Ford: Ήρθε η νέα γενιά Focus
Επίσημη παρουσίαση για το νέο Focus στους Ελληνικούς δρόμους και το Newsbomb ήταν εκεί. Οι πρώτες εικόνες αποκαλύπτουν πως το Focus έχει αεροδυναμική, νέα σχεδίαση με το τολμηρό σχήμα (θυμίζει πολύ τα μοντέλα της Aston Martin) και ανανεωμένο εσωτερικό.
Ψάχνοντας περισσότερο στις προδιαγραφές ανακαλύπτουμε την αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων για την Ευρώπη με βελτιώσεις στους τομείς της κατανάλωσης καυσίμου μέχρι 19% και τους νέους 1.5 EcoBoost και 1.5 TDCi.
Κάτι που δεν φαίνεται είναι η κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του Focus για την οποία φημίζεται. Η αίσθηση αυτή βελτιώνεται με το πιο άκαμπτο εμπρός τμήμα, τα αναβαθμισμένα συστήματα ανάρτησης, το Electric Power Assisted Steering, και το πρώτο στη βιομηχανία Enhanced Transitional Stability system
Στο εσωτερικό το νέο Focus σηματοδοτεί το ντεμπούτο του συστήματος συνδεσιμότητας SYNC 2 στην Ευρώπη, με έγχρωμη οθόνη αφής και εξελιγμένη τεχνολογία εφαρμογής φωνητικού ελέγχου για εύκολη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, κλιματισμού και σε κινητά τηλέφωνα . Επιπλέον το νέο Focus λανσάρει το hands-free σύστημα Perpendicular Parking, που βοηθά τους οδηγούς να παρκάρουν με όπισθεν κάθετα, παράλληλα με άλλα αυτοκίνητα.
Κοιτάζοντας το νέο Ford Focus από κοντά ανακαλύπτουμε πως έχει ενισχυθεί το κύρος του παγκόσμιου best-seller με τολμηρότερη, πιο δυναμική, εξωτερική σχεδίαση, ένα ποιοτικό, φιλικό προς το χρήστη εσωτερικό. Αυτό που δεν είδαμε αλλά καταλάβαμε ήταν οι 18 νέες ή βελτιωμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού driver assistance technologies. Επιπλέον είδαμε (στο τέλος της διαδρομής) ουσιαστικές βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου.
Το νέο Focus, που θα πωλείται από φέτος το Νοέμβριο, σηματοδοτεί επίσης το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του SYNC 2, του προηγμένου συστήματος συνδεσιμότητας της Ford, ενώ προσφέρει μία γκάμα ισχυρότερων αλλά οικονομικών κινητήρων, όπως ο νέος 1.5 EcoBoost βενζίνης και ο TDCi diesel.
Σύμφωνα με τον Stephen Odell, πρόεδρο της Ford Ευρώπης, Μέσης Ανατολής & Αφρικής: «Το νέο Focus συνδυάζει τη σύγχρονη σχεδίαση, την προηγμένη τεχνολογία και την κορυφαία απόδοση καυσίμου με τη διάσημη οδηγική απόλαυση Focus.»
Η πρώτη εικόνα από το σταθμευμένο Focus ήταν πως η Ford δημιούργησε ένα πιο σοφιστικέ Focus με ανανεωμένη αισθητική που εκφράζει την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα One Ford.
Διαθέσιμο σε 4θ, 5θ και wagon εκδόσεις, το νέο Focus έχει χαμηλότερο και φαρδύτερο αμάξωμα, με νέα: καπό, πρόσοψη και μάσκα. Στο ανάγλυφο σχήμα του καπό ενώνονται τα άνω άκρα της ανάστροφης τραπεζοειδούς μάσκας με τις εμπρός κολόνες για τη δημιουργία μιας στιβαρής και δυναμικής εμφάνισης.
Λεπτότερα, φωτιστικά σώματα προβολείς και επιμηκυμένα φώτα ομίχλης τονίζουν το δυναμικό στυλ του αυτοκινήτου. Διακριτικές πινελιές χρωμίου αναδεικνύουν την αίσθηση κομψότητας, ενώ το πίσω τμήμα είναι κομψότερο με νέα διάταξη πίσω πόρτας και λεπτότερα πίσω φώτα.
Επόμενο βήμα το πέρασμα στο εσωτερικό. Ανασχεδιάζοντας το εσωτερικό του Focus, η Ford άκουσε προσεκτικά τα σχόλια των καταναλωτών και «απάντησε» με μία διάταξη πιο φιλική προς το χρήστη, πλαισιωμένη από ένα τιμόνι και μία κεντρική κονσόλα με λιγότερα χειριστήρια και διακόπτες. Το νέο σαλόνι σε black satin και λεπτομέρειες χρωμίου συμβάλλουν στη δημιουργία μιας πιο «καθαρής» ή αν θέλετε minimal μοντέρνας εμφάνισης.
Η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα προσφέρει περισσότερο χώρο και ένα νέο, συρόμενο ενσωματωμένο υποβραχιόνιο. Η προσαρμοζόμενη κονσόλα χωράει διάφορα μπουκάλια και κύπελλα, ενώ μπορεί να μεταφέρει ταυτόχρονα ένα μπουκάλι 1 λίτρου και ένα μεγάλο κύπελλο.
Η κίνηση αποκάλυψε πως οδηγός και επιβάτες στο νέο Focus μπορούν να κινηθούν αθόρυβα στα ταξίδια χάρη στις «παχιές» μοκέτες, τα «χοντρά» κρύσταλλα, και τη βελτιωμένη ηχομόνωση του κινητήρα.
Όμως η κίνηση αποκάλυψε πως νέο Focus προσφέρει βελτιωμένη απόδοση καυσίμου μέχρι 19% συγκριτικά με το τρέχον μοντέλο, και μία σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 σε όλη τη γκάμα.
Το νέο Focus θα συνεχίσει να προσφέρει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost 100 ίππων (99 g/km CO2). Το προηγούμενο μοντέλο, πριν από λίγο καιρό έγινε το πρώτο μη υβριδικό, βενζινοκίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ευρώπη με εκπομπές CO2 κάτω από 100 g/km. Το νέο Focus θα προσφέρεται επίσης με το νέο, αποδοτικό βενζινοκινητήρα 1.5 EcoBoost της Ford, που διατίθεται με 150 και 182 ίππους με ένα νέο, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Σύμφωνα με τη Ford όταν συνδυάζεται με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο κινητήρας θα πετυχαίνει 7% βελτιωμένη απόδοση καυσίμου συγκριτικά με τον απερχόμενο κινητήρα 1.6 EcoBoost με την ίδια ιπποδύναμη. Το 2015 θα προσφέρεται επίσης με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο νέος κινητήρας 1.5 TDCi diesel 120 ίππων της Ford με αυτόματο, εξατάχυτο κιβώτιο PowerShift αναμένεται να προσφέρει 19% βελτιωμένη κατανάλωση συγκριτικά με το τρέχον TDCi 2.0 Focus (115 ίππων) με PowerShift. Το μοντέλο 150 ίππων με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο θα προσφέρει 15 % βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση των 140 ίππων.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση των 1500 κ.εκ. (Diesel) με τους 95 ίππους. Πριν βιαστείτε να κρίνεται την ιπποδύναμη ως μικρή σας πληροφορούμε πως η απόδοση η αίσθηση και η κίνηση μας ξεγέλασε και μείναμε με την εντύπωση την μεγαλύτερης δύναμης. Η ροπή του μοτέρ και το κιβώτιο συνδυάζονται άψογα και δίνει την δυνατότητα κίνησης και με υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες.
Με βελτιωμένο έλεγχο και σύστημα διεύθυνσης, το νέο Focus ανεβάζει την κορυφαία δυναμική συμπεριφορά και τη οδηγική απόλαυση σε νέα επίπεδα. Οι μηχανικοί της Ford πέτυχαν μία πιο αξιόπιστη συμπεριφορά, με υψηλή απόκριση και αίσθηση του δρόμου αυξάνοντας τη δομική ακαμψία μπροστά, βελτιώνοντας τη γεωμετρία της ανάρτησης, αυξάνοντας την εγκάρσια ακαμψία των σαϊλεντμπλόκ της ανάρτησης που επηρεάζουν και το σύστημα διεύθυνσης και επαναρρυθμίζοντας τα αμορτισέρ.
Το Electric Power Assist Steering έχει νέα χαρτογράφηση που βελτιώνει την αίσθηση του οδηγού από το δρόμο. Το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα Enhanced Transitional Stability της Ford παρακολουθεί την ταχύτητα του οχήματος και τις εντολές του οδηγού στο τιμόνι για να προβλέπει έγκαιρα την όποια απώλεια πρόσφυσης και ενεργοποιεί το Electronic Stability Control συντομότερα, προς όφελος της ασφάλειας και της οδηγικής άνεσης.
Η συνολική αίσθηση του Focus αναβαθμίζεται με βελτιώσεις στους θορύβους, κραδασμούς και τριγμούς που βοηθούν στη δημιουργία μιας εξαιρετικά αθόρυβης καμπίνας για το Focus και συμβάλλουν σε ένα πιο χαλαρωτικό και ξεκούραστο περιβάλλον.
Το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα στην Ευρώπη που θα προσφέρει το SYNC 2. Το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας της Ford περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών και προηγμένο φωνητικό έλεγχο για ευκολότερη πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και στα συμβατά κινητά τηλέφωνα.
Το σύστημα πλοήγησης του SYNC 2 λανσάρει επίσης για πρώτη φορά στην Ευρώπη διαιρούμενη οθόνη με λεπτομερή απεικόνιση των διασταυρώσεων, ανάγνωση ονομάτων δρόμων, τρισδιάστατη απεικόνιση κόμβων αυτοκινητοδρόμων και τοποσήμων και τον οδηγό MICHELIN.
Οι οδηγοί μπορούν να εισάγουν προορισμούς με μια μόνο φωνητική εντολή και να ζητάνε αναπαραγωγή μουσικών κομματιών με αγαπημένους ερμηνευτές. Πιέζοντας απλά το μπουτόν φωνητικού ελέγχου και δίνοντας εντολή στα αγγλικά εμφανίζεται μία λίστα με τα κοντινά εστιατόρια, για τα οποία δίνονται οδηγίες πλοήγησης.
Η Ford βελτίωσε επίσης το δημοφιλές σύστημα αποφυγής σύγκρουσης Active City Stop που χρησιμοποιεί αισθητήρες στο εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου για την αναζήτηση στατικών αντικειμένων μπροστά στο δρόμο. Αυτό προ-φορτίζει τα φρένα και – εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει – μειώνει τη ροπή του κινητήρα και αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα για να μειώσει τις επιπτώσεις της σύγκρουσης. Το σύστημα έχει αναβαθμιστεί για να λειτουργεί με ταχύτητες μέχρι 50 km/h, έναντι των 30 km/h της τρέχουσας έκδοσης.
Το νέο Focus θα εφοδιάζεται επίσης για πρώτη φορά με την τεχνολογία MyKey της Ford. Με το MyKey οι ιδιοκτήτες μπορούν να προγραμματίζουν ένα κλειδί – συνήθως για νεαρούς οδηγούς – το οποίο περιορίζει την τελική ταχύτητα, μειώνει τη μέγιστη ένταση ήχου του ηχοσυστήματος, αλλά και να το απενεργοποιήσει τελείως, εάν ο οδηγός και οι επιβάτες δεν έχουν δέσει τις ζώνες ασφαλείας τους. Επίσης, το σύστημα εμποδίζει τον οδηγό να απενεργοποιήσει τα συστήματα ασφάλειας.
Το βελτιωμένο Adaptive Front Lighting System προσαρμόζει τώρα τις δέσμες των νέων προβολέων Bi-Xenon HID σύμφωνα με τη διάταξη του δρόμου. Το σύστημα αξιολογεί το φωτισμό του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα καθώς και αντικείμενα που βρίσκονται μπροστά στο δρόμο και στη συνέχεια διαμορφώνει τη δέσμη και την ένταση σε μία από τις επτά ρυθμίσεις, ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, τη γωνία διεύθυνσης και την απόσταση από το αντικείμενο μπροστά.
Το νέο Focus θα συνεχίσει να προσφέρει τις καινοτομίες, τις οποίες οι οδηγοί εκτιμούν και χρησιμοποιούν όπως το Door Edge Protector, που μειώνει την πιθανότητα ζημιάς με την ενεργοποίηση ενός προστατευτικού στην ακμή της πόρτας τη στιγμή που ανοίγει.
Η Ford λανσάρισε για πρώτη φορά το Focus το 1998 και από τότε έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο πάνω από 12 εκατομμύρια οχήματα, από τα οποία 6,9 εκατομμύρια στην Ευρώπη – όπου η Ford κατασκευάζει ένα νέο Focus κάθε 90 δευτερόλεπτα. Θέλοντας να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση για το Focus το οποίο πωλείται σε περισσότερες από 140 αγορές, η Ford έχει αυξήσει την παγκόσμια δυναμικότητα παραγωγής του αυτοκινήτου σε οκτώ εργοστάσια σε τέσσερις ηπείρους. Τα εργοστάσιά της σε Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ταϋλάνδη, Βιετνάμ, Ταϊβάν και Αργεντινή έχουν συνδυασμένη δυναμικότητα παραγωγής πάνω από 1,5 εκατομ. Focus ετησίως.