Opel: Νέο Corsa OPC Αθλητής πέμπτης γενιάς
Το νέο Opel Corsa OPC είναι ένα αυτοκίνητο που κινείται με άνεση παντού, από την «Πράσινη Κόλαση» του Nürburgring μέχρι τη... μποτιλιαρισμένη κόλαση της πόλης τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.
Το ταχύτερο μέλος της νέας γενιάς Corsa συνδυάζει, σπορ επιδόσεις και άριστη πρακτικότητα για καθημερινή χρήση. Με μήκος σχεδόν 4 μέτρων εντυπωσιάζει με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ, 207 ίππων, την ευέλικτη συμπεριφορά και ασφαλώς με την sportive εμφάνιση.
Ωστόσο, ούτε η γνώριμη ευρυχωρία Corsa, ούτε το υψηλό επίπεδο άνεσης υπονομεύονται. Το Corsa OPC είναι ο αθλητής της οικογένειας. Θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο προσεχές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (5-15 Μαρτίου, 2015).
«Τα OPC μοντέλα μας αποτελούν την αιχμή του δόρατος κάθε προϊοντικής οικογένειας. Αντανακλούν τη σπορ παράδοση Opel, ενσαρκώνουν τη Γερμανική μηχανολογία, τη συναισθηματική σχεδίαση και τη μοναδική δυναμική συμπεριφορά. Το νέο Corsa OPC αποδεικνύει περίτρανα πόσο ψηλά οι μηχανικοί μας έχουν ανεβάσει την πήχη στη σπορ μικρή κατηγορία. Αποκαλύπτει τις δυνατότητές του σε ορεινούς δρόμους γεμάτους στροφές - ακόμα και στην αγωνιστική πίστα, ενώ είναι τόσο απολαυστικό ώστε δεν έχεις καμία διάθεση να το εγκαταλείψεις. Κλασικό OPC – σημαίνει απλά γνήσιο πάθος,» δήλωσε ενθουσιασμένος ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group μετά την ολοκλήρωση των τελευταίων γύρων εξέλιξης σεταρίσματος του νέου Corsa OPC στο Κέντρο Δοκιμών της Opel στο Dudenhofen.
Σχεδίαση OPC: Δυναμική εμφάνιση
Πιστό στην παράδοση OPC, το κορυφαίο μοντέλο Corsa αναγνωρίζεται άμεσα σαν μέλος του Opel Performance Center. Εκτός από τη νέα αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, το Corsa έχει νέα σχεδίαση μπροστά με νέους μεγάλους αεραγωγούς. Ειδικότερα, τα ανοίγματα με αλουμινένια πλαίσια κάτω από τους προβολείς δημιουργούν μία οπτική συγγένεια με το μεγαλύτερο σπορ μοντέλο, Astra OPC. Μία μικρή εισαγωγή αέρα βρίσκεται μπροστά από το καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Τα δυναμικά σχεδιασμένα πλευρά με τις ανάγλυφες ποδιές δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω τμήμα.
Η σπορ σχεδίαση του Corsa OPC συνεχίζεται στη πίσω όψη. Η αεροτομή του πορτμπαγκάζ διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία διακριτική που προσφέρεται στάνταρ και μία πιο εντυπωσιακή που δημιουργεί μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η διπλή εξαγωγή Remus που ενσωματώνει ο διαχύτης προσδίδει σπορ χαρακτήρα τόσο οπτικά όσο και ακουστικά που γίνεται εμφανής με το πάτημα του γκαζιού.
Το εσωτερικό αποπνέει επίσης μία έντονα σπορ αίσθηση. Καθίσματα Recaro που παρέχουν στους επιβάτες βέλτιστη πλευρική στήριξη σε απαιτητικές συνεχείς στροφές είναι κυρίαρχο στοιχείο. Το δερμάτινο τιμόνι - κομμένο στο κάτω τμήμα, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα σπορ πεντάλ και τα χαρακτηριστικά όργανα σχεδίασης OPC ολοκληρώνουν το πακέτο. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα χρειαστεί να χάσουν την σύνδεσή τους με τον έξω κόσμο. Το IntelliLink infotainment της Opel θα διατίθεται προαιρετικά, φέρνοντας τον κόσμο των smartphones, Apple iOS και Android, στο Corsa OPC.
1.6 Turbo ECOTEC: 207 ίππων
Κάτω από το καπό, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 207 ίππων της νέας γενιάς Corsa OPC είναι έτοιμος για δράση. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω εξατάχυτου κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές του επιλογέα. Έτσι, το νέο Corsa OPC επιταχύνει στα 100 χλμ από στάση σε 6,9 δεύτερα. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ. Παρά τις σπορ επιδόσεις η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km για το μικτό κύκλο (174 g/km CO2).
Σπορ πλαίσιο FSD: Πάντα στη σωστή συχνότητα
Για βέλτιστη μεταφορά ισχύος στο δρόμο, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με τους ειδικούς της Koni στην εξέλιξη ενός πλαισίου με καινοτόμο απόσβεση. Η νέα τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) επιτρέπει την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει ένα ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με επάρκεια άνεσης. Τα υπόλοιπα εξαρτήματα του πλαισίου σεταρίστηκαν ανάλογα.
Το Corsa OPC είναι κατά 10 χιλιοστά χαμηλότερο από το στάνταρ μοντέλο Corsa. Χάρη στην τελευταία γενιά ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου υπάρχει δυνατότητα επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων στο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (EPS) και το σύστημα πρόσφυσης (TC). Στο 'Competition Mode' για παράδειγμα ο έλεγχος πρόσφυσης είναι ανενεργός, ενώ το ESP δίνει στο προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερες δυνατότητες ολίσθησης στο Corsa OPC. Οι έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να απενεργοποιήσουν το ESP εντελώς όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του στην πίστα.
Το τιμόνι έχει βελτιωθεί. Αντιδρά με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια και προσφέρει στους οδηγούς OPC πολύ καλύτερη πληροφόρηση. Ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin 215/45 R17 που προσφέρονται στάνταρ διασφαλίζουν άριστη πρόσφυση. Ένα σύστημα πέδησης βελτιστοποιημένο για OPC με δισκόφρενα 308 mm εντυπωσιάζει στον εμπρός άξονα.
Performance Package: Γνήσια αγωνιστική αίσθηση για χρήση στο δρόμο
Οι οδηγοί που αναζητούν υψηλότερες δόσεις αδρεναλίνης μπορούν να επιλέξουν το Corsa OPC Performance Package. Αυτό περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες ζάντες με ελαστικά ισχυρής πρόσφυσης Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου.
Επιπλέον, το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με δισκόφρενα 330-mm στον εμπρός άξονα, για βέλτιστη επιβράδυνση. Με το Performance Package, το Corsa OPC γίνεται πραγματικός αθλητής που μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις απαιτήσεις της ζούγκλας της πόλης αλλά και της Πράσινης Κόλασης: αν και γνωρίζουν ότι το Corsa OPC θα περνά αρκετό χρόνο στους δρόμους της πόλης, οι μηχανικοί εξέλιξης έχουν διασφαλίσει με τις δοκιμές OPC στο Nürburgring Nordschleife, ότι μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες τις προκλήσεις που θέτει η σκληρότερη αγωνιστική πίστα στον κόσμο.