BMW: Οπτικός έλεγχος με λειτουργία μνήμης
Μία εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις: Προς το παρόν, το BMW Group τρέχει ένα πιλοτικό πρόγραμμα στον εργοστάσιο του Spartanburg (ΗΠΑ) που διερευνά κατά πόσον η 'τεχνολογία που φοριέται' όπως αποκαλείται μπορεί να βελτιώσει και να επιταχύνει τη ροή εργασιών στη διασφάλιση ποιότητας.
Για το σκοπό αυτό, οι εργαζόμενοι φορούν γυαλιά Google Glass για την διεξαγωγή δοκιμών με οχήματα προ-παραγωγής. Το εργαλείο αυτό επιτρέπει τη λήψη φωτογραφιών ή την αναπαραγωγή βίντεο, ώστε να τεκμηριώνονται πιθανές αποκλίσεις και να επιταχύνεται η ανάλυση και διόρθωσή τους σε επόμενο στάδιο. Προς το παρόν, το BMW Group μελετά σε ποια μορφή αυτή η πρωτοποριακή πιλοτική εφαρμογή μπορεί να μεταφερθεί σε άλλα τμήματα και μονάδες παραγωγής.
Το project εντάσσεται στην τρέχουσα καμπάνια του BMW Group με την ονομασία Industry 4.0, η οποία αξιολογεί την επιρροή που μπορεί να έχει η εφαρμογή νέων τεχνολογιών στο σχεδιασμό παραγωγής και την ίδια την παραγωγή.
Σκοπός του πιλοτικού προγράμματος στο εργοστάσιο του Spartanburg είναι να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ των δοκιμαστών ποιότητας στο κέντρο ανάλυσης του τμήματος προ-παραγωγής και των μηχανικών εξέλιξης.
Το BMW Group διεξάγει έναν ολοκληρωμένο έλεγχο για κάθε όχημα προ-παραγωγής, ώστε να διασφαλίζεται η απαιτούμενη premium ποιότητα στη διαδικασία παραγωγής.
Παλιότερα, πιθανά θέματα που εντοπίζονταν στα οχήματα προ-παραγωγής τεκμηριώνονταν γραπτώς. Αρκετά συχνά η περιγραφή του προβλήματος ήταν τόσο ασαφής ώστε ανέκυπταν πρόσθετες ερωτήσεις από το υπεύθυνο τμήμα σε μία στις τέσσερις περιπτώσεις.
Με τα έξυπνα γυαλιά το προσωπικό του κέντρου ανάλυσης μπορεί τώρα να προσθέτει φωτογραφίες και βίντεο στις αναφορές του. Η οθόνη κεφαλής περιλαμβάνει κάμερα με τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις: λήψη φωτογραφίας, εγγραφή βίντεο, και background βίντεο.
Στο τελευταίο mode, η κάμερα είναι μόνιμα ανοιχτή. Κάθε δύο λεπτά οι εικόνες του βίντεο αποθηκεύονται προσωρινά και στη συνέχεια μπορούν να μεταφέρονται σε υπολογιστή (server) του εργοστασίου του BMW Group για μόνιμη αποθήκευση μέσω μπουτόν. Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα κυρίως όταν οι βλάβες δεν μπορούν να αναπαραχθούν με σαφήνεια. «Κατά τη διάρκεια του πιλοτικού προγράμματος, σχεδιάζουμε να προσθέσουμε ένα σύστημα βιντεοκλήσεων για να μπορεί ένα πρόβλημα να συζητιέται με τα υπεύθυνα τμήματα εξέλιξης στη συνέχεια», εξηγεί ο συντονιστής του προγράμματος Dr. Jörg Schulte.
Μέχρι τώρα, τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος είναι τόσο ενθαρρυντικά ώστε μελετάται μία εφαρμογή στην τελική συναρμολόγηση των οχημάτων παραγωγής. Εδώ, οι έλεγχοι πραγματοποιούνται βάσει σχεδίων δοκιμών και στη συνέχεια τεκμηριώνονται σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Ανάλογα με το πακέτο εξοπλισμού του οχήματος, απαιτούνται από 10 μέχρι 25 ανεξάρτητες δοκιμές. Για την τεκμηρίωσή τους, οι δοκιμαστές πρέπει να πηγαινοέρχονται μεταξύ αυτοκινήτου και υπολογιστή. «Με τα Google Glass, το προσωπικό δοκιμών παραμένει στο όχημα, βλέπει τα σχέδια δοκιμών στην ενσωματωμένη οθόνη της συσκευής και τα εγκρίνει μέσω φωνητικού ελέγχου. Επομένως και τα δύο χέρια είναι ελεύθερα για δοκιμές σε όλες τις περιπτώσεις», πρόσθεσε ο Schulte.