Αφιέρωμα στο Κλασικό Αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGLASS VOL 4: MGA Coupe 1957
Μέχρι το 1955, η British Motor Corporation (BMC) είχε αγοράσει την Austin φέρνοντας τα Austin, Morris, MG, Riley και Wolseley υπό κοινή ιδιοκτησία. Αυτό σήμαινε ότι τα νέα μοντέλα που παρήγαγαν έπρεπε να έχουν κοινά χαρακτηριστικά για να γίνει πιο οικονομική η κατασκευή τους.
Bέβαια αυτό δεν ήταν απόλυτα δυνατό και κάποια σημεία του MGA Coupe, ήταν εντελώς διαφορετικά. Τόσο που δημιουργούσαν κάποια μικρά... προβλήματα. Δείτε για παράδειγμα το πίσω τζάμι. Λόγω της πολύ μεγάλης κυρτότητας που είχε στο πίσω μέρος το αυτοκίνητο, το πίσω παρμπρίζ αποτελούταν από 3 κομμάτια. Τρία ξεχωριστά κρύσταλλα, καθώς εκείνη την εποχή δεν υπήρχε η δυνατότητα να κατασκευαστεί ένα ενιαίο παρμπρίζ με τόσο μεγάλη καμπυλότητα.
Η κατάσταση ήταν πιο εύκολη για τα μηχανικά μέρη ήταν έτσι, όταν ήρθε η ώρα για την αντικατάσταση του ανοιχτού TF (της MG) η BMC δάνεισε τον κινητήρα της σειράς B (B-series) των 1498 κ.εκ. και δημιούργησε ένα σύγχρονο πλαίσιο και δομικά άκαμπτο αμάξωμα.
Η BMC έδωσε το πράσινο φως για την κατασκευή και μάλιστα ξεκίνησε από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. H πρώτη δημόσια εμφάνιση, του MGA, έγινε στις 24 ώρες του LeΜans του 1955. Mια ομάδα τριών πρωτοτύπων με ανοιχτό αμάξωμα, από αλουμίνιο, πήραν εκκίνηση. Το αυτοκίνητο δυστυχώς πρωταγωνίστησε στην μεγαλύτερη τραγωδία, των αγώνων αυτοκινήτου όταν μια Mercedes SLR έπεσε με ταχύτητα πάνω του. Το Γερμανικό αγωνιστικό έπεσε με ταχύτητα φλεγόμενο πάνω στους θεατές.
Την πρώτη αποτυχημένη εμφάνιση διαδέχθηκε η μεγαλύτερη επιτυχία της BMC, καθώς πάνω από 100.000 MGA βγήκαν από τν γραμμή παραγωγής μέχρι το 1962. Αυτά περιλάμβαναν και περισσότερα από 2.000 μοντέλα Twin Cam, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τέσσερα δισκόφρενα. Τα περισσότερα από τα MGA Coupe κατέληξαν στην Αμερική και μαζί με το TC αποτέλεσαν την ραχοκοκαλιά για τους ερασιτεχνικούς αγώνες αυτοκινήτου.
Το 1959 το MGA άλλαξε ριζικά. Αυτό περιελάμβανε ένα μεγαλύτερο κινητήρα 1588 κ.εκ. δισκόφρενα Lockheed 11-ιντσών εμπρός. Το 1962 ήταν η χρονιά της αντικατάστασης από το MGB που έγινε το μακροβιότερο και best-seller μοντέλο της MG.
Τα 15 λεπτά δημοσιότητας
Μην ψάξετε το MGA Coupe σε ταινίες αλλά σε ντοκιμαντέρ. Η υψηλή δημοτικότητα του στους ερασιτεχνικούς αγώνες, το έκανε πρωταγωνιστή σε φιλμ για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το πραγματικό αστέρι της σειράς MGA είναι το Roadster το οποίο πρωταγωνίστησε στην ταινία Blue Hawaii (του 1961 με τον Elvis Presley και την Angela Lansbury).
Ο Βασιλιάς τραγουδά μέσα από το κόκκινο MGA 1600 Mk I roadster του 1960. Η ταινία έμοιαζε με διαφημιστικό φιλμ του MGA. Μάλιστα ο Elvis το αγόρασε μετά το τέλος της ταινίας.
Λίγα λόγια για την ΦΙΛΗΣGlass
Η ΦΙΛΗΣGlass® είναι απόγονος της πρώτης και σημαντικότερης ελληνικής επιχείρησης στο χώρο των κρυστάλλων οχημάτων η οποία, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνικές σε συνδυασμό με την εμπειρία της, μπορεί και δημιουργεί ολοκληρωμένες λύσεις γύρω από το κρύσταλλο προσφέροντας ένα διευρυμένο σύνολο υπηρεσιών όπως: επισκευή & αντικατάσταση κρυστάλλων, αντηλιακές μεμβράνες, αποκατάσταση γρατζουνιών, επισκευή & αντικατάσταση γρύλων πόρτας, ανταλλακτικούς καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες, τοποθέτηση ελαστικών σε πόρτες και πορτ-μπαγκάζ, κα. Μέσω των πλήρως εξοπλισμένων κινητών μονάδων, αλλά και ενός ολοκληρωμένου δικτύου πανελλαδικής κάλυψης η ΦΙΛΗΣGlass® δεσμεύεται απέναντι στον πελάτη της για την άμεση, ανθρώπινη και προσωπική εξυπηρέτηση, προσφέροντας την ποιότητα στην πραγματική της τιμή. Περισσότερες πληροφορίες: www.filisglass.com