F1: Οι Χειμερινές δοκιμές στη Χερέθ από την πλευρά της Pirelli (photos)
Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες και το τραχύ οδόστρωμα στη Χερέθ, οι οδηγοί είχαν θετικές αντιδράσεις από τους οδηγούς για τα ελαστικά του 2015.
Μάλιστα οι τεχνικοί της Pirelli παρατήρησαν, πως τα μονοθέσια συμπλήρωσαν περισσότερους γύρους και είχαν καλύτερη απόδοση σε σχέση με το 2014. Αυτό δείχνει όχι μόνο μεγαλύτερη αντοχή των ελαστικών αλλά και βελτίωση της υβριδικής τους τεχνολογίας.
«Οι τέσσερις μέρες στη Χερέθ ήταν ένα τεστ που κύλησε χωρίς προβλήματα καθώς όλες οι ομάδες που συμμετείχαν συμπλήρωσαν πολύ περισσότερα χιλιόμετρα απ' ότι την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι» δήλωσε ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli και πρόσθεσε:
«Αυτό καταδεικνύει τον βαθμό εξέλιξης της υβριδικής τεχνολογίας. Αντιμετωπίσαμε ποικίλες καιρικές συνθήκες και ένα πολύ τραχύ οδόστρωμα στη Χερέθ χωρίς προβλήματα και με γενικώς θετικά σχόλια από τους οδηγούς. Από άποψη ελαστικών τα δυο τεστ στη Βαρκελώνη αργότερα μέσα στο μήνα θα είναι πιο αντιπροσωπευτικά εφόσον φυσικά ο καιρός παραμείνει σύμμαχος».
Ο Hembery κατέλειξε λέγοντας : «Η πρωτότυπη σκληρή χειμερινή γόμα που δημιουργήσαμε ειδικά για τις δοκιμές και η οποία έρχεται πολύ γρήγορα σε θερμοκρασία λειτουργίας έτυχε ιδιαίτερης εκτίμησης από τους οδηγούς που την χρησιμοποίησαν εκτεταμένα. Είναι προφανές πως τα νέα μονοθέσια έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το 2014 και περιμένουμε ακόμη περισσότερες βελτιώσεις μέχρι το Μάρτιο στη Μελβούρνη».
Οι δοκιμές με αριθμούς:
- Διαθέσιμα σετ ελαστικών στη στη Χερέθ: 284
- 5 Πολύ μαλακή γόμα
- 37 μαλακή γόμα
- 120 μέση γόμα
- 57 σκληρή γόμα
- 40 ενδιάμεσα
- 25 βρόχινα
Σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 155
- 0 Πολύ μαλακή γόμα
- 21 μαλακή γόμα
- 83 μέση γόμα
- 29 σκληρή γόμα
- 16 ενδιάμεσα
- 6 βρόχινα
Επιπλέον στη Χερέθ υπήρχαν 16 σετ ελαστικών με την πρωτότυπη σκληρή γόμα. Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της 2 σετ απ' αυτά τα ελαστικά για όλη τη διάρκεια των τριών 4ημερων χειμερινών δοκιμών.
Το χειμερινό σκληρό ελαστικό είναι φτιαγμένο μόνο για δοκιμές και δεν αντικαθιστά τη σκληρή γόμα του 2015. Είναι ένα ξεχωριστό ελαστικό που έχει χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και επιτρέπει στους οδηγούς να φτάνουν στο μέγιστο της απόδοσή του ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες είναι ένα ελαστικό βολικό για τις Ευρωπαϊκές θερμοκρασίες το Φεβρουάριο.
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα/τύπο ελαστικού:
Πολύ μαλακή: Δε χρησιμοποιήθηκε
- Μαλακή: Maldonado (Lotus) 19 γύροι 3η μέρα
- Μέση: Rosberg (Mercedes) 29 γύροι 1η μέρα
- Χειμερινή σκληρή: Rosberg (Mercedes) 34 γύροι 1η μέρα
- Σκληρή: Rosberg (Mercedes) 42 γύροι 1η μέρα
- Ενδιάμεσα: Rosberg (Mercedes) 25 γύροι 3η μέρα
- Βρόχινα: Nasr (Sauber) 4 γύροι 2η μέρα
Ταχύτεροι χρόνοι/γόμα ελαστικών/ημέρα
- μέρα: Vettel (Ferrari) 60 γύροι 1'22"620 Μέση
- μέρα: Vettel (Ferrari) 89 γύροι 1'20"984 Μέση
- μέρα: Nasr (Sauber) 109 γύροι 1'21"545 Μαλακή
- μέρα: Raikkonen (Ferrari) 106 γύροι 1'20"841 Μαλακή
Μετά από τέσσερις μέρες δοκιμών έγιναν συνολικά 2294 γύροι. Πέρυσι την ίδια περίοδο είχαν γίνει 1470 γύροι από 11 ομάδες, φέτος συμμετείχαν μόνο 8. Ο ταχύτερος χρόνος πέρυσι ήταν το 1:23.276 (Kevin Magnussen, McLaren). Αυτά καταδεικνύουν τη τεράστια βελτίωση σε απόδοση και αξιοπιστία σε σχέση μ' ένα χρόνο πριν. Στη διάθεση κάθε ομάδας βρίσκονται 135 σετ ελαστικών για δοκιμές καθ'όλη τη διάρκεια του 2015.
Υπάρχουν προγραμματισμένες άλλες δυο περίοδοι χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στη Βαρκελώνη: 19 – 22/2, 26/2 -1/3.