πρωτότυπο παίρνει κίνηση από ένα Υβριδικό σύστημα, που συνδυάζει τη χρήση ενός βενζινοκινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα, οι οποίοι αποδίδουν συνδυαστική ισχύ που φτάνει τους 340 ίππους.
«Τα 125 χρόνια αυτοκινητιστικής ιστορίας της Peugeot, έχουν σημαδευτεί από μοντέλα που αποτέλεσαν σημείο αναφοράς για την εποχή τους. Με το concept Exalt, η μάρκα δείχνει τις νέες τάσεις και επιβεβαιώνει το άνοιγμα μίας καινούργιας σελίδας στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, προχωρώντας αποφασιστικά προς το μέλλον.» Αυτό δήλωσε ο Maxime Picat, Γενικός Διευθυντής της Peugeot
Ένα δυναμικό σεντάν
Τα φαρδιά μετατρόχια και τα τονισμένα φτερά χαρίζουν στο 5θυρο αυτό σεντάν των 4,70μ. ένα μοναδικό στυλ. Στο Exaltεφαρμόζεται η ριζοσπαστική λύση της αφαίρεσης κάθε περιττού υλικού. Το αποτέλεσμα ήρθε μετά από προσεκτική επιλογή των υλικών που είχε σαν στόχο την μέγιστη αποτελεσματικότητα.
Στο εσωτερικό του κυριαρχούν τα φυσικά υλικά και είναι προσανατολισμένο στην άνεση και την οδηγική απόλαυση. Το πρωτότυπο αυτό καινοτομεί δίνοντας άλλη διάσταση στην έννοια του σεντάν, κυρίως χάρη στο πίσω μέρος του, όπου η πρωτοποριακή του σχεδίαση αποκαλύπτει ένα τεράστιο χώρο αποσκευών.
Το νέο αυτό πρωτότυπο ξεχωρίζει χάρη στις σχεδιαστικές επιλογές που συνδυάζουν στοιχεία του παρελθόντος, και αντανακλούν ταυτόχρονα και το πάθος για την αυτοκίνηση: Έντονα χυτές γραμμές, τονισμένοι ώμοι, έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, χαμηλή οροφή (μόλις 1,31μ ύψος), σφηνοειδές προφίλ που κρύβει ένα απρόσμενα ευρύχωρο εσωτερικό και μυώδη φτερά που καλύπτουν τους τεράστιους τροχούς των 20 ιντσών. Το μακρύ καπό καταλήγει στην μεγάλη και εκφραστική μάσκα, η οποία πλαισιώνεται από χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα που δηλώνουν αμέσως την φωτιστική ταυτότητα των μοντέλων της μάρκας. Κάτω από τη μάσκα δεσπόζουν οι τρεις αεραγωγοί ενώ χαρακτηριστική οπτική αίσθηση προκαλούν τα φλάς που αποτελούνται από μία σειρά LED στα κάθετα πτερύγια του εμπρός σποϊλερ.
Για βελτίωση των αεροδυναμικών επιδόσεων, το πίσω μέρος του Exalt είναι επικαλυμμένο με ειδική επίστρωση που μοιάζει με δέρμα καρχαρία (Shark Skin). Χάρη σε αυτή την τεχνική επίστρωσης, το ειδικό αυτό υλικό εξασφαλίζει στο μοντέλο, πέρα από το αισθητικό αποτέλεσμα, και εξαιρετικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, που συμβάλλουν καθοριστικά και στη βελτίωση της κατανάλωσης.
Το υλικό αυτό εξασφαλίζει, σε συνδυασμό και με άλλα αεροδυναμικά βοηθήματα (πίσω διαχύτης, ενσωματωμένη αεροτομή οροφής, αεροδυναμικοί καθρέφτες), συντελεστή SCx που δεν ξεπερνά το 0,6.
Ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου των αποσκευών, αποδεικνύεται ιδανικός για τις μετακινήσεις εντός πόλης, και η παροχή ρεύματος μπορεί να του εξασφαλίσει την απαραίτητη φόρτιση για κάθε αστική διαδρομή.
Οδηγική απόλαυση
Το εσωτερικό με την ονομασία «PEUGEOT i-Cockpit» είναι κατασκευασμένο με στόχο την απόλυτη εξασφάλιση της ευχαρίστησης στην οδήγηση. Στον παραπάνω στόχο συμβάλλουν καθοριστικά, τόσο το μικρό δερμάτινο τιμόνι, όσο και ο πίνακας οργάνων που βρίσκονται τοποθετημένα ακριβώς μπροστά το οπτικό πεδίο του οδηγού. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκονται οι δύο αναδιπλούμενες οθόνες αφής, όπου δίνουν στον οδηγό πρόσβαση σε λειτουργίες όπως : του υπολογιστή ταξιδίου, του ηχοσυστήματος ή του συστήματος πλοήγησης και του αυτόματου κλιματισμού ή και του συστήματος Pure Blue.
Για την εξασφάλιση των ιδανικών συνθηκών για τους επιβάτες, το conceptcarεφοδιάζεται με ένα πρωτοποριακό σύστημα διαχείρισης του αέρα που ονομάζεται Pure Blue. Όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο και στο εσωτερικό δεν υπάρχουν επιβάτες, το σύστημα Pure Blue «αποστειρώνει» κατά κάποιο τρόπο τις εσωτερικές επιφάνειες ψεκάζοντας τις βακτηριοκτόνες και μυκητοκτόνες ουσίες. Όταν το αυτοκίνητο βρίσκεται σε κίνηση, ένα ειδικό ενεργό φίλτρο φροντίζει να καθαρίζει τον αέρα που μπαίνει στην καμπίνα, κατακρατώντας τις οργανικές ουσίες και τα μικροσωματίδια, εξασφαλίζοντας έτσι στους επιβάτες ένα απόλυτα καθαρό και υγιεινό περιβάλλον.
Σχεδιαστική βάση για το Exaltαποτέλεσε το concept ONYX του 2012. Στο εσωτερικό του, ο κάθε επιβάτης διαθέτει τον προσωπικό του χώρο, είτε πρόκειται για τον οδηγό ή για τους επιβάτες. Τα σπορ καθίσματα με επένδυση που συνδυάζει το ύφασμα και το δέρμα στα πλευρικά τμήματα, εξασφαλίζουν μοναδική άνεση και απόλυτη στήριξη.
Το ταμπλό καθώς και τμήματα των πλευρικών επιφανειών καλύπτονται από ξύλο που προέρχεται από ανακυκλωμένο χαρτί εφημερίδων, τεχνική που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο πρωτότυπο Onyx. Η μοναδική σομόν απόχρωση του συγκεκριμένου ξύλου οφείλεται στο γεγονός ότι το χαρτί που χρησιμοποιήθηκε προέρχεται αποκλειστικά από οικονομικές εφημερίδες.
Με το συνολικό βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.700 κιλά, τη συνδυαστική ισχύ των δύο κινητήρων να φτάνει τους 340 ίππους, και την κίνηση να μεταδίδεται και στους 4 τροχούς, το PeugeotExalt επιτυγχάνει μοναδικές τιμές στον τομέα των επιδόσεων. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας THP 270 των 1.600 κ.εκ. που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά από την PeugeotSport.
Για την κίνηση στον πίσω άξονα φροντίζει ο ηλεκτροκινητήρας των 50 kW ο οποίος ενεργοποιείται για να κινήσει το αυτοκίνητο μόνο ηλεκτρικά ή και υβριδικά.
Με το Exalt, η μάρκα επαναπροσδιορίζει την έννοια της μπερλίνας, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι το συναίσθημα αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της κληρονομιάς του κάθε της μοντέλου.