Jeep: Νέο Cherokee 2.0 MJT II
Η διπλή παρουσίαση από την Ελληνική αντιπροσωπεία για τα Cherokee και Renegade, ήταν η ευκαιρία μας για να οδηγήσουμε το νέο Jeep Cherokee. Το επιτυχημένο μοντέλο, της Αμερικανικής εταιρίας έχει ένα πολύ δύσκολο έργο: Πρέπει να συνεχίσει την παράδοση των πολύ καλών πωλήσεων και επιπλέον πρέπει να φέρει νέους αγοραστές (σε ηλικία αλλά και από άλλες μάρκες).
Όσοι παρακολουθείτε τηλεοπτικές σειρές από τις ΗΠΑ θα έχετε δει τις πρώτες εικόνες από το Cherokee και η εντελώς νέα εικόνα του εμπρός μέρους δεν θα σας ξαφνιάσει . Όσοι το δείτε για πρώτη φορά θα συμφωνήσετε πως οι σχεδιαστές της Jeep τόλμησαν στο Cherokee.
Ρευστές αντί για τετράγωνες είναι οι γραμμές του αμαξώματος και όπως διαπιστώνετε το σχήμα είναι πια, αεροδυναμικό.
Νέα, μεγαλύτερα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, πίσω σπόϊλερ που συμβάλλει στη βελτίωση της αεροδυναμικής, καμπυλόγραμμη πίσω πόρτα αποσκευών, είναι μερικά από τα στοιχεία που συμβάλλουν στην επιβλητική νέα εμφάνισή του.
Δυνατό σημείο στην εμφάνιση το εμπρός, όπου κορυφώνεται και το σχήμα. Κυριαρχούν τα σχεδόν φουτουριστικά μοτίβα από τα (τύπου LED) φωτιστικά σώματα. Μόνο οι επτά σχισμές στη «μάσκα» διατηρούν το στοιχείο της Jeep. Στο πίσω τμήμα η εμφάνιση έχει λιγότερο έντονα χαρακτηριστικά σχεδόν απλοϊκά. Η διαμόρφωση του όγκου είναι οικεία για τα νέα δεδομένα των SUV (το ίδιο ισχύει και για την πλαϊνή όψη).
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι περισσότερο mainstream (όχι συντηρητική) με αποτέλεσμα να έχουν βελτιωθεί κάποιες λειτουργικές ατέλειες που υπήρχαν στο παρελθόν. Οι χώροι είναι όπως πάντα πλούσιοι, με τους πίσω να κάθονται πολύ άνετα, ενώ παράλληλα μπορείτε να μεταφέρετε μέχρι και 591 λίτρα αποσκευών (σε διθέσια διάταξη καμπίνας, η χωρητικότητα φτάνει τα 1.267 λίτρα). Το ταμπλό έχει τον όγκο που περιμένεις από ένα σύγχρονο SUV.
Τα χειριστήρια είναι τοποθετημένα με σωστή εργονομία. Η πολυτέλεια δίνει το παρόν και έχει κατακλείσει το εσωτερικό. Μέχρι και ο δεύτερος μοχλός της εμπλοκής της τετρακίνησης λείπει. Τη θέση του έχει πάρει ένας περιστροφικός διακόπτης με τα προγράμματα : Auto, Snow, Sport, Mud/Sand. Αυτός ο διακόπτης εκφράζει το DNA της Jeep, δικαιολογεί το όνομα και επιτρέπει την κίνηση εκτός δρόμου.
Πριν αφήσετε τον... ίσιο δρόμο και την «εύκολη» ζωή θα παρατηρήσετε πως το Cherokee κινείται με την αίσθηση ενός επιβατικού μεγάλης κατηγορίας . Έχει κάποιες αδράνειες στο τιμόνι και το πλαίσιο κάτι που όταν κινείστε εκτός δρόμου, γίνεται.
Με τον ικανό κινητήρα Multijet II των 170 ίππων, το Cherokee διανύει με άνεση χιλιόμετρα και σύμφωνα με τον κατασκευαστή, αρκετά οικονομικά. Σε αυτό συμβάλλει και το 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της παρουσίασης. Οι αλλαγές ταχυτήτων στην χειροκίνητη μορφή του δεν γίνονται τόσο άμεσα. Στην αυτόματη λειτουργία η αίσθηση είναι καλύτερη αφού κρατά τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές λειτουργίας.
Στην εκτός δρόμου κίνηση ο οδηγός έχει στη διάθεσή του όλα όσα χρειάζεται για να συνεχίσει εκεί που τα «κοινά» SUV σταματούν. Η κατανομή της ροπής των 35,7 kgm ανά άξονα, γίνεται αυτόματα με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του ένα περιστροφικό διακόπτη για την προεπιλογή του προγράμματος που αλλάζει τα δεδομένα ανάλογα με το έδαφος στο οποίο καλείται το αυτοκίνητο να κινηθεί.
Η εισαγωγική (στον κόσμο των μεγάλων Jeep) έκδοση είναι αυτή με τον κινητήρα Multijet II των 2000 κ.εκ. που αποδίδει 140 ίππους. Συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και η μετάδοση της κίνησης είναι μπροστά. Η τιμή της είναι στα 37.900€ με απόσυρση αλλά και την προσφορά λανσαρίσματος που ακολουθεί το μοντέλο.
Για όσους θέλουν κάτι παραπάνω, υπάρχουν εναλλακτικά, τόσο η τετρακίνηση έκδοση που οδηγήσαμε με τον ίδιο κινητήρα που όμως αποδίδει 170 ίππους και με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο (που συναντάται και στην Trailhawk έκδοση) εκπέμποντας 154 γρ. CO2/χλμ.
Κορυφαία έκδοση αυτή με τον V6 κινητήρα βενζίνης των 3200 κ.εκ. που αποδίδει 272 ίππους.