Citroen C4 1.6 e-HDi (115 ίπποι): Η συνέχεια ενός Best Seller
Μία από τις δύσκολες στιγμές για τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να κρατήσουν στην κορυφή τις πωλήσεις ενός μοντέλου και το C4 είναι ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα για τη Citroen στην έκδοση diesel είναι το μοτέρ των 1600 κ.εκ. με Turbo που κάνει τη διαφορά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δείχνει απόλυτα ισορροπημένος (όσο αφορά τη δύναμη και την οικονομία). Με 115 ίππους, 27,5 χιλιογραμμόμετρα ροπής κι ένα εξαιρετικό σύστημα stop/start (δεν κατάλαβα πως υπάρχει) δείχνει να μην καταναλώνει καύσιμο.
Έχει καλή απόκριση στο γκάζι και ζωντάνια (αυτή εμφανίζεται πάνω από τις 2.000 στροφές) ενώ το χαρακτηριστικό κροτάλισμα (του κινητήρα diesel) και οι κραδασμοί που παράγει είναι σε χαμηλό επίπεδο. Ο θόρυβος του γίνεται αισθητός στις ταχύτητες πάνω από τα 150 χιλιόμετρα, όπου τότε περνά στην καμπίνα και θόρυβος κύλισης. Βέβαια εδώ ακούγεται μία φωνή (της συνείδησης) που λέει: «Μείωσε ταχύτητα για να περιοριστεί ο θόρυβος και η κατανάλωση» και την οποία ακολουθώ.
Ποιότητα κατασκευής με γαλλική εργονομία
Το εσωτερικό του C4 έχει σοβαρή εμφάνιση. Μάλιστα θυμίζει μεγαλύτερο μοντέλο με πιο ακριβή αίσθηση. Δεν είναι όμως όλα τέλεια: Τα πολλά κουμπιά στην κεντρική κονσόλα ζητούν χρόνο προσαρμογής.
Η θέση οδήγησης είναι σωστή και τα καθίσματα υστερούν μόνο στην πλευρική στήριξη. Όμως με αποζημιώνουν με το πόσο άνετα είναι και δεν κουράζουν ακόμα και μετά από πολλές ώρες συνεχόμενης οδήγησης.
Τέσσερις ενήλικοι κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν χωρίς παραχωρήσεις. Το ύψος για τους πίσω επιβάτες είναι σχετικά περιορισμένο (φταίει το coupe look) ενώ ο χώρος για τα γόνατα των επιβατών βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.
Πηγαίνοντας λίγο πιο πίσω ανακαλύπτω πως είναι στην εμφάνιση τα 380 λίτρα, του πορτ μπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και συνδυάζεται με τροχό κανονικών διαστάσεων για ρεζέρβα.Τέλος οι χώροι για μικροπράγματα είναι ικανοποιητικοί και στις σωστές θέσεις.
Προσανατολισμός: Άνεση και οικονομία
Αν έχετε ακούσει ιστορίες (από συγγενείς ή φίλους) για παλαιότερα Citroen και την άνεση που τα κάνει να ξεχωρίζουν, η C4 έρχεται να τις επιβεβαιώσει. Η ρύθμιση στην ανάρτηση είναι στο «μαλακό plus» και όπως είναι αναμενόμενο γέρνει περισσότερο στις στροφές και έχει μια τάση πλεύσης στις υψηλές ταχύτητες. Οι συντηρητικοί οδηγοί μπορεί να μην το καταλάβουν ή και να μην ενοχληθούν όμως όσοι θέλουν κάτι λίγο περισσότερο sportive θα ήθελαν κάτι πιο ακριβές.
Το ίδιο ισχύει και για την πληροφόρηση που μου μεταφέρει το τιμόνι, το οποίο είναι ελαφρύ περισσότερο από ότι θα ήθελα. Εδώ ακούγεται και πάλι η... φωνή που μου λέει πως οδηγώ ένα πεντάθυρο hatchback.
Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να επεμβαίνει αρκετά νωρίς. Κάποιες φορές το κάνει λιγότερο διακριτικά απ' όσο θα ήθελα. Αυτό που θα πρέπει να θεωρείς δεδομένο είναι ότι ταξιδεύει σβέλτα και χωρίς να σε κουράζει καθόλου.
Έκπληξη αποτελεί και η ευκολία χρήσης στην πόλη λόγω του σχετικά μικρού μήκους, που του επιτρέπει να παρκάρει πιο εύκολα από τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού.
Σύνολο που συμφέρει
Το C4 στην έκδοση 1.6 e-HDi Attraction των 115 ίππων, συνοδεύεται από μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκπτωση 2.450 ευρώ που ρίχνει την τιμή στα 18.830 ευρώ χωρίς την απόσυρση των 1.430 ευρώ που οι περισσότεροι ντίλερ θα σας προσφέρουν έτσι κι αλλιώς.
Σε συνδυασμό με τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει έξι αερόσακους, ESP και όλες τις ευκολίες, έχεις ένα ιδιαίτερα δελεαστικό πακέτο. Με στάνταρ σύστημα stop/start το C4 δεν πληρώνει τέλη και έχει μια πραγματική κατανάλωση 6,1 lt/100 km.
Στο τέλος είναι, το πακέτο τιμής/εξοπλισμού (Τιμή €17.400 με προσφορά και απόσυρση), και ο πολύ καλός κινητήρας που κάνουν το C4 μια αξιοπρόσεκτη πρόταση. Συμπληρωματικά είναι η άνετη ανάρτηση, η πολιτισμένη εικόνα και το μεγάλο πορτμπαγκάζ τα στοιχεία που ολοκληρώνουν τον οικογενειακό του