Indian & Victory: Επίσημα στην Ελλάδα
Σε ένα νέο κατάστημα, στην Λ.Κηφισίας 171 στο Μαρούσι, εδρεύει η νέα αντιπροσωπεία της Indian Motorcycles και της Victory. Οι δύο εταιρίες ανήκουν στην Polaris και με την βοήθειά της ξεκινούν την πορεία τους στην Ευρώπη.
Σκοπός της Ελληνικής εταιρίας είναι στην αρχή η γνωριμία των μοτοσυκλετών με το κοινό και αργότερα η δημιουργία service station, το οποίο θα πληρεί τα αυστηρά πρότυπα της Αμερικής.
Οι τιμές των μοτοσυκλετών αναμένεται να είναι πολύ καλές για την ποιότητα και την ιστορία τους, με το Indian Scout να ξεκινά κοντά στα 13.700€, και το Victory Vegas Jackpot από τα 19.600€.
Και λίγη Ιστορία
Με την ίδρυσή της, η Indian σηματοδότησε την αρχή της αμερικανικής μοτοσυκλετιστικής ιστορίας και κουλτούρας. Οι ιδρυτές George M. Hendee & Carl Oscar Hedstrom σχεδιάζουν τις πρώτες μοτοσυκλέτες τους το 1901, οι οποίες θα κυκλοφορήσουν ένα χρόνο μετά. Η επιτυχία για την INDIAN θα έρθει γρήγορα: από 500 μονάδες το χρόνο το 1904, οι πωλήσεις θα φτάσουν τις 32,000 μονάδες το 1913, εκτοξεύοντας τη μάρκα στην κορυφή της αμερικανικής αγοράς.
Καινοτομίες όπως ο πρώτος V-Twin, το πρώτο ρυθμιζόμενο καρμπυρατέρ, πίσω ανάρτηση, ηλεκτρικά φώτα και μίζα καθιερώνουν την INDIAN ως πρωτοπόρο με τεράστια συμβολή στην παγκόσμια βιομηχανία οχημάτων, ενώ οι διακρίσεις σε αγώνες ταχύτητας και αντοχής διαδέχονται η μία την άλλη. Οδηγός-θρύλος για την εταιρία ο Jake DeRosier, έχοντας στο ενεργητικό του 900 νίκες σε αγώνες dirt track και board track, όπως και πολλά ρεκόρ ταχύτητας στις ΗΠΑ και την Αγγλία.
Μοντέλα – σταθμοί για την εταιρία όπως τα INDIAN CHIEF, INDIAN SCOUT και INDIAN FOUR κρατούν την εταιρία σε άμεσο ανταγωνισμό με το μεγάλο αντίπαλο (HARLEY DAVIDSON), μέχρι την έλευση του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Λίγα χρόνια μετά, η εξαντλημένη παραγωγή αλλά και η αποτυχημένη διαφοροποίηση στον προσανατολισμό της εταιρίας, θα οδηγήσουν σε συρρίκνωση και διακοπή εργασιών. Οι θρύλοι όμως δεν πεθαίνουν ποτέ...
Τις επόμενες δεκαετίες, θα γίνουν αρκετές προσπάθειες αναβίωσης της εταιρίας χωρίς το επιθυμητό αποτέλεσμα, μέχρι το 2011, όταν το σήμα περνάει στον έλεγχο της POLARIS. Το εργοστάσιο μεταφέρεται στο Spirit Lake της Iowa και τον Αύγουστο του 2013, ανακοινώνεται η νέα μορφή του INDIAN CHIEF με κινητήρα THUNDERSTROKE. Η παρουσίαση γίνεται στο Sturgis, το πιο ιστορικό event μοτοσυκλέτας στις ΗΠΑ και σηματοδοτεί τη νέα εποχή και την ολική επαναφορά. Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάζεται και η νέα εκδοχή του INDIAN SCOUT, του πιο επιτυχημένου μοντέλου στην ιστορία της εταιρίας: με υδρόψυκτο κινητήρα 1130 κ.ε. και απόδοση 100 ίππων στα 255 κιλά, το SCOUT φιλοδοξεί να ανεβάσει τις πωλήσεις της εταιρίας κατακόρυφα. Ο Ινδιάνος επέστρεψε!
Η ώρα της Victory
Εδώ και 50 χρόνια, το όραμα της POLARIS να συνδυάσει πρωτοποριακό σχεδιασμό, κορυφαία ποιότητα και υψηλές επιδόσεις οδηγεί την εταιρία από τη Minnesota στην παραγωγή οχημάτων κάθε εδάφους, τα οποία υπερβαίνουν τις γραμμές της απλής χρήσης και αναψυχής. Και το 1997, μετά από τα all-terrain vehicles και τα snowmobiles, η εταιρία ανακοινώνει το επόμενο βήμα.
Τη χρονιά αυτή, η POLARIS προσκαλεί τους αναβάτες στο δρόμο της νέας αμερικανικής μοτοσυκλέτας. Η εγχώρια παραγωγή είχε περάσει σχεδόν έξι δεκαετίες ξηρασίας, και είχε έρθει η ώρα της VICTORY.
Με αποκλειστικά αμερικανικό προσανατολισμό, σχεδιασμό και κατασκευή εμφανίζεται το V92C, το Cruiser της νέας εποχής: με εκκεντροφόρους επί κεφαλής, κινητήρα 92 κυβικών ιντσών και τελική ταχύτητα 190 χλμ/ώρα, αποσπά με την εμφάνισή του, από την πρώτη του κιόλας χρονιά, το βραβείο καλύτερης μοτοσυκλέτας στην κατηγορία του και σηματοδοτεί την πορεία που θα ακολουθήσει η μάρκα.
Το 2002 παρουσιάζεται ο κινητήρας FREEDOM, ο πρώτος στην αγορά που έφθανε στις 100 κυβικές ίντσες και την αμέσως επόμενη χρονιά αρχίζει η συνεργασία με το βελτιωτικό οίκο του ARLEN NESS. Από τη συνεργασία αυτή θα προκύψουν αριθμημένες εκδόσεις μοντέλων αλλά και μια σειρά βελτιωτικών αξεσουάρ στον κατάλογο της εταιρίας.
Χρόνο με το χρόνο, η γκάμα μεγαλώνει: το 2008 μπαίνουν στην παραγωγή τα VICTORY VISION, σηματοδοτώντας την είσοδο και στην Touring κατηγορία, ακολουθούμενα το 2010 από τα CROSS COUNTRY.
Δεκαέξι χρόνια μετά από την πρώτη μοτοσυκλέτα, ο πήχης συνεχίζει να ανεβαίνει. Ο κινητήρας είναι πλέον 106 κυβικές ίντσες και η ισχύς στους 96 ίππους. Ο φουτουριστικός σχεδιασμός, η μυώδης απόδοση και η μοναδική οδηγική εμπειρία – είτε πρόκειται για Cruiser, είτε για Custom Bagger είτε για Touring – οδηγούν τη νεώτερη αμερικανική μοτοσυκλέτα σε ανοδική πορεία χρόνο με το χρόνο. Η VICTORY είναι μια από τις ιστορίες επιτυχίας της POLARIS, η οποία ανακοίνωσε για το 2013 συνολικές πωλήσεις 3,8 δις δολαρίων.