Παν.Πρωτάθλημα Ράλλυ 32ο Ράλλυ Φθιώτιδας: Νικητής το Θέαμα
Αντάξιος των προσδοκιών αποδείχθηκε το ασφάλτινο αλλά και το χωμάτινο σκέλος του 32ου Ράλλυ Φθιώτιδος με έντονο συναγωνισμό και τελικούς νικητές τους Λάμπρο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη.
Η αναμονή τελείωσε και φτάσαμε στη διεξαγωγή του 32ου Ράλλυ Φθιώτιδος «Ι ΚΤΕΟ Χαλκιάς», που αποτελεί τον 2ο και 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και διοργανώνεται από την Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας. Η πρώτη αγωνιστική ημέρα περιλάμβανε τον ασφάλτινο αγώνα του διημέρου, που ήταν ο 2ο αγώνας του Πρωταθλήματος.
Κύριο χαρακτηριστικό ήταν ο έντονος συναγωνισμός, με τους τελικούς νικητές Λάμπρο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη να χρειάζεται να φτάσουν στο STOP της τελευταίας Ειδικής Διαδρομής για να πληροφορηθούν τη νίκη τους. Αποκορύφωνα του ήταν η Υπερειδική «Άγιος Λουκάς» που διοργανώθηκε με επιτυχία μέσα στη Λαμία και μεταδόθηκε ζωντανά από το Star Κεντρικής Ελλάδας, συγκεντρώνοντας παράλληλα πλήθος κόσμου που δεν έχασε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τις προσπάθειες των πρωταγωνιστών του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ.
Σε καθαρά αγωνιστικό επίπεδο, η καλή ημέρα είχε φανεί από το πρωί, με 33 πληρώματα να ξεκινούν από την Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας, που ήταν το επίκεντρο του διημέρου, για να αγωνιστούν σε 6 Ειδικές Διαδρομές. Οι τελικοί νικητές Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX), έφτασαν σε μια δύσκολη νίκη, αφού η ημέρα τους -όπως και των περισσότερων πρωταγωνιστών του αγώνα- είχε καλές και κακές στιγμές. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο πέρασμα από την Καλοσκοπή, είχαν τη στιγμή τους με πολλά χιλιόμετρα, όταν σε μια γρήγορη δεξιά στροφή το Mitsubishi Lancer EVO IX χτύπησε στο τσιμέντο, με αποτέλεσμα να εκτιναχθεί στην απέναντι πλευρά του δρόμου και το πλήρωμα να κινδυνεύσει με έξοδο από το δρόμο, όμως ευτυχώς οι σωστοί χειρισμοί του Λάμπρου Κύρκου οδήγησαν μόνο σε υλικές ζημιές στο πίσω δεξιά μέρος του αυτοκινήτου και σε χάσιμο περίπου 45 δευτερολέπτων. Έπειτα από αυτό, οι Πρωταθλητές αύξησαν το ρυθμό τους και σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε όλες τις εναπομείνασες Ειδικές Διαδρομές, φτάνοντας τελικά στη νίκη, μόλις στην τελευταία Ειδική Διαδρομή.
Στη δεύτερη θέση της κατάταξης, τερμάτισαν οι Γιώργος Φιλιππίδης-Μαρία Παυλή Κορρέ (Mitsubishi Lancer EVO IX). Το πλήρωμα ξεκίνησε τον αγώνα συντηρητικά και διαρκώς αύξανε το ρυθμό του, με αποτέλεσμα από την 3η Ειδική Διαδρομή (Μπράλος ΙΙ) να βρεθεί στην κορυφή της κατάταξης. Σε εκείνο το σημείο άρχισαν οι δικές τους ατυχίες, αφού ένα κλατάρισμα στο δεύτερο πέρασμα από τον Μπράλο οδήγησε σε μείωση της διαφοράς με αποτέλεσμα, η Υπερειδική διαδρομή να ξεκινήσει με διαφορά 1,78 δλ. υπέρ των Φιλιππίδη-Κορρέ, με τους Κύρκο-Πολυζώη να ακολουθούν. Ότι φάνταζε ιδανικό για τους θεατές, δηλαδή μια μάχη μέχρις εσχάτων για τη νίκη, ολοκληρώθηκε με τους Φιλιππίδη-Κορρέ να έχουν τη δική τους στιγμή στα πρώτα και πολύ γλιστερά μέτρα της διαδρομής, που κόστισαν σε δευτερόλεπτα και τους οδήγησε τελικά, στη 2η θέση.
Το podium των νικητών, συμπληρώνουν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Mitsubishi Lancer EVO IX), που ήταν ένα από τα λίγα πληρώματα κορυφής που δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ πίσω τους βρέθηκαν οι Γρηγόρης Νιώρας-Κώστας Κακαλής (Subaru Impreza N12).
Στην F2, δηλαδή την κατηγορία των δικίνητων αυτοκινήτων, νικητές αναδείχθηκαν οι Βασίλης Αναδιώτης-Μανώλης Μακρινός (Renault Clio Sport), που πήραν εξαρχής το προβάδισμα και μάλιστα τερμάτισαν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.
Ο χωμάτινος αγώνας του 32ου Ράλλυ Φθιώτιδος «Ι ΚΤΕΟ Χαλκιάς» αποτέλεσε το επιστέγασμα ενός απόλυτα επιτυχημένου αγωνιστικού διημέρου με επίκεντρο την Λαμία και νικητές για ακόμη μια ημέρα, τους Λάμπρο Κύρκο-Γιώργο Πολυζώη με Mitsubishi Lancer EVO IX!\
Ο χωμάτινος αγώνας, αποτέλεσε τον 3ο γύρο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και αποτελούνταν από 2 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές (Γραμμένη, Δίβρη) συνολικού μήκους 81.34 χιλιομέτρων.
Ο καλός καιρός στάθηκε αρωγός ώστε πολλοί θεατές να βρεθούν και σήμερα στις «κερκίδες» των Ειδικών Διαδρομών για να απολαύσουν τα περάσματα των πρωταγωνιστών του Πρωταθλήματος, μέσα στην πανέμορφη φύση της Φθιώτιδας. Ο αγώνας αποδείχθηκε ιδιαίτερα απαιτητικός για ανθρώπους και μηχανές, στοιχείο που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι από τα 27 πληρώματα που ξεκίνησαν, τερμάτισαν τα 17.
Όσον αφορά στις αγωνιστικές επιδόσεις, οι νικητές του ασφάλτινου αγώνα Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης (Mitsubishi Lancer EVO IX) πήραν από την αρχή το προβάδισμα, δίχως να το χάσουν σε κανένα σημείο του αγώνα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο σε 2 από τις 4 Ειδικές Διαδρομές και ελέγχοντας τον ανταγωνισμό. Με αυτόν τον τρόπο, έφτασαν στην 3η φετινή τους νίκη σε ισάριθμους αγώνες, αφού θυμίζουμε πως είχαν επικρατήσει και στο Ολυμπιακό Ράλλυ, που άνοιξε την αυλαία του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος.
Πίσω τους όμως, είχαμε μάχη που έληξε στην τελευταία Ειδική Διαδρομή για τη δεύτερη θέση. Δεύτεροι λοιπόν, τερμάτισαν τελικά οι Θέμης Χαλκιάς-Λεωνίδας Μαχαίρας (Mitsubishi Lancer EVO IX) που στο πρώτο σκέλος δεν είχαν σωστό στήσιμο στο αυτοκίνητό τους, κάτι που διόρθωσαν στο σέρβις και σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην τελευταία Ειδική Διαδρομή, ξεπέρασαν στο νήμα τους Γιάννη Αναγνωστάκο-Νίκο Μουζάκη (Mitsubishi Lancer EVO IX), που πραγματοποίησαν τον πρώτο τους φετινό αγώνα με αυτοκίνητο τέτοιων προδιαγραφών. Οι Αναγνωστάκος-Μουζάκης, έχασαν χρόνο στην πρώτη Ειδική Διαδρομή λόγω ενός μικρού λάθους που τους στοίχισε λίγα δευτερόλεπτα, αλλά και λόγω λάθος ρυθμίσεων στα διαφορικά του Mitsubishi Lancer. Έπειτα διόρθωσαν τις ρυθμίσεις των διαφορικών και βελτίωσαν αισθητά τις επιδόσεις τους, σημειώνοντας μάλιστα και έναν ταχύτερο χρόνο σε Ειδική Διαδρομή, επίδοση που ο Γιάννης Αναγνωστάκος πέτυχε για πρώτη φορά στην αγωνιστική του πορεία.
Μια θέση πιο πίσω, τερμάτισαν οι Άρης Μαγιάφης-Ελένη Μαλακτάρη (Mitsubishi Lancer EVO IX), ενώ τους ακολούθησαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Mitsubishi Lancer EVO IX), που στο δεύτερο loop ταλαιπωρήθηκαν από πρόβλημα με το τούρμπο του αυτοκινήτου τους, που επηρέασε πολύ την προσπάθειά τους.
Στη μάχη της F2, νικητές αναδείχθηκαν οι τοπικοί Θόδωρος Τσάκαλος-Σπύρος Τσέλιος (Toyota Yaris) που ήταν ταχύτατοι από την αρχή του αγώνα και σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους, επικρατώντας ταυτόχρονα στην κλάση Α/5. Τους ακολούθησαν, οι επίσης Λαμιώτες Κωνσταντίνος και Αλέξανδρος Αντωνίου (Ford Escort) που εκτός από την δεύτερη θέση της F2 κατέκτησαν και τη νίκη στην κατηγορία Ε. Το βάθρο της F2, συμπλήρωσαν οι Γεράσιμος Χαλιβελάκης-Γιάννης Μαγγανάς (Nissan Almera).
Το 32ο Ράλλυ Φθιώτιδος «Ι ΚΤΕΟ Χαλκιάς» στέφθηκε κατά γενική ομολογία με απόλυτη επιτυχία, αφού η Αγωνιστική Λέσχη Αυτοκινήτου Λαμίας ανέβασε ψηλά τον πήχη, ιδιαίτερα μέσω της διοργάνωσης της Υπερειδικής «Άγιος Λουκάς» μέσα στη Λαμία.