MotoGP: Οι κινητήρες του 2014
Πριν να δούμε τις απαντήσεις που έσωσαν οι εργοστασιακές ομάδες στις παραπάνω ερωτήσεις, να σας θυμίσουμε πως οι εργοστασιακές, ομάδες, Honda και Yamaha, δεν μπορούσαν να εξελίξουν τους κινητήρες τους καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν, ενώ περιορίζονταν συνολικά στη χρήση πέντε μοτέρ για όλο το 2014.
Από την άλλη, ομάδες όπως η Ducati, είχαν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν 12 κινητήρες, χωρίς να ισχύει για αυτούς το πάγωμα εξέλιξης.
Οι Marc Marquez και Dani Pedrosa είχαν μια απροβλημάτιστη σεζόν, ολοκληρώνοντας τη σεζόν είτε με τον τέταρτο, είτε με τον πέμπτο κινητήρα τους, οι οποίοι μάλιστα είχαν φτάσει μόλις στο μισό της ζωής τους. Ένα εντυπωσιακό επίτευγμα για το HRC, αν αναλογιστεί κανείς οι δυο αναβάτες τους έγραψαν 14.000 χιλιόμετρα!
Το ίδιο ίσχυσε και για τους αναβάτες της Yamaha, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Jorge Lorenzo, του οποίου ο πέμπτος κινητήρας έφτασε μόλις στο 1/4 της ζωής του.
Η κατάσταση ήταν πολύπλοκη για τους οδηγούς της Ducati, καθώς οι κινητήρες άλλαζαν διαρκώς στις GP14, GP14.1 και GP14.2. Ο Andrea Dovizioso χρησιμοποίησε και τους 12 κινητήρες στη διάθεσή του, όπως και ο Andrea Iannone.
Εδώ πάντως, πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι πολλές φορές οι παλιοί κινητήρες δεν μπορούν να ταιριάξουν με κάποιο αναβαθμισμένο πλαίσιο. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Cal Crutchlow δεν ξεπέρασε τους εννέα κινητήρες, μιας και δεν πήρε τις αναβαθμίσεις που είχαν οι άλλοι δυο.
Οι Stefan Bradl και Alvaro Bautista δεν ξεπέρασαν τους πέντε κινητήρες, παρά το γεγονός ότι έχασαν από έναν μέσα στη χρονιά, εξαιτίας βλάβης. Οι Redding και Hayden χρησιμοποίησαν τους 11 κινητήρες, με τον Hiroshi Aoyama μόνο να χρειάζεται και τους 12. Ο Ιάπωνας ήταν ο μόνος από τους παραπάνω οδηγούς, που τερμάτισε σε όλους τους αγώνες φέτος.
Στην κατηγορία OPEN, ο Aleix Espargaro, χρησιμοποίησε το ένατο και δέκατο moteur, παρά το ότι κατάστρεψε έναν όταν χτυπήθηκε από τον Stefan Bradl στην Αυστραλία.