Υπ.Μεταφορών & Δικτύων: Αύξηση του μικτού βάρους των φορτηγών
Την αύξηση του μικτού βάρους των φορτηγών αυτοκινήτων εθνικών μεταφορών σε 42 τόνους υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος
Μία απόφαση, που θεωρητικά βοηθά αλλά πρακτικά "εγκυμονεί" και περιθάλπτει κινδύνους υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Σύμφωνα με την απόφαση του υφυπουργού επεκτείνεται το μέτρο της αύξησης του μικτού βάρους των φορτηγών αυτοκινήτων εθνικών μεταφορών σε 42 τόνους. Από την απόφαση αυτή εξαιρούνται τα βυτιοφόρα μεταφοράς υγρών καυσίμων και θερμής ασφάλτου και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (containers).
Φυσικά η προϋπόθεση για την υπαγωγή των φορτηγών αυτοκινήτων στην παραπάνω ρύθμιση, είναι τα αυτοκίνητα αυτά να έχουν πέντε τουλάχιστον άξονες και να επιτρέπεται κατασκευαστικά η αύξηση του μικτού τους βάρους μέχρι τους 42 τόνους.
Σε μία χώρα όπου οι δρόμοι της είναι σε άθλια κατάσταση όπου το οδικό δίκτυο είναι απαρχαιωμένο και χωρίς συντήρηση, γιατί το όριο του μικτού βάρους να αυξηθεί τώρα; Μήπως επειδή έρχονται εκλογές είναι η απλοϊκή μας σκέψη;
«Η ρύθμιση αυτή κρίθηκε αναγκαία αφενός για να μην υπάρχει άνιση μεταχείριση των μεταφορέων σε σχέση με το είδος της μεταφοράς την οποία εκτελούν, αφετέρου για να υπάρχει καλύτερη εκμετάλλευση των φορτηγών αυτοκινήτων. Άλλωστε τα φορτηγά αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής τα οποία κατασκευαστικά έχουν την δυνατότητα αύξησης του μικτού τους βάρους, κυκλοφορούν σε χώρες της Ε.Ε. με πολύ μεγαλύτερο μικτό βάρος (πάνω από 45 τόνους )» δήλωσε ο υφυπουργός.
Να είμαστε σύμφωνοι με τα παραπάνω αλλά για τα φορτηγά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Εκεί οι στόλοι των φορτηγών στις εταιρείες ελέγχονται, ανανεώνονται ή και αλλάζουν συχνά, οι δρόμοι είναι σύγχρονοι. Τέλος τα φορτηγά ελέγχονται πριν φύγουν για το ταξίδι τους και κατά τη διάρκειά του.
Η απόφαση αυτή ίσως να μην έκανε αίσθηση αν οι εκλογές δεν ήταν τόσο κοντά. Το κυριώτερο αν δεν είχαν γίνει δύο δυστηχήματα, με τα φορτηγά αυτοκίνητα να πρωταγωνιστούν.