F1 Grand Prix Ιαπωνίας: Postcard από τη Suzuka

Συνήθως η εισαγωγή για τις κάρτες από τα Grand Prix είναι η ίδια. Όμως από τη Suzuka έχουμε μία ευχή: Να κερδίσει ο Jules Bianchi το Grand Prix της ζωής του.


Συνήθως ψάχνουμε τι δεν έδειξαν οι κάμερες σε κάθε Grand Prix. Εδώ δεν θέλουμε να μάθουμε ή να δούμε (αν και κυκλοφόρησε κάποιο video από θεατή στο διαδίκτυο). Θέλουμε όμως να δούμε τις αντιδράσεις και μάθουμε τις απαντήσεις στις ερωτήσεις, για τις συνθήκες του ατυχήματος του 24χρονου οδηγού της Marussia.

Με την κατάσταση αλλά και την έκταση των τραυμάτων του Jules Bianchi να είναι ακόμα ασαφής, ο κόσμος της F1 έχει ήδη στρέψει την προσοχή του στις αμφιλεγόμενες συνθήκες όπου έγινε το ατύχημα στo ιαπωνικό Grand Prix.

Μετά από τις ημέρες φημολογίας σχετικά τυφώνα Phanfone, πολλαπλά ερωτήματα γεννιούνται τώρα για τον αγώνα της Suzuka, που διακόπηκε από τη βροχή, τις περιόδους με το αυτοκίνητο ασφαλείας και τη χαμηλή ορατότητα λόγω του σκοτεινού καιρού.

«Για μένα προσωπικά δεν ήταν (τόσο) κακές οι συνθήκες,» δήλωσε ο νικητής του αγώνα Lewis Hamilton.
Διαφορετική άποψη είχε ο Adrian Sutil, του οποίου το μονοθέσιο μπήκε να απομακρύνει από την πίστα ο γερανός. «Το φως ήταν χαμηλό και δεν μπορούσα να διακρίνω σε ποια σημεία η πίστα είχε νερό και γλιστρούσε» δήλωσε και πρόσθεσε: «Για το λόγο αυτό είχα την έξοδο. Ο Jules βρέθηκε πιστεύω στην ίδια κατάσταση, ένα γύρο αργότερα».

Ο Felipe Massa, φίλος του Bianchi, αποκάλυψε όταν επισκέφθηκε τον Γάλλο στο νοσοκομείο πως «κραύγαζε» στο ασύρματο να σταματήσουν τον αγώνα. «Ήταν επικίνδυνο», είπε ο Βραζιλιάνος και πρόσθεσε: «Κατά τη γνώμη μου, ξεκίνησαν τον αγώνα πολύ νωρίς, δεν μπορούσε να οδηγήσει κανείς στην αρχή και αναγκάστηκαν να τελειώσουν το Grand Prix πολύ αργά.»

Βέβαια υπάρχουν και οι οδηγοί που πιστεύουν πως το ατύχημα του Bianchi ήταν ένα αγωνιστικό περιστατικό, όπως ο Kimi Raikkonen. «Έχουμε αγωνιστεί σε πιο δύσκολες συνθήκες από ότι στη Suzuka " δήλωσε ο ο Φιλανδός ραδιοτηλεοπτικό κανάλι MTV3 και πρόσθεσε: «Δεν μπορώ να πω αν η πίστα ήταν ασφαλής ή όχι, αλλά όλα ήταν εντάξει πριν ο αγώνας σταματήσει. Είναι πάντα δύσκολο να οδηγούμε στο βρεγμένο και μπορεί εύκολα να χάσουμε τον έλεγχο, ειδικά αν έχουμε φθαρμένα ελαστικά. Νομίζω ότι ήταν κακή στιγμή κακή τύχη. Νομίζω ότι πρέπει να μάθουμε από αυτό και να βεβαιωθούμε ότι δεν θα συμβεί ξανά» πρόσθεσε ο οδηγός της Ferrari.

Ένα περιστατικό παράξενα ίδιο συνέβη στην ίδια στροφή πριν από 20 χρόνια, όταν ο Martin Brundle τραυμάτισε σοβαρά έναν κριτή, ο οποίος βοηθούσε έναν οδηγό που είχε έξοδο στον βρεγμένο αγώνα του 1994. Κάτι που θα μπορούσε να γίνει και στον αγώνα της Κυριακής.

«Είναι ατυχές το γεγονός ότι αυτοί οι γερανοί κινούνται κοντά στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός Grand Prix» δήλωσε ο πρώην πιλότος της F1 Olivier Panis και πρόσθεσε: «Μιλάμε εδώ και χρόνια γι 'αυτό. Δεν θέλουμε να τους βλέπουμε στην πίστα. Είναι κρίμα που πάντα περιμένουμε κάτι σοβαρό να συμβεί πριν πάρουμε μία απόφαση».

Μάλιστα ο συμπατριώτης του Bianchi είπε το περιστατικό της Κυριακής θα πρέπει να φέρει μια αλλαγή κανόνα: «Δεν πρέπει να κυκλοφορούν τρακτέρ ή άλλα οχήματα στην πίστα εκτός και αν υπάρχει αυτοκίνητο της ασφάλειας ή κόκκινες σημαίες» δήλωσε ο Panis.

Ο Brundle παραδέχθηκε πως το περιστατικό της Κυριακής του θύμισε έντονα ατύχημα που είχε το 1994. «Κάποιοι θα πουν ότι υπήρχαν κίτρινες ή διπλές κίτρινες σημαίες, αλλά αυτό δεν σε εμποδίζει από το να γλιστρήσεις. Η μεγαλύτερη ανησυχία μου είναι αυτά τα οχήματα που μπαίνουν στη διαδρομή. Είναι πολύ ψηλά ενώ εμείς είμαστε πολύ χαμηλά».

Ένας άλλος πρώην πιλότος της F1, ο Patrick Tambay, δήλωσε στο RMC: «Έχουμε σημειώσει πρόοδο με την ασφάλεια των αυτοκινήτων. Έχουμε σημειώσει πρόοδο με την ασφάλεια στις πίστες, αλλά το να υπάρχει ένα γερανοφόρο όχημα στην πίστα αυτό είναι απαράδεκτο».

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel δήλωσε: «Ο κάθε οδηγός ξέρει ότι το σπορ μας είναι επικίνδυνο». Ο Niki Lauda αναφέρθηκε σε μια «σειρά ατυχών περιστάσεων».

Ο Α. Wurz, που είναι ο εκπρόσωπος των πιλότων της F1 πρόσθεσε: «Είναι σαφές ότι υπάρχουν πολλά ερωτήματα και θέλουμε απαντήσεις. Είναι, ωστόσο, σαφές ότι η προτεραιότητα της FIA όλα αυτά τα χρόνια ήταν και είναι οι οδηγοί, όταν πρόκειται για την ασφάλεια. Θα πρέπει να το τονίσω αυτό» και κατέληξε: «Όλες οι αποφάσεις που πήρε ο Charlie Whiting (αγωνιστικός διευθυντής της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου)ήταν απολύτως εντάξει. Για πολλά χρόνια, η FIA κάνει καλή δουλειά με την ασφάλεια και μέχρι το ατύχημα ήταν όλα σε τάξη. Αν ένα αυτοκίνητο είναι εκτός ελέγχου με υψηλή ταχύτητα, υπάρχει πάντα κίνδυνος. Ο καθένας το γνωρίζει αυτό».

Ο Rob Smedley, τεχνικός διευθυντής της Williams, δήλωσε ότι το ζήτημα της προστασίας του πιλοτηρίου έχει συζητηθεί από τους ιθύνοντες της F1 από το ατύχημα του Felipe Massa το 2009. «Το κεφάλαιο ασφάλεια στο cockpit δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί» δήλωσε στο site του Auto Motor und Sport και πρόσθεσε: « Δεν έχω ιδέα αν ένα κλειστό πιλοτήριο θα άλλαζε κάτι για τον Jules, μακάρι να είχα μία απάντηση».