F1 Renault: Σκέψεις για αποχώρηση ή τη δημιουργία ομάδας
Η γαλλική εταιρεία βρίσκεται σε διαμάχη με τη Red Bull από το Grand Prix της Αυστραλίας (15/3), με το οποίο άνοιξε η «αυλαία» της σεζόν και στο οποίο κυριάρχησε η Mercedes. Παρά τα σημάδια βελτίωσης που έδειξε η μονάδα ισχύος της Renault στα ελεύθερα δοκιμαστικά για το Grand Prix της Μαλαισίας, ο εκτελεστικός διευθυντής της «Renault Sport F1», Cyril Abiteboul (φωτογραφία αριστερά), δεν... μάσησε τα λόγια του, καθώς δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου: «Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι εξετάζουμε πολλές επιλογές, συμπεριλαμβανομένου του να αποχωρήσουμε από τη Formula 1. Ειλικρινά, εάν η Formula 1 είναι τόσο κακή για τη φήμη της Renault, εάν βλέπουμε ότι θα συνεχίσουμε με την τωρινή συνταγή, εάν το άθλημα δεν αποδίδει στην αξία που κοστίζει στη Renault... Θεωρούμε ότι είμαστε ένας αξιόπιστος παίκτης στο άθλημα, αλλά πρέπει να σκέφτεσαι τι άλλο πρέπει να κάνουμε εκτός από αυτό που είμαστε ήδη. Όμως, αυτή τη στιγμή, η προσοχή παραμένει στη μονάδα ισχύος».
Η Renault παρέχει κινητήρες στη Red Bull και την «αδελφή» Toro Rosso, με αυτές τις δύο ομάδες να παραμένουν οι μοναδικοί πελάτες της γαλλικής εταιρείας, μετά τη χρεοκοπία της Caterham και την επιλογή της Lotus να χρησιμοποιήσει τις μονάδες ισχύος της Mercedes.Στο παρελθόν η Lotus ήταν η εργοστασιακή ομάδα της Renault, η οποία κατέκτησε τον τίτλο σε οδηγούς (με τον Fernando Alonso) και κατασκευαστές τη διετία 2005-06, ωστόσο πουλήθηκε στην Genii capital το 2009-10.
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Toro Rosso, Franz Tost, παραδέχθηκε ότι υφίσταται η φημολογία, σύμφωνα με την οποία η Renault ενδέχεται να αγοράσει την ομάδα του, και δήλωσε πως θα ήταν μια «φανταστική ευκαιρία», ενώ τόνισε ακόμη: «Η ομάδα θέλει να καθιερωθεί στο μέλλον μέσα στην πρώτη πεντάδα του πρωταθλήματος κατασκευαστών και το να έχει ιδιοκτήτη έναν κατασκευαστή θα ήταν ακριβώς το βήμα προς τα μπροστά που χρειάζεται η ομάδα».
Η Renault παρείχε στη Red Bull τους κινητήρες, με τους οποίους η αυστριακή ομάδα κατέκτησε τέσσερα διαδοχικά πρωταθλήματα οδηγών (με τον S. Vettel) και κατασκευαστών από το 2010. Ωστόσο αντιμετωπίζει προβλήματα με τις νέες υβριδικές μονάδες ισχύος που χρησιμοποιούνται από πέρυσι στη Formula 1. Οι σχέσεις των δύο πλευρών επιδεινώθηκαν ακόμη περισσότερο μετά το Grand Prix της Μελβούρνης, όταν ο τεχνικός διευθυντής και αρχισχεδιαστής της Red Bull, Adrian Newey, άσκησε κριτική στη μονάδα ισχύος της Renault, με αποτέλεσμα να αντιδράσει ο Abiteboul. Απαντώντας σε ερώτηση αν αποκάλεσε ψεύτη τον Newey, ο Abiteboul είπε: «Ας αφήσουμε τη Μελβούρνη πίσω μας. Ό,τι συμβαίνει στην περιοδεία μένει στην περιοδεία... δεν είναι αυτό που είπα. Η Μελβούρνη ήταν εξαιρετικά εκνευριστική για όλους, αλλά ήδη αυτή την εβδομάδα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα, επομένως ας προσπαθήσουμε να μείνουμε θετικοί. Ας διασφαλίσουμε ότι θα συνεχίσουμε σε αυτήν την κατεύθυνση».
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της Red Bull, Cristian Horner (φωτογραφία δεξιά), ο οποίος καθόταν δίπλα, εξέφρασε την ελπίδα να μην έχουν μεταφερθεί σωστά τα λόγια του Abiteboul και πρόσθεσε: «Το μόνο πράγμα που είναι ο Adrian είναι ότι δεν είναι ψεύτης. Έχει σχεδιάσει μονοθέσια, τα οποία έχουν πάρει 109 νίκες με κινητήρες της Renault».