MotoGP: Πως η Honda κέρδισε τη Yamaha
Η διαχείριση των ελαστικών και η γρήγορη προσαρμογή από τον Marquez, στη φθαρμένη τους μορφή, ήταν σύμφωνα με τον Shuhei Nakamoto το κλειδί της επιτυχίας της Honda έναντι στη Yamaha.
Ο αντιπρόεδρος του Honda Racing Corporation υποστήριξε σε συνέντευξη του στο site του περιοδικού MCN (Motorcycle News), πως: Η υπεροχή της μοτοσυκλέτας της Honda σε πρόσφυση με φθαρμένα ελαστικά, ήταν αυτό, που βοήθησε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή Marc Marquez να επικρατήσει στη «μάχη» του με το δίδυμο της Yamaha τη σεζόν του 2014.
Το πλεονέκτημα αυτό το παρατήρησαν όσοι παρακολούθησαν προσεκτικά τους αγώνες και είδαν πως η διαχείριση του ελαστικού από την RC213V ήταν πολύ καλύτερη από της Μ1 στα τελευταία κομμάτια του αγώνα, δίνοντας ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στον Marquez να πιέσει και να ξεφύγει από την πίεση του Valentino Rossi, ή του Jorge Lorenzo.
«Μέσα στις στροφές, η ταχύτητα της Yamaha είναι εμφανώς καλύτερη και το σημείο που ανοίγουν το γκάζι είναι, χρονικά, πιο νωρίς σε σχέση με εμάς. Το δυνατό μας όμως σημείο, είναι η σταθερότητα που έχουμε κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης», σχολίασε ο Nakamoto και πρόσθεσε: «Ένα βασικό μας πλεονέκτημα ήταν η διατήρηση της ταχύτητας της μοτοσυκλέτας στις στροφές όταν η πρόσφυση των ελαστικών χανόταν. Στο σημείο αυτό η Yamaha έχανε γιατί πίεζε περισσότερο τα πλάγια του ελαστικού».
«Στους περισσότερους αγώνες φέτος, ο Marc προσπερνούσε τους αντιπάλους του στο τέλος των αγώνων. Δεν μπορούσε να περάσει από την αρχή, γιατί η ταχύτητα της Yamaha στις στροφές και η επιτάχυνσή της ήταν καλύτερη από της Honda. Φαινόταν σαν να έκανε υπομονή, αλλά στην πραγματικότητα περίμενε να φθαρούν τα ελαστικά της Yamaha».
Ο Marc Marquez πήρε το δεύτερο συνεχόμενο Τίτλο του στη μεγάλη κατηγορία φέτος και μάλιστα με εμφατικό τρόπο, καθώς κέρδισε τους 13 από τους 18 αγώνες της σεζόν κι εξασφάλισε την ανώτερη διάκριση τρεις αγώνες πριν από το τέλος της χρονιάς. Η Honda κέρδισε τους 14 από τους 18 αγώνες του 2014 χρονιάς.