Mercedes: Το Actros νικητής στο Fuel Duel
Μονομαχία για την οικονομία (Fuel Duel). To Mercedes-Benz Actros νικητής ενός ακόμα συγκριτικού test κατανάλωσης καυσίμου.
Με το μερίδιο αγοράς του στο 23%, το Mercedes-Benz Actros είναι σήμερα ο ηγέτης στην αγορά της Ευρώπης στην κατηγορία των βαρέων φορτηγών με μικτό βάρος άνω των 16 τόνων. Στη Γερμανία επίσης προπορεύεται, με μερίδιο αγοράς γύρω στο 40%.
Κύριοι παράγοντες για τη μεγάλη δημοφιλία του στους μεταφορείς αποτελούν η τεράστια οικονομική του απόδοση και το υψηλό επίπεδο της ασφάλειας. Τα νούμερα για την κατανάλωση το αποδεικνύουν περίτρανα: το Actros Euro VI χρησιμοποιεί μέχρι 5% λιγότερο καύσιμο από τον Euro V προκάτοχό του. Σε συνδυασμό δε με το Predictive Powertrain Control (PPC), η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να μειωθεί περαιτέρω έως 5%.
Σε περίπου 750 συγκριτικά τεστ καυσίμων σε διάφορους στόλους και με χρήση σε πραγματικές συνθήκες δρόμου – με την ονομασία Fuel Duel – επέδειξε οικονομία της τάξεως του 11%. Όσον αφορά τους αντιπάλους του, το Mercedes-Benz Actros νίκησε σε πάνω από 90% των «μονομαχιών».
Το πιο πρόσφατο παράδειγμα προέρχεται από το Soest, κοντά στο Ντόρτμουντ: στη μεταφορική εταιρεία Meiberg, ένα Actros 1845 LS (Euro VI), αντιμετώπισε όχημα Euro V του ανταγωνισμού, και ανέλαβε να διεκπεραιώσει όλες τις μεταφορικές εργασίες του ανταγωνιστικού οχήματος για δύο εβδομάδες. Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Dirk Meiberg εξήγησε: «Δεν μας ενδιαφέρουν τα στοιχεία που περιγράφονται στα φυλλάδια - θέλαμε να δοκιμαστεί η Mercedes στις καθημερινές μας δραστηριότητες και να δούμε τι μπορεί να κάνει σε σύγκριση με τους τράκτορες που ήδη έχουμε στην κατοχή μας, οι οποίοι έχουν κατά μέσο όρο κατανάλωση 29,5 l / 100 χλμ».
Αλλά αυτό δεν ήταν μία εύκολη πρόκληση για το Actros, διότι η κατανάλωση του καλύτερου φορτηγού του στόλου της Meiberg είναι σημαντικά χαμηλότερη από το μέσο όρο - εν μέρει χάρη στην οικονομική τεχνολογία Euro V. Η κατανάλωση καυσίμου του οχήματος αυτού ήταν 26,9 l / 100 km, ένας αριθμός που το Actros έπρεπε να νικήσει στην μονομαχία των δύο εβδομάδων.
Στην μονομαχία καυσίμων που πραγματοποιήθηκε για την εταιρεία μεταφορών Meiberg, το Actros 1845 LS, που κάλυψε μία διαδρομή 4.972,7 χιλιομέτρων κατά την περίοδο δοκιμής κατέγραψε μέση κατανάλωση 25,0 λίτρα ανά 100 km. Αυτό σημαίνει ότι το όφελος στην κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με το ανταγωνιστικό φορτηγό Euro V είναι 1,9 l / 100 km, ή 7%. Στην ετήσια βάση των 120.000 χιλιομέτρων, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 2.280 λίτρων καυσίμου και έξι τόνων CO2.
Οι ίδιοι κανόνες ισχύουν πάντα για τη διοργάνωση μιας μονομαχίας: ο οδηγός του στόλου λαμβάνει αναλυτικές οδηγίες και συνοδεύεται στην αρχή από έναν επαγγελματία εκπαιδευτή ή έναν έμπειρο σύμβουλο πωλήσεων από τη Mercedes-Benz. Στη συνέχεια, ακολουθεί τις συνήθεις εργασίες του για δύο εβδομάδες, με την υποστήριξη του συστήματος τηλεματικής FleetBoard. Τα οχήματα της Mercedes-Benz που προορίζονται για το Fuel Duel έχουν συγκεκριμένη διαμόρφωση: καμπίνα StreamSpace, PPC και FleetBoard. Σήμερα, 90 Actros είναι στο δρόμο σε 22 χώρες που συμμετέχουν στη μονομαχία των καυσίμων, μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε από τη Mercedes-Benz Ολλανδίας πριν από δύο χρόνια.
To Actros 1845 LS, ήταν σε δράση για δύο εβδομάδες για την εταιρεία μεταφορών Meiberg με ημιρυμουλκούμενο ψυγείο το οποίο περιείχε 33 παλέτες νωπών κρεάτων σε μία καθημερινή διαδρομή από το Heiligenstadt στο Ντόρτμουντ.
Την πρώτη ημέρα, ο οδηγός εκπαιδεύτηκε στον τρόπο οδήγησης Economy Mode του αυτόματου κιβωτίου Mercedes PowerShift 3 (βασικός εξοπλισμός οχήματος). Το προγνωστικό σύστημα ελέγχου ταχύτητας ταξιδιού Predictive Powertrain Control (PPC) ήταν επίσης κάτι νέο για τον οδηγό. Καθώς το PPC, όχι μόνο γνωρίζει την τοπογραφία της διαδρομής που θα ακολουθηθεί, αλλά το ακριβές βάρος του οχήματος και την επιλεγμένη ταχύτητα στο cruise control, μπορεί να υπολογίσει ποια είναι η βέλτιστη σχέση ταχυτήτων την σωστή στιγμή πιο γρήγορα από τον κάθε οδηγό. O οδηγός της εταιρείας Meiberg αξιολογήθηκε ως «πολύ καλός» από το σύστημα FleetBoard.
Το σύστημα τηλεματικής FleetBoard πολύ γρήγορα απέδειξε πόσο οικονομικά οδήγησε ο οδηγός από την Meiberg το Actros 1845 LS. Ο Σύμβουλος Fabian Eisenhauer από την Επαγγελματική Εκπαίδευση & Συμβουλευτική Ομάδα για τη Γερμανία αξιολογούσε τα δεδομένα κάθε μέρα στο εργοστάσιο στο Wörth. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του, η χαρτογράφηση των ταχυτήτων έδειξε ότι η αλλαγή ταχυτήτων ήταν η πιο οικονομική στο 96,6% των περιπτώσεων. Ο Eisenhauer επιβράβευσε αντίστοιχα τον οδηγό: «Ο άνθρωπος στο τιμόνι είναι ένας πραγματικός επαγγελματίας. Στην κλίμακα αξιολόγησης του FleetBoard, από 1 έως 10, σκόραρε 9.67».
Ο οδηγός έχει επίσης επίγνωση αυτής της βαθμολογίας. Και αυτό γιατί ο οδηγός μπορεί να ενημερώνεται με πλήρη και αναλυτικά στοιχεία του FleetBoard μέσω της οθόνης του οχήματος - είτε συγκεντρωτικά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ή με μεμονωμένα στοιχεία του τελευταίου ταξιδιού, ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού. Έτσι από τη μία πλευρά ενημερώνεται ο οδηγός για τη βαθμολογία του και το οδηγικό του στιλ, και από την άλλη διαθέσιμα είναι όλα τα στοιχεία του οχήματος και συμβουλές για το πώς μπορεί να επιτευχθεί μια ακόμη πιο οικονομική οδήγηση.
Ο Fabian Eisenhauer υπήρξε σύμβουλος για πέντε χρόνια. Πριν από αυτό εργάστηκε ως εκπαιδευτής. Ως εκ τούτου, είναι γνώστης στον τομέα των φορτηγών και ξέρει καλά ότι ο αριθμός των καλών οδηγών μειώνεται όλο και περισσότερο. Γι 'αυτό και γίνεται όλο και πιο σημαντικό να είναι σε θέση η τεχνολογία των οχημάτων να αποφορτίζει τους οδηγούς, όσον αφορά τόσο στην οικονομία αλλά και στην ασφάλεια.
Η απόδειξη ότι οι μηχανικοί της Mercedes-Benz εξόπλισαν το Actros και με τους δύο παράγοντες φαίνεται στους 13 «φύλακες αγγέλους» του οχήματος: Υποβοήθηση Διατήρησης Απόστασης (Proximity Control Assist), σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP) και Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (Lane Keeping Assist) καθώς και Active Brake Assist 3 το οποίο μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα την πέδηση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή τόσο των κινούμενων όσο και των σταθερών εμποδίων όταν η κατάσταση το απαιτεί.