Αφιέρωμα στο Κλασικό Αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGLASS® VOL 2: Ford Model B 1939 (Paris)
« Όσο έχω ακόμη αναπνοή, δεν θα σταματήσω να λέω πόσο καλό και ιδιαίτερο αυτοκίνητο έφτιαξες. Πάντα προτιμώ τα Ford για να ξεφεύγω ή να δραπετεύω, όταν έχω την επιλογή ανάμεσα σε άλλα. Διαλέγω τα Ford για την αξιοπιστία τους και γιατί αναπτύσσουν ταχύτητα γρήγορα και τη διατηρούν. Ακόμη και αν δεν βρίσκεις τη δουλειά μου νόμιμη, οφείλω να σου πω πόσο καλό είναι το αυτοκίνητο που έχεις κατασκευάσει».
Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον Clyde Barrow (ναι από το «διάσημο» ζευγάρι Bonnie και Clyde) και τα έγραψε σε γράμμα για να ευχαριστήσει τον Henry Ford για το Ford Model B.
Ο Clyde Barrow μπορεί να μην ήταν ειδικός στα αυτοκίνητα και η γνώμη του ίσως να ήταν αρνητική (τότε) για τις πωλήσεις της Ford. Έπιασε, όμως τα δύο χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που το έκαναν ξεχωριστό. Την αντοχή και την αξιοπιστία του.
Το model B έμεινε στην παραγωγή από το 1932 ως το 1939 και βασιζόταν στη φιλοσοφία κατασκευής του μοντέλου Α (ένα πάτωμα, πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων). Είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα και ήταν το τελευταίο που τον κράτησε αλλά και το πρώτο που φόρεσε τον V8. Άλλα χαρακτηριστικά του ήταν το κιβώτιο τριών ταχυτήτων (εμπρός) και ο... άφθαρτος συμπλέκτης αμιάντου. Το κιβώτιο ήταν το πρωτοποριακό (τότε) sliding. Οι ταχύτητες επιλέγονταν γλιστρώντας τον μοχλό εμπρός για το ανέβασμα και πίσω για το κατέβασμα.
Η δική μας παρουσίαση βασίζεται σε ένα διαφορετικό model Β, που ήταν από τα πρώτα, που μπήκαν στην παραγωγή των αυτοκινήτων από τις Η.Π.Α. στη Γαλλία και, το όνομά του: Paris.
Η νέα εταιρία, που το παρήγαγε είχε σαν έδρα το Μπορντό και το όνομα της ήταν Société Françaisedes Automobiles Ford. Η ίδρυση της είχε γίνει το 1916, από τον Percival Perry, διευθυντή της Ford Βρετανίας.
Η εταιρία έβαλε στην παραγωγή το model B με τον κινητήρα V8 αλλά η φορολόγηση για το μοτέρ αυτό ήταν μεγάλη έτσι η Γαλλική Ford κράτησε το Model B, με το τετρακύλινδρο σύνολο των 4.200 κ.εκ. Το Paris ήταν η ανοιχτή (Roadster) εκδοχή του model B. Δεν είχε πλευρικά κρύσταλλα παρά μόνο υφασμάτινα καλύμματα, ίδια με την κουκούλα της οροφής. Είχε χώρο αποσκευών (μπαούλο στο πίσω μέρος) . Το εσωτερικό του ήταν διθέσιο με δύο ξεχωριστές θέσεις πίσω από τις από τις εμπρόσθιες. Το γνωστό ως «κάθισμα της πεθεράς» ή dickey seat.
Επειδή ήταν ειδική έκδοση της Ford, διασώζονται πολύ λίγα κομμάτια παγκοσμίως. Το εσωτερικό του είναι από δέρμα και το ταμπλό από μέταλλο.
15 λεπτά δημοσιότητας
Το Model B ήταν το πρώτο αυτοκίνητο της Ford με τον κινητήρα V8 και έτσι έγινε πολύ γνωστό ως Hot Rod (στην κλειστή του μορφή). Το είδαμε να πρωταγωνιστεί στην ταινία American Graffiti και είχε ένα μικρό ρόλο στο φιλμ Iron Man.
Στην τηλεόραση το είδαμε ως βασικό μέσο μετακίνησης στην σειρά «Οικογένεια Walton's» (ως ανοιχτό ημιφορτηγό) και στην νεανική σειρά Happy Days.
Λίγα λόγια για την ΦΙΛΗΣGlass
Η ΦΙΛΗΣGlass® είναι απόγονος της πρώτης και σημαντικότερης ελληνικής επιχείρησης στο χώρο των κρυστάλλων οχημάτων η οποία, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνικές σε συνδυασμό με την εμπειρία της, μπορεί και δημιουργεί ολοκληρωμένες λύσεις γύρω από το κρύσταλλο προσφέροντας ένα διευρυμένο σύνολο υπηρεσιών όπως: επισκευή & αντικατάσταση κρυστάλλων, αντηλιακές μεμβράνες, αποκατάσταση γρατζουνιών, επισκευή & αντικατάσταση γρύλων πόρτας, ανταλλακτικούς καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες, τοποθέτηση ελαστικών σε πόρτες και πορτ-μπαγκάζ, κα. Μέσω των πλήρως εξοπλισμένων κινητών μονάδων, αλλά και ενός ολοκληρωμένου δικτύου πανελλαδικής κάλυψης η ΦΙΛΗΣGlass® δεσμεύεται απέναντι στον πελάτη της για την άμεση, ανθρώπινη και προσωπική εξυπηρέτηση, προσφέροντας την ποιότητα στην πραγματική της τιμή. Περισσότερες πληροφορίες: www.filisglass.com
Αν είστε λάτρης του Κλασικού Αυτοκινήτου μείνετε συντονισμένοι, τα αφιερώματα συνεχίζονται.
Δείτε εδώ το πρώτο αφιέρωμα ΦΙΛΗΣGLASS® VOL 1: TRIUMPH ROADSTER 1949