Honda: Η VFR800X Crossrunner του 2015
Η VFR800X Crossrunner διαθέτει καλύτερη ροπή στις μεσαίες στροφές και αυξημένη μέγιστη ισχύ από τον αναβαθμισμένο κινητήραV4-VTEC, πιο κομψή εμφάνιση που εμπνέει για περιπέτεια, βελτιωμένη εργονομία, μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων, νέους τροχούς και φρένα. Στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνονται, σύστημα SelectableTorqueControl (HSTC) της Honda, ABS, φώτα LED, θερμαινόμενα γκριπ 5 σταδίων, φλας αυτόματης απενεργοποίησης και ρυθμιζόμενο ύψος σέλας.
Το 2011 ήταν η πρώτη χρονιά που κυκλοφόρησε η VFR800X Crossrunner. Ήταν το πρώτο μοντέλο στην οικογένεια «X» της Honda. Συνδύαζε τη σπορ-τουρισμού πλατφόρμα της VFR800F με μία όρθια θέση οδήγησης. Γεννήθηκε ως μία πολυμορφική μοτοσυκλέτα με τον V4 κινητήρα που προσφέρει δύναμη και μοναδική αίσθηση και ένα πλαίσιο το ίδιο ικανό, τόσο για δρόμους με στροφές όσο και για μετακινήσεις στην πόλη.
Η VFR800X Crossrunner, υιοθετώντας πολλά στοιχεία από τη νέα VFR800F του 2014, προωθεί την ιδέα Crossrunner με σημεία αναφοράς τις επιδόσεις και την τεχνολογία. Ο εξελιγμένος κινητήρας και το πλαίσιο, το HSTC, τα φώτα LED, η βελτιωμένη πιο όρθια θέση οδήγησης και η κομψότερη εμφάνιση βελτιώνουν τόσο την εικόνα όσο και τη λειτουργικότητα, δημιουργώντας μία πρακτική, πολυχρηστική μοτοσυκλέτα με V4 αίσθηση που καθιστά απολαυστική την κάθε διαδρομή. Στην Ελληνική αγορά η νέα VFR800X Crossrunner θα κυκλοφορήσει το Μάρτιο 2015.
Ο αναβάτης της VFR800X Crossrunner επωφελείται από το σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης HSTC (Selectable Torque Control system), παρόμοιο με εκείνο που εφοδιάζεται στη μεγάλη αδερφή VFR1200X Crosstourer. Αν το σύστημα ανιχνεύσει σπινάρισμα του πίσω τροχού, μειώνει με ανεπαίσθητο τρόπο τη ροπή του κινητήρα ώστε ο τροχός να ξαναβρεί πρόσφυση. Το HSTC διαθέτει δύο επίπεδα (συν δυνατότητα απενεργοποίησης) και το επιλεγμένο πρόγραμμα εμφανίζεται στα LCD όργανα.
Το εντυπωσιακό, αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο διαθέτει εξελιγμένο υποπλαίσιο ενώ το μονόμπρατσο αλουμινένιο ψαλίδι - ακόμη ένα χαρακτηριστικό των VFR - είναι πιο άκαμπτο και ελαφρύτερο. Η ανάρτηση της VFR800X Crossrunner, αν και οπτικά είναι ίδια με της VFR800F, έχει μεγαλύτερη διαδρομή κατά 25 χλστ. στο μπροστινό πιρούνι και κατά 28 χλστ. στο πίσω αμορτισέρ. Το ABS ανήκει είναι στο βασικό εξοπλισμό και στον μπροστινό τροχό των 17" από χυτό αλουμίνιο, φιλοξενούνται δύο δίσκοι 310 χλστ. οι οποίοι συνεργάζονται με ακτινικές, τετραπίστονες δαγκάνες.
Η VFR800X Crossrunner είναι μία αυθεντική VFR με στιλ άνεση και πρακτικότητα. Γι' αυτό και η σέλα είναι τώρα ρυθμιζόμενη, προσφέροντας δύο επιλογές ύψους, ενώ τα θερμαινόμενα γκριπ 5 σταδίων και τα φλας της Honda με αυτόματη απενεργοποίηση είναι στοιχεία του βασικού εξοπλισμού. Τα νέα φώτα LED χαρίζουν μία ιδιαίτερη εμφάνιση και ένα premium φινίρισμα στη μοτοσυκλέτα.
Ο σχεδιασμός είναι εμπνευσμένος από τη μεγάλη μοτοσυκλέτα σπορ τουρισμού VFR1200X Crosstourer, διαθέτοντας αποτελεσματικό φέρινγκ και ζελατίνα με το χαρακτηριστικό ράμφος μπροστά, πάνω από το φτερό. Διαθέτει άφθονο χώρο για το συνεπιβάτη και οι χειρολαβές με τις βάσεις για τις πλαϊνές μπαγκαζιέρες είναι ενσωματωμένες στην ουρά ενώ μία ποδιά προστατεύει τον κινητήρα από τις πέτρες.
Η σέλα μπορεί να ρυθμιστεί σε ύψος 815 ή 835 χλστ. και ανταποκρίνεται σε μεγάλο εύρος αναβατών. Η ίδια η σέλα είναι πιο λεπτή ώστε τα πόδια του αναβάτη να φτάνουν πιο εύκολα το έδαφος για καλύτερη άνεση, ενώ η όρθια θέση του σώματος του εξασφαλίζει καλύτερη ορατότητα. Σε συνδυασμό με την άνετη σέλα και την ιδανική τοποθέτηση των μασπιέ, το πλατύ τιμόνι των 683 χλστ. χαρίζει απόλυτο έλεγχο στον αναβάτη σε κάθε στροφή. Η VFR800X Crossrunner είναι εύκολη στο χειρισμό της σε όλες τις συνθήκες και ανταποκρίνεται άμεσα στους χειρισμούς του σπορ αναβάτη, είτε σε ορεινό δρόμο με στροφές, είτε στη «ζούγκλα» της πόλης, χάρη στον καλύτερο μοχλικό του τιμονιού και στη χαμηλή της αδράνεια στις αλλαγές κατεύθυνσης.
Η VFR800X Crossrunner διαθέτει τα φλας αυτόματης απενεργοποίησης της Honda. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί χωρίς παρέμβαση του αναβάτη. Συγκρίνει την ταχύτητα του μπροστινού τροχού με τον πίσω, μέσω των αισθητήρων του ABS, και αντιλαμβάνεται πότε η μοτοσυκλέτα ευθυγραμμίζεται ώστε να απενεργοποιήσει τα φλας.
Ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων διαθέτει λευκό φόντο LED. Το ταχύμετρο και το στροφόμετρο είναι στον ίδιο χώρο ενώ υπάρχουν δείκτες επιλεγμένης σχέσης ταχύτητας, κατανάλωσης και αυτονομίας καυσίμου, ρολόι, δείκτης θερμοκρασίας περιβάλλοντος και διπλός χιλιομετρητής. Στον πίνακα περιλαμβάνεται και δείκτης λειτουργίας των θερμαινόμενων γκριπ 5 σταδίων. Το κλειδί «κυματοειδούς σχεδιασμού» με εσωτερικές αυλακώσεις είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό και ένα ακόμη premium στοιχείο της μοτοσυκλέτας.
Όλα τα μηχανικά μέρη είναι βαμμένα σε ανοιχτό ασημί, ενώ μαύρο ματ χρησιμοποιείται στα καλύμματα του κινητήρα και στους τροχούς, αναδεικνύοντας τα χρώματα της μοτοσυκλέτας. Η VFR800X Crossrunner θα είναι διαθέσιμη σε τρεις χρωματικούς συνδυασμούς:
Κόκκινο Candy Arcadian
Μαύρο μεταλλικό Matt Gunpowder
Λευκό Pearl Glare
Αξεσουάρ
Μία γκάμα από αυθεντικά αξεσουάρ Honda είναι διαθέσιμα αποκλειστικά για τη νέα Crossrunner και περιλαμβάνει:
• Μηχανισμός υποβοήθησης/γρήγορης αλλαγής σχέσεων (Quick shifter)
• Κεντρικό στάντ
• Μπαγαζιέρες 29 λίτρων απευθείας ενσωμάτωσης
• Μπαγαζιέρα 31 λίτρων
• Μπαγαζιέρα 45 λίτρων
• Σχάρα
• Μπάρες κινητήρα
• Φώτα ομίχλης
• Φτερό πίσω τροχού (Hugger)
• Παροχή ρεύματος 12V DC
• Συναγερμός