General Motors: Αλλαγή Επιχειρηματικού Μοντέλου στη Ρωσία
Η General Motors ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αλλάξει το επιχειρηματικό μοντέλο της στη Ρωσία. Η GM θα εστιάσει στην premium κατηγορία της Ρωσικής αγοράς με μοντέλα Cadillac και θρυλικά Chevrolet Αμερικανικής παραγωγής όπως Corvette, Camaro και Tahoe (φωτογραφία ) . Η Chevrolet θα ελαχιστοποιήσει την παρουσία της στη Ρωσία και η Opel θα αποχωρήσει από την αγορά μέχρι το Δεκέμβριο του 2015.
«Αυτή η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου μας στη Ρωσία γίνεται στο πλαίσιο της παγκόσμιας στρατηγικής μας για τη διασφάλιση μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε,» δήλωσε ο Πρόεδρος της GM, Dan Ammann. «Με αυτή την απόφαση αποφεύγεται σημαντική επένδυση σε μία αγορά με ιδιαίτερα δύσκολες μακροπρόθεσμες προοπτικές.»
Ο CEO του Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann, δήλωσε τα εξής, «Δεν διαθέτουμε το κατάλληλο τοπικό υπόβαθρο για σημαντική παραγωγή οχημάτων στη Ρωσία και το περιβάλλον της αγοράς δεν δικαιολογεί μία σημαντική επένδυση για περαιτέρω τοπικές δραστηριότητες.»
Το εργοστάσιο GM Auto στην Αγία Πετρούπολη θα σταματήσει την παραγωγή μέχρι τα μέσα του 2015. Η GM σχεδιάζει την παύση της λειτουργίας του εργοστασίου. Επιπλέον, η συμβατική συναρμολόγηση οχημάτων Chevrolet στο GAZ θα διακοπεί το 2015.
Η κοινοπραξία GM-AVTOVAZ θα συνεχίσει να κατασκευάζει και να εμπορεύεται την τρέχουσα γενιά του Chevrolet NIVA. Η παγκόσμια, πολυτελής μάρκα Cadillac της GM θα τονωθεί με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη στη Ρωσία τα επόμενα χρόνια εν όψει πολυάριθμων λανσαρισμάτων των προϊόντων της.
Η Chevrolet και η Opel θα συνεργαστούν στενά με το δίκτυο διανομέων τους στη Ρωσία προκειμένου να προσδιοριστούν τα επόμενα βήματα, διασφαλίζοντας ότι η εταιρία θα τιμήσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στους υφιστάμενους πελάτες τα προσεχή χρόνια. «Μπορούμε να διαβεβαιώσουμε τους πελάτες μας ότι θα συνεχίσουμε να παρέχουμε υπηρεσίες Aftersales όπως κάλυψη εγγύησης, ανταλλακτικά και λοιπές υπηρεσίες για τα Chevrolet και τα Opel τους. Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους πελάτες και τους διανομείς μας για την πιστότητα τους στις μάρκες Chevrolet και Opel,» δήλωσε ο Dr. Neumann.
«Έπρεπε να πάρουμε αποφασιστικά μέτρα στη Ρωσία για να προστατεύσουμε την επιχείρησή μας. Επιβεβαιώνουμε τις προβλέψεις μας για επιστροφή των Ευρωπαϊκών δραστηριοτήτων μας στην κερδοφορία το 2016 και εμμένουμε στους μακροπρόθεσμους στόχους μας, όπως αυτοί ορίζονται στη στρατηγική μας DRIVE!2022» συνέχισε ο Dr. Neumann και πρόσθεσε: « Μέχρι το 2022, η εταιρία σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιό της στο σύνολο της Ευρωπαϊκής αγοράς στο 8% και να επιτύχει ένα περιθώριο κέρδους 5%».
Σαν αποτέλεσμα της απόφασης για αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου στη Ρωσία, η GM εκτιμά ότι θα καταγράψει καθαρές ειδικές δαπάνες μέχρι 600 εκατομμύρια δολάρια περίπου το πρώτο τρίμηνο του 2015. Οι ειδικές δαπάνες περιλαμβάνουν κίνητρα πωλήσεων, αναδιοργάνωση δικτύου διανομέων, ακυρώσεις συμβάσεων και αποζημιώσεις διακοπής εργασιακών σχέσεων. Περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια των καθαρών ειδικών δαπανών δεν θα αφορούν χρηματοοικονομικές δαπάνες.
Η General Motors Co. (NYSE:GM, TSX: GMM) και οι εταίροι της παράγουν οχήματα σε 30 χώρες και η εταιρία κατέχει κορυφαίες θέσεις στις παγκοσμίως μεγαλύτερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες αυτοκινητιστικές αγορές. Η GM, οι θυγατρικές και οι κοινοπραξίες της πωλούν οχήματα υπό τις μάρκες Chevrolet, Cadillac, Baojun, Buick, GMC, Holden, Jiefang, Opel, Vauxhall και Wuling.