F1: Δοκιμές Βαρκελώνη ΙΙ: Mercedes Aποκάλυψη τώρα
Με νέο ρεκόρ έκλεισε η ημέρα των δοκιμών στη Βαρκελώνη. Η Mercedes έδειξε τις δυνατότητές της και όπως έλεγαν αστειευόμενοι, όσοι βρέθηκαν εκεί, σχεδόν άκουγαν τις Βαλκυρίες του Βάγκνερ, όταν ο Nico Rosberg «έγραψε» το 1:22,792 με την μαλακή γόμα της Pirelli. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο Valtteri Bottas (Williams) με το 1:23,995 επίσης με την μαλακή γόμα. Ο Felipe Nasr ήταν ο τρίτος ταχύτερος οδηγός φορώντας κι αυτός τα μαλακά κίτρινα P Zero.
Τα παραπάνω επιβεβαίωσαν με ό τι λένε οι αριθμοί / προγνωστικά για τις κορυφαίες ομάδες: Ότι η Mercedes είναι 0, 8 με 1 δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο μπροστά από τη Williams και η Ferrari να ακολουθεί πολύ κοντά η μία ομάδα με την άλλη. Ο Rosberg δοκίμασε πολλά διαφορετικά set up και φυσικά πολλές διαφορετικές χαρτογραφήσεις στον κινητήρα. Η Mercedes δείχνει να ελέγχει το πρωτάθλημα και πάλι από την αρχή με ρυθμό και συνέπεια έχοντας και την άνεση χρόνου για ανάπτυξη στη μέση της σεζόν στο σασί και κινητήρα.
Λίγο πιο πίσω ξεκινά μία μάχη ανάμεσα στη Ferrari και τη Williams. Οι δύο φαίνονται να ξεκινούν πολύ καλά και θα είναι δύσκολο να ξεχωρίσει ποιος θα είναι νικητής. Η Ferrari, στα χέρια του Vettel ανταποκρίθηκε πολύ καλά στις νέες ρυθμίσεις. Το καλό είναι πως το ίδιο set up μπορεί να ταιριάξει και στον Kimi Raikkonen αφού το στυλ τους είναι πολύ κοντά. Η μεγαλύτερη βελτίωση έρχεται πάντως από τον κινητήρα κάτι που φαίνεται από τη βελτίωση των επιδόσεων της Sauber. Η ταχύτητα στην ευθεία είναι καλύτερη όπως και η αξιοπιστία, που φάνηκε από την υψηλή χιλιομετρική απόδοση, που πέτυχε.
Η Williams δούλεψε πάνω σε αεροδυναμικά βοηθήματα και μένει να λύσει το πρόβλημα της υποστροφής , το οποίο περιορίζει . Στον γρήγορο γύρο του ο V. Bottas μπλόκαρε συχνά εμπρός εσωτερικό τροχό.
Η ομάδα της Red Bull δούλεψε και αυτή πάνω στην αεροδυναμική. Όμως δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι RBR έχει χάσει σε ταχύτητα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, ειδικά τώρα που η Ferrari αναβαίνει σε αυτόν τον τομέα.
Ο Rosberg ήταν ο πιο αργός ο δηγός με κινητήρα Mercedes στην ευθεία, κάτι που σημαίνει ότι στο μονοθέσιο έχουν εφαρμόσει κάθετη δύναμη. Η Williams ήταν λίγο πιο κακή σε αυτόν τον τομέα.
Η Sauber με τον Felipe Nasr μπορεί να έγραψε ένα πολύ καλό χρόνο όμως ο οδηγός της δεν έδειχνε τόσο σταθερός και με αυτοπεποίθηση στα περάσματά του. Μάλλον η Sauber πρέπει να δουλέψει πάνω στη συνοχή αυτοκινήτου/ οδηγού
Τα καλά νέα για τη McLaren ήταν πως κατάφεραν να μείνουν πάνω από 100 γύρους στην πίστα για πρώτη φορά. Η ομάδα είναι πάντως πολύ πίσω. Οι χρόνοι δείχνουν καλοί αλλά στην τελική ταχύτητα η διαφορά είναι μεγάλη (290 χλμ/ώρα, σε σύγκριση με τα 310 χλμ/ώρα των πρωτοπόρων).
Η Toro Rosso του Max Verstappen έκανε 139 γύρους, καθώς και πολλά pit-stop. Εκεί ο Ολλανδός έδειξε σχεδόν αλάνθαστος, με ένα συνεπή ρυθμό. Τα ελαστικά φάνηκαν να αντέχουν αρκετά στις ρυθμίσεις της Toro Rosso κάτι που είναι πολύ ενθαρρυντικό.
Η Force India είχε μια καλή ημέρα, καταφέρνοντας να πάρει κάποια σημαντικά αποτελέσματα. Όμως σε κάποιους τομείς όπως η αεροδυναμική θέλει πολύ δουλειά. Αυτό σημαίνει τρέξιμο για τους μηχανικούς για να προλάβουν να έχουν τα βελτιωμένα ανταλλακτικά στην Αυστραλία. Η VJM08 πάτησε για πρώτη φορά στην πίστα και μάλιστα νωρίτερα απ' ότι υπολόγιζε η ομάδα. Ο Hulkenberg έκανε το ντεμπούτο του με το νέο μονοθέσιο τα τελευταία λεπτά του πρωινού σκέλους. Η ημέρα εκτός από ένα κλατάρισμα στον installation lap ήταν απροβλημάτιστη για την Force India. Ο Γερμανός συμπλήρωσε 77 υπερ-πολύτιμους γύρους.
Οι χρόνοι της ημέρας
- Nico Rosberg Mercedes 1:22,792" 106 γύροι
- Valtteri Bottas Williams/Mercedes +1,203" 90
- Felipe Nasr Sauber/Ferrari +1,279" 141
- Sebastian Vettel Ferrari +2,547" 143
- Jenson Button McLaren/Honda +2,798" 101
- Pastor Maldonado Lotus/Mercedes +3,913" 140
- Max Verstappen Toro Rosso/Renault +3,974" 139
- Daniil Kvyat Red Bull/Renault +4,173" 84
- Nico Hulkenberg Force India/Mercedes +5,620" 77