BMW: Οικονομική ανάπτυξη
Η ανοδική πορεία το 2015 θα είναι αποτέλεσμα της ελκυστικής προϊοντικής γκάμας του BMW Group, του λανσαρίσματος 15 νέων και ανανεωμένων μοντέλων, αλλά και της αναμενόμενης θετικής ανάπτυξης των διεθνών αυτοκινητιστικών αγορών. Σε αντιδιαστολή, οι δαπάνες προσωπικού θα συνεχίσουν να αυξάνονται και οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες θα παραμείνουν σε υψηλό επίπεδο. Ασταθές εκτιμάται ότι θα παραμείνει το πολιτικό και οικονομικό κλίμα.
Για τις πωλήσεις αυτοκινήτων προβλέπεται ότι η δυναμική άνοδος θα συνεχιστεί και το 2015. Σε αυτό θα συντελέσει το λανσάρισμα νέων μοντέλων, ανάμεσα στα οποία η ανανεωμένη BMW Σειρά 1 και η νέα ευρύχωρη επταθέσια BMW Σειρά 2 Gran Tourer που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης, καθώς και η νέα BMW Σειρά 7, οι προετοιμασίες για την οποία έχουν ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Dingolfing. Για το 2015, το BMW Group προβλέπει ότι θα παραμείνει παγκοσμίως κορυφαίος κατασκευαστής premium αυτοκινήτων.
Αυξημένα αναμένονται επίσης τα έσοδα του αυτοκινητιστικού τομέα, σύμφωνα με την αύξηση του όγκου πωλήσεων. Το περιθώριο EBIT το 2015 προβλέπεται να παραμείνει εντός του στόχου, μεταξύ 8 και 10%.
Το BMW Group πιστεύει ότι ο τομέας Μοτοσικλετών θα συνεχίσει την ανοδική τάση και φέτος, κάτι στο οποίο θα συμβάλλουν νέα μοντέλα όπως οι R1200 R και RS, S 1000 RR και XR, F 800 R. Οι πωλήσεις των μοτοσικλετών BMW στο σύνολο της χρονιάς προβλέπεται επίσης να αυξηθούν σημαντικά.
Ο τομέας των Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών αναμένεται να συνεχίσει ανοδικά το 2015. Παρά τις αυξανόμενες κεφαλαιακές απαιτήσεις σε όλο τον κόσμο, το BMW Group περιμένει κεφαλαιακή απόδοση (RoE) σύμφωνα με το επίπεδο της προηγούμενης χρονιάς (2014: 19,4%), παραμένοντας μπροστά από το στόχο του 18%.
Μία ακόμα χρονιά ρεκόρ για το BMW Group το 2014
Το BMW Group πέτυχε την πέμπτη του συνεχή χρονιά ρεκόρ το 2014.
«Πέρσι γράψαμε νέα κεφάλαια επιτυχίας στην ιστορία μας, με νέα ρεκόρ πωλήσεων, εσόδων και κερδών του group», δήλωσε ο Reithofer.
Τα έσοδα του Group αυξήθηκαν κατά 5,7% τo 2014 στα 80.401 εκατομμύρια ευρώ (2013: 76.059 εκατ. ευρώ). Τα Κέρδη προ Φόρων & Τόκων (EBIT) αυξήθηκαν κατά 14,3% στα 9.118 εκατ. ευρώ (2013: 7.978 εκατ. ευρώ), κυρίως χάρη στην αύξηση του όγκου πωλήσεων και σε ένα μίγμα μοντέλων υψηλής αξίας. Τα κέρδη του Group προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν κατά 10,3% φτάνοντας σε νέα ύψη 8.707 εκατ. ευρώ (2013: 7.893 εκατ. ευρώ). Το Καθαρό Κέρδος βελτιώθηκε κατά 9,2% στα 5.817 εκατ. ευρώ (2013: 5.329 εκατ. ευρώ), επίσης νέο ρεκόρ για το BMW Group.
Ο όγκος πωλήσεων ξεπέρασε τα δύο εκατομμύρια για πρώτη φορά στην ιστορία του BMW Group, σημειώνοντας αύξηση 7,9% και φτάνοντας στο συνολικό αριθμό των 2.117.965 μονάδων (2013: 1.963.798 μονάδες).
Προτείνεται μέρισμα 2,90 Ευρώ ανά κοινή μετοχή
Το Δ.Σ. και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στους μετόχους κατά τη διάρκεια της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης στις 13 Μαΐου 2015 την αύξηση του μερίσματος σε 2,90 ευρώ (2013: € 2,60) ανά κοινή μετοχή και 2,92 ευρώ (2013: € 2,62) ανά προνομιούχο μετοχή, που αντιστοιχεί σε ποσοστό κατανομής 32,7% (2013: 32,0%).
«Η πρότασή μας να πληρώσουμε ένα πρωτοφανές μέρισμα αντανακλά την πρόθεσή μας να συμπεριλάβουμε τους μετόχους στα επιτυχημένα αποτελέσματα του BMW Group. Το ποσοστό κατανομής του 33% περίπου είναι σαφώς εντός του στόχου του BMW Group 30 - 40%», σχολίασε ο Friedrich Eichiner, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, υπεύθυνος για τα Χρηματοοικονομικά.
Αυξημένη κερδοφορία αυτοκινητιστικού τομέα
Τα έσοδα του αυτοκινητιστικού τομέα αυξήθηκαν κατά 6,4% στα 75.173 εκατομμύρια ευρώ (2013: 70.630 εκατ. ευρώ) με την υποστήριξη του υψηλού όγκου πωλήσεων και των νέων μοντέλων. Το EBIT αυξήθηκε κατά 8,9% στα 7.244 εκατ. ευρώ (2013: 6.649 εκατ. ευρώ). Το περιθώριο EBIT αυξήθηκε στο 9,6% (2013: 9,4%) και βρέθηκε επομένως κοντά στο άνω όριο του εύρους στόχου (8-10%). Τα κέρδη της κατηγορίας προ φόρων αυξήθηκαν κατά 5,0% στα 6.886 εκατ. ευρώ (2013: 6.561 εκατ. ευρώ).
Η μάρκα BMW παρέμεινε στην κορυφή της premium κατηγορίας το 2014 σημειώνοντας νέο ρεκόρ πωλήσεων. Οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9,5% στις 1.811.719 μονάδες (2013: 1.655.138 μονάδες), κυρίως χάρη στη μεγάλη επιτυχία των σειρών BMW 3, 4 και 5 και της BMW X5, κάθε μία από τις οποίες ηγήθηκε της κατηγορίας της στην παγκόσμια αγορά.
Η BMW Σειρά 2 κατέγραψε συνολικό όγκο πωλήσεων 41.038 μονάδων το 2014. Οι πωλήσεις της BMW Σειράς 3 παρέμειναν ψηλά το 2014 με 480.214 μονάδες (2013: 500.332 μονάδες). Μοντέλα Cabrio και Coupé έχουν ενσωματωθεί στη νέα BMW Σειρά 4 από τα τέλη του 2013, εξ αιτίας του οποίου, δεν μπόρεσαν να επιτευχθούν τα συνολικά αποτελέσματα της προηγούμενης χρονιάς. Η BMW Σειρά 4 διέπρεψε με πωλήσεις 119.580 μονάδων (2013: 14.763 μονάδες). Η BMW Σειρά 5 συνέχισε την επιτυχημένη ιστορία της με τις πωλήσεις της να αυξάνονται στις 373.053 μονάδες (2013: 366.992 μονάδες, +1,7%). Οι πωλήσεις της πολύ δημοφιλούς BMW X 5 ανέβηκαν κάθετα (κατά 37,4%) στις 147,381 μονάδες (2013: 107.231 μονάδες).
Τα μοντέλα BMW i βρίσκονται επίσης σε τροχιά επιτυχίας, καταγράφοντας συνολικό όγκο πωλήσεων 17.793 μονάδων το 2014. Οι παγκόσμιες πωλήσεις του BMW i 3 ανήλθαν στις 16.052 μονάδες, μεγάλο ποσοστό των οποίων προέκυψε το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, μετά το λανσάρισμα του μοντέλου σε διάφορες μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ. Το BMW i 8 πέτυχε πωλήσεις 1.741 μονάδων από το καλοκαίρι του 2014 που κυκλοφόρησε.
Με όγκο πωλήσεων 302.183 μονάδων, η MINI διατήρησε το υψηλό επίπεδο πωλήσεων της προηγούμενης χρονιάς, παρά την αλλαγή του βασικού μοντέλου της στην τρίτη γενιά (2013: 305.030 μονάδες, -0,9%). Οι πωλήσεις του MINI Hatch αυξήθηκαν κατά 9,0% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά στις 140.051 μονάδες (2013: 128.498 μονάδες). Ο αριθμός πωλήσεων του MINI Countryman αυξήθηκε επίσης από το 2013 κατά 5,0% στις 106.995 μονάδες (2013: 101.897 μονάδες).
Η Rolls - Royce Motor Cars εδραίωσε τη θέση της σαν ηγέτης της αγοράς στην υπερπολυτελή κατηγορία το 2014, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το όριο πωλήσεων των 4.000 μονάδων. Συνολικά, ο αριθμός των ετήσιων πωλήσεων αυξήθηκε κατά 11,9% στις 4.063 μονάδες (2013: 3.630 μονάδες), στις οποίες περιλαμβάνονται οι 1.906 μονάδες (2013: 492 μονάδες) της Wraith, που λανσαρίστηκε το φθινόπωρο του 2013.
Σύμφωνα με τη στρατηγική ισορροπημένης κατανομής των παγκόσμιων πωλήσεων το BMW Group αύξησε τις πωλήσεις του σε όλες τις σημαντικές περιοχές. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές πωλήσεων για το BMW Group την προηγούμενη χρονιά ήταν Κίνα, ΗΠΑ, Γερμανία και Μ. Βρετανία.
Μέσα σε ένα πιο σταθερό περιβάλλον, οι πωλήσεις στην Ευρώπη αυξήθηκαν μέσα σε ένα χρόνο κατά 6,4% στις 914.587 μονάδες (2013: 859.546 μονάδες). Ο όγκος πωλήσεων ήταν 5,1% υψηλότερος στη Γερμανία, στις 272.345 μονάδες (2013: 259.219 μονάδες) και κατά 8,4% υψηλότερος στη Μ. Βρετανία στις 205.071 μονάδες (2013: 189.121 μονάδες).
Οι αγορές στην Ασία συνέχισαν να εξελίσσονται δυναμικά το 2014. Το BMW Group πούλησε 658.384 μονάδες (2013: 578.678 μονάδες) σε αυτή την περιοχή, 13,8% παραπάνω από την προηγούμενη χρονιά. Οι πωλήσεις στην Ηπειρωτική Κίνα αυξήθηκαν κατά 16,6% στις 456.732 μονάδες (2013: 391.713 μονάδες).
Το BMW Group επίσης αύξησε τον όγκο πωλήσεων στην Αμερικανική ήπειρο, με αύξηση αριθμού οχημάτων κατά 4.0% στις 482.257 μονάδες (2013: 463.822 μονάδες), μεταξύ των οποίων 396.961 μονάδες (2013: 376.636 μονάδες) που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ (+5,4%).