KIA: Νέο 5θυρo Rio στην Ελληνική αγορά (photos)
Πρόκειται για το facelift του Rio με τις πέντε πόρτες, με αλλαγές τόσο στην εξωτερική εμφάνιση, τα υλικά του εσωτερικού, τους κινητήρες καθώς επίσης και τις διαθέσιμες εκδόσεις.
Εξωτερικά το Rio διατηρεί τις έντονες καμπύλες του γίνεται όμως ακόμα πιο δυναμικό και σύγχρονο. Έχει νέο προφυλακτήρα εμπρός με διαφορετική σπορ μάσκα και διαφορετικούς προβολείς ομίχλης. Αριστερά και δεξιά υπάρχουν δύο επιθετικές απομιμήσεις αεραγωγών με πτερύγια. Ο νέος πίσω προφυλακτήρας, έχει στοιχεία από το sportive pro_cee'd, προσδίδει στο αυτοκίνητο ακόμα πιο δυναμικό χαρακτήρα αφού το κάνει να δείχνει πιο χαμηλό και πιο πλατύ.
Οι αλλαγές στο εσωτερικό κάνουν το Rio ακόμα πιο πολυτελές. Υπάρχουν νέα πλαίσια με εμφάνιση μετάλλου στους αεραγωγούς και γύρω από το ηχοσύστημα, ενώ η κεντρική κονσόλα διαθέτει πλέον γυαλιστερό μαύρο πλαστικό, που θυμίζει ξύλο (Piano Black).
Το Rio εφοδιάζεται με την ίδια γκάμα κινητήρων, οι οποίοι όμως έχουν υποστεί σημαντικές βελτιώσεις, ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές Euro6 για τις εκπομπές ρύπων.
O κινητήρας 1.100 κ.εκ. πετρελαίου έχει πλέον αυξημένη ροπή και επιτυγχάνει εκπομπές 99 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα (αυτό σημαίνει μηδενικά τέλη). Σημαντικά έχει μειωθεί το επίπεδο θορύβου, καθιστώντας τον 1100στάρη κινητήρα diesel από τους πιο αθόρυβους στην κατηγορία με μόλις71d εν κινήσει.
Βελτίωση υπάρχει και στην διαδικασία αναγέννησης του DPF (σύστημα περιορισμού εκπομπών ρύπων Diesel Particulate Filter), καθώς έχουν προστεθεί δυο νέοι αισθητήρες, που εξασφαλίζουν την ακρίβεια και αποτελεσματικότητα της διαδικασίας ανανέωσης. Τέλος, νέο είναι και το σύστημα τροφοδοσίας, με δύο νέες ξεχωριστές αντλίες πετρελαίου (στο ρεζερβουάρ και στον κινητήρα), εξασφαλίζοντας κορυφαία ακρίβεια και αποτελεσματικότητα ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.
Βελτιωμένος είναι και ο κινητήρας 1.400 κ.εκ. με αυξημένη ροπή στα 24,5kgm (από 22,4) και διαθέτει πλέον την μεγαλύτερη ροπή στην κατηγορία (seg B Diesel έως 1.400 κ.εκ.).
Βελτίωση υπάρχει στις στροφές που αποδίδεται η ροπή, καθώς παραμένει μέγιστη από τις 1500 έως τις 2750 σ.α.λ., δηλαδή ακόμα χαμηλότερα από πριν, κάνοντας αισθητή διαφορά στην ελαστικότητα του αυτοκινήτου και εκμηδενίζοντας την υστέρηση στις χαμηλές στροφές.
Τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα καλύτερες επιταχύνσεις : 0-100 χλμ./ώρα: 13,9''(από 14,2''), 60-100 χλμ./ώρα: 8,7'' (από 9,1'') & 80-120 χλμ./ώρα: 13,1" (από 13,9''). Επιπλέον το 1.400σάρι μοτέρ πετρελαίου έχει βελτιώσεις στο σύστημα αναγέννησης DPF και στο σύστημα τροφοδοσίας και μείωση στο επίπεδο θορύβου (μόλις 72db)
O κινητήρας 1.200 κ.εκ. βενζίνης έχει μικρή διαφορά στην ροπή (12,4kgm αντί 12,3) και στην ιπποδύναμη (84 ίπποι αντί 85), ενώ ο κινητήρας των 1.400 κ.εκ. βενζίνης δεν εισάγεται.
Το ανανεωμένο Rio διατίθεται στην Ελλάδα σε δύο επίπεδα εξοπλισμού για τον κινητήρα 1.200 κ.εκ. βενζίνης (Inmotion&Upgrade) και σε τρία επίπεδα για τους κινητήρες 1.100 & 1.400 diesel (Inmotion, Upgrade&Advance).
Ο βασικός εξοπλισμός του RioF/L παραμένει ένας από τους πλουσιότερους της κατηγορίας,προσφέροντας από την αρχική κιόλας έκδοση Inmotion: 6 αερόσακους, ESP, HAC, TPMS, ΑC, RCD&MP3 με θύρες USB&AUXκαθώς επίσης και όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις (π.χ. ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέπτες κλπ).
Οι εκδόσεις Upgrade εμπλουτίζονται με δερμάτινο τιμόνι & λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 15", LED φώτα ημέρας, Bluetooth με δυνατότητα streaming, προβολείς ομίχλης και πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.
Οι εκδόσεις Advance έχουν επιπλέον σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 7",κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, ιονιστή, αισθητήρα βροχής & υγρασίας, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες με ενσωματωμένα LED φλας, αυτόματη ενεργοποίηση προβολέων.
Η τιμή του Rio 1,2 Inmotion ανέρχεται στα €10.990 με απόσυρση.
To Rio, όπως και όλα τα υπόλοιπα μοντέλα της Kia, διαθέτουν τη μοναδική και μεταβιβάσιμη 7ετή πλήρη εργοστασιακή εγγύηση της εταιρίας.