35ο Ράλλυ Παλάδιο: Νικητές οι Ζάχος-Παναγιωτούνης

Το 35ο Ράλλυ Παλάδιο, που διοργάνωσε η Start Line με επίκεντρο την Πάχη Μεγάρων, πέρασε στην ιστορία ως ένας αγώνας με ανταγωνισμό και γρήγορη οδήγηση από πολλά πληρώματα.

Οι αλλαγές του καιρού έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην 35 διοργάνωση για το ράλλυ Παλάδιο. Η επιλογή ελαστικών για τις 3 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές (Λουτράκι-Όσιος Πατάπιος, Πίσια-Σχίνος, Νέος Άγιος Ιωάννης) συνολικού μήκους 53,5 χιλιομέτρων, ήταν πολύ δύσκολη. Αιτία για αυτό ήταν το γεγονός ότι το οδόστρωμα παρουσίαζε διαρκείς μεταβολές σε επίπεδο πρόσφυσης, αφού η μεν πρώτη διαδρομή ήταν στεγνή, όμως οι υπόλοιπες είχαν τόσο στεγνά όσο και βρεγμένα κομμάτια. Παράλληλα, ο μουντός καιρός δεν επέτρεπε εφησυχασμό και οι αγωνιζόμενοι είχαν την αγωνία της σωστής επιλογής ελαστικών, σε όλη τη διάρκεια του κάθε Loop, προτού επιστρέψουν στην Πάχη Μεγάρων.

Από την αρχή του αγώνα, οι Νίκος Ζάχος-Ηλίας Παναγιωτούνης (Mitsubishi Lancer EVO IX) πήραν την πρωτοπορία, αφού προσαρμόστηκαν άμεσα στις απαιτήσεις του αυτοκινήτου, που ο ταλαντούχος οδηγός χειριζόταν για πρώτη φορά. Συνολικά, σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε 4 από τις 6 Ειδικές Διαδρομές του αγώνα και ουσιαστικά δεν απειλήθηκαν από κανένα συνδυασμό στη μάχη για τη νίκη, επιστρέφοντας ταχύτεροι όλων στον τερματισμό.

Στη δεύτερη θέση, τερμάτισαν οι Μιχάλης και Παναγιώτης Ευθυμίου (Ford Escort WRC), στην πρώτη τους κοινή εμφάνιση σε αγώνα ράλλυ. Ο πατέρας Μιχάλης, είχε άψογη συνεργασία με το γιο του, στο βάπτισμα πυρός του τελευταίου στη θέση του συνοδηγού σε ράλλυ και ανταμείφθηκαν με τη δεύτερη θέση σε έναν αγώνα που σημείωσαν σε δύο Ειδικές Διαδρομές τον ταχύτερο χρόνο.

Το podium, συμπλήρωσαν οι Γιώργος Κεχαγιάς-Βασίλης Μπασιούκας (Ford Escort WRC), στην πρώτη εμφάνιση του οδηγού σε αγώνα ράλλυ. Το πλήρωμα ξεκίνησε συγκρατημένα τον αγώνα, αλλά μετά από κάθε Ειδική διαδρομή ανέβαζε το ρυθμό του, με αποκορύφωμα τον δεύτερο χρόνο στην τελευταία Ειδική Διαδρομή της ημέρας. Έτσι, τερμάτισαν στην τρίτη θέση του αγώνα, επικρατώντας με άνεση στην κατηγορία Ε.

Μια θέση πιο πίσω, βρέθηκαν οι Γιώργος Αναπολιωτάκης-Αλέκος Χαλκιαδάκης (Seat Ibiza Kit Car), που δεν έκαναν την ιδανική επιλογή ελαστικών το πρωί, όταν και προτίμησαν ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα, ενώ αποδείχθηκε πως η σωστή επιλογή ήταν τα Intermediate (ενδιάμεσα), με αποτέλεσμα να χάσουν χρόνο.

Στο δεύτερο σκέλος, το γεγονός ότι η φύση των Ειδικών Διαδρομών ευνοούσε, σύμφωνα και με τον οδηγό από την Κρήτη, τα τετρακίνητα αυτοκίνητα, τους έφερε σε μειονεκτική θέση απέναντι στους αντιπάλους τους με το Ford Escort WRC. Παρόλα αυτά, η τέταρτη θέση ήταν ότι καλύτερο για πλήρωμα με δικίνητο αυτοκίνητο στον αγώνα. Στη γενική κατάταξη, τους ακολούθησαν οι Βασίλης Ζάχος-Βαγγέλης Ασπρόμουγγος (Citroen C2 R2 Max), οι οποίοι κέρδισαν με άνεση τις κατηγορίες F2 και F3, σημειώνοντας χρόνους επιπέδου γενικής, με ένα αυτοκίνητο 1600 κ.εκ. Την πρώτη εξάδα, συμπλήρωσαν οι Αντώνης Σταφυλοπάτης-Θανάσης Τσιούκας (Opel Astra GTC), μετά από αγώνα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Στις δυο επόμενες θέσεις, βρέθηκαν τα δυο κορυφαία πληρώματα της κλάσης Ν/2. Ο λόγος για τους Σωτήρη Κυριαζή-Σπύρο Χατζηπαναγιώτου (Citroen Saxo VTS), που ηγήθηκαν μιας αρμάδας από ταχύτατα πληρώματα με τα μικρά γαλλικά αυτοκίνητα, στην πιο ανταγωνιστική κλάση του αγώνα. Το γεγονός ότι το πλήρωμα ολοκλήρωσε το ράλλυ στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, σε συνδυασμό με τους επιμέρους χρόνους στις Ειδικές Διαδρομές, που ήταν επιπέδου εξάδας γενικής, αποδεικνύει του λόγου το αληθές. Μια θέση πιο πίσω, τερμάτισαν οι Νίκος Ζακχαίος-Χρήστος Κουζιώνης, που επίσης σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους στις Ειδικές Διαδρομές, σε μια κλάση που ο ανταγωνισμός ανέβασε πολύ το επίπεδο των χρόνων.

Αξιοσημείωτες είναι και οι επιδόσεις των Σωτήρη Μαλακτάρη-Μάριου Τσαούσογλου, με αντίστοιχων προδιαγραφών Citroen Saxo, οι οποίοι ακολούθησαν στην κατάταξη της κλάσης.

Το 35ο Ράλλυ Παλάδιο, προσμετρούσε και στο Πρωτάθλημα Ιστορικών Αυτοκινήτων, τα οποία συγκέντρωσαν πολλές και αξιόλογες συμμετοχές. Το ταχύτερο πλήρωμα από τα Ιστορικά ήταν οι Λευτέρης Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης (Porsche 911 RSR), που επικράτησαν στην κατηγορία 3, καθώς θυμίζουμε πως τα Ιστορικά δεν έχουν γενική κατάταξη, αλλά μόνο κατάταξη κατηγοριών. Στην κατηγορία 2, ταχύτεροι αποδείχθηκαν οι Γιώργος Χωριανόπουλος-Παναγιώτης Φωτεινόπουλος με Audi 80 GT.

Όμως ο αγώνας είχε και σημαντικές εγκαταλείψεις. Πριν καν ξεκινήσουν την πρώτη Ειδική Διαδρομή, εγκατέλειψαν οι Παναγιώτης Καϊτατζής-Γιάννης Ταχτάς, όταν κόπηκε στην απλή διαδρομή το λουρί του εκκεντροφόρου του Ford Escort WRC, με αποτέλεσμα ένα εκ των φαβορί για τη νίκη, να τεθεί πρόωρα εκτός αγώνα. Ακόμη, από πρόβλημα στον κινητήρα εγκατέλειψαν στην πρώτη Ειδική Διαδρομή οι Βαγγέλης και Σπύρος Ζάχος (Peugeot 106), ενώ ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων στην εκκίνηση της ΕΔ3, έθεσε εκτός αγώνα τους Κυπελλούχους Ασφάλτου, Νίκο και Δημήτρη Καρπάνο (Mitsubishi Lancer EVO X). Επίσης, στην τέταρτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, εγκατέλειψαν οι Χρίστος και Δημοσθένης Παραβάντης, οι οποίοι κινούνταν σε ρυθμούς κορυφής για την Α/6, προτού προδοθούν από το ημιαξόνιο του Peugeot 106 Rallye. Στις απώλειες της ανταγωνιστικής Ν/2, συγκαταλέγονται οι Γιάννης Σύλλας-Ανδρέας Βίγκος και Σπύρος Νίκας-Παναγιώτης Κουκλιαμπής, με εξόδους που περιορίζονται σε υλικές ζημιές με τα δικά τους Citroen Saxo στην δεύτερη και έκτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα, αντίστοιχα. Από τους κορυφαίους συνδυασμούς, άτυχοι στάθηκαν και οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής (Subaru Impreza N12), που ενώ ξεκίνησαν σημειώνοντας τον 3ο χρόνο γενικής στην ΕΔ1, είχαν κλατάρισμα που τους ανάγκασε να προβούν σε αλλαγή ελαστικού εντός της ΕΔ2 χάνοντας σχεδόν 4 λεπτά. Το κερασάκι στην τούρτα, ήταν ένα τετ-α-κε στην ΕΔ3, τη στιγμή που αντιμετώπισαν και πρόβλημα με τα υδραυλικά του αυτοκινήτου τους. Στο δεύτερο loop συνέχισαν σημειώνοντας αξιόλογους χρόνους, αλλά είχαν πέσει πολύ πίσω στην γενική κατάταξη.

Από τη μεριά της, η Start Line ευχαριστεί όλους τους αγωνιζόμενους που έλαβαν μέρος στον αγώνα, ενώ ειδική μνεία αξίζει στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς δίχως την αμέριστη συμπαράσταση του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων, όπως και της Δημοτικής Κοινότητας Μεγαρέων, η διεξαγωγή του αγώνα θα ήταν πολύ πιο δύσκολη. Ενδεικτικό της έμπρακτης συμπαράστασης προς τη Start Line είναι το γεγονός στην Εκκίνηση, τον Τερματισμό και την Απονομή ήταν παρόντες οι Δήμαρχος και Αντιδήμαρχος Μεγαρέων, καθώς και άλλο παράγοντες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: PHOTORALLYPRESS

Σχετικές ειδήσεις