Αγορά αυτοκινήτου: Ποιος δεν θέλει την ηλεκτροκίνηση;
Αν η ηλεκτροκίνηση είναι η απόλυτη λύση στην κίνηση χωρίς ρύπους και επιβάρυνση στο περιβάλλον, τότε γιατί δεν εφαρμόζεται άμεσα; Η πρώτη απάντηση είναι γιατί τα αυτοκίνητα είναι (ακόμη) πολύ ακριβά. Επιπλέον πολλές χώρες δεν έχουν ακόμη την υποδομή για να φιλοξενήσουν στους δρόμους τους. Τέλος μία παράμετρο που δεν είχαμε σκεφτεί ήταν αυτή που αποκάλυψε το site PwC μέσω μίας έρευνας που έκανε.
Σύμφωνα με αυτήν: Οκτώ στους 10 Ευρωπαίους αγοραστές καινούριου επιβατηγού αυτοκινήτου δηλώνουν ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εξέλιξη πιο οικολογικών κινητήρων. Παρόλα αυτά, το 99% των πελατών δεν θα αγόραζε κανένα από τα ηλεκτρικά Ι.Χ. που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά.
Στην έρευνα της PricewaterhouseCoopers (PwC), συμμετείχαν 1.500 άτομα από τη Γερμανία, τη Γαλλία και τη Βρετανία,και τα οποία απάντησαν στο ερώτημα αν σκοπεύουν να αγοράσουν καινούριο αυτοκίνητο μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Οι απαντήσεις αποτελούν βαρόμετρο, γιατί προέρχονται από τις τρεις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου.
Αυτό όμως που εκπλήσει, από τα αποτελέσματα της έρευνας, είναι πως το μεγαλύτερο μέρος των ερωτηθέντων δεν δείχνει διατεθειμένο να αλλάξει την οδηγική του συμπεριφορά ή τις αγοραστικές του συνήθειες χάρη της προστασίας του περιβάλλοντος.
Να αναφέρουμε, ότι μόλις το 14% θεωρεί ότι θα είχε νόημα, να μειώσει τη χρήση του αυτοκινήτου του. Επίσης περισσότεροι από τους μισούς δεν βλέπουν τον λόγο, γιατί να μην αγοράσουν ένα μεγάλο Ι.Χ. ή SUV, αν και θα ικανοποιούσαν τις ανάγκες τους με ένα μικρότερο μοντέλο.Τα αποτελέσματα δείχνουν, ότι στο δίλημμα «design ή χαμηλές εκπομπές ρύπων» υπερισχύει συνήθως το πρώτο.
Το 21% των ερωτηθέντων δεν λέει όχι στην λύση του υβριδικού αυτοκινήτου, όμως η συντριπτική πλειοψηφία ψηφίζει σε ποσοστό 62% υπέρ των συμβατικών μοντέλων βενζίνης ή πετρελαίου, αλλά με ιδιαίτερα οικονομικούς κινητήρες.
Οι Βρετανοί βάζουν εδώ πολύ ψηλά τον πήχη και ζητούν να μην υπερβαίνει η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου τα πέντε λίτρα ανά 100 χλμ. Οι Γερμανοί δείχνουν πιο προσγειωμένοι, αφού το 50% από αυτούς θεωρεί αποδεκτή μία μέση κατανάλωση έως επτά λίτρα ανά 100 χλμ.
Εννέα στους 10 πελάτες χρησιμοποιούν, σύμφωνα με την PwC, το Ιντερνετ, για να ενημερωθούν γύρω από το μελλοντικό τους αυτοκίνητο και για να βρουν τον καλύτερο έμπορο. Ωστόσο, η χρηματοδότηση και η αγορά δεν γίνονται μέσω του Διαδικτύου, αλλά στις εκθέσεις.
Το ποσοστό των ανδρών αγοραστών ξεπερνά το 60%, μάλιστα είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα από τις γυναίκες για την αγορά του καινούριου Ι.Χ. τους. Στη Γερμανία ανέρχεται αυτό το επιπλέον ποσόν σε 4.000 ευρώ, στη Μεγάλη Βρετανία σε 3.000 ευρώ και στη Γαλλία σε 2.000 ευρώ.