Opel: Το καμουφλάζ είναι το πρώτο βήμα για την επιτυχία του Astra (photos)
Ένας αγώνας δίχως τέλος: Η μάχη μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων και κατασκόπων παπαράτσι. Η μία πλευρά κάνει ό,τι περνά από το χέρι της για να κρύψει τις νέες δημιουργίες της από το έξω κόσμο, ενώ η άλλη πλευρά επινοεί όλο και πιο δημιουργικές τεχνικές για να απαθανατίσει το αυτοκινούμενο θήραμά της: Να τραβήξει την πρώτη φωτογραφία ενός πρωτοτύπου.
Επί 30 χρόνια, η Opel εξελίσσει νέες μεμβράνες καμουφλάζ και τεχνητά πρόσθετα εξαρτήματα για να παραπλανήσει τους παπαράτσι της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η τελευταία τεχνική της ομάδας κάλυψης χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, στο νέο Opel Astra: Πρόκειται για την ασπρόμαυρη μεμβράνη "Cube". Η Opel ευελπιστεί να κρατήσει μυστική τη σχεδίαση και το εσωτερικό του νέου Astra μέχρις ότου δημοσιευτούν οι πρώτες φωτογραφίες τις προσεχείς εβδομάδες. Το Astra θα κάνει την εμφάνισή του μετά βαΐων και κλάδων για πρώτη φορά γιορτάζοντας την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο.
Οι ειδικοί προσπάθησαν να προστατεύσουν επιμελώς από τα περίεργα βλέμματα το εμπρός τμήμα, τη μάσκα με το έμβλημα Opel Blitz και το πίσω τμήμα. Αν ο ειδικός στο καμουφλάζ Andreas Kubis είχε απόλυτη ελευθερία κινήσεων, το νέο Astra μπορούσε να καλυφθεί πλήρως. Ωστόσο, τα πρωτότυπα Astra μπορούν να παραμορφώνονται μόνο στο βαθμό που να επιτρέπει στους μηχανικούς και τους οδηγούς δοκιμών να έχουν ρεαλιστικά αποτελέσματα για το προσεχές όχημα παραγωγής. Και εμφανώς, ένας ελεγκτής ασφάλειας του TÜV πρέπει να αφαιρέσει το καμουφλάζ πριν επιτρέψει στο όχημα να βγει στο δρόμο.
Αυτό αναγκάζει τον Kubis να αποδεχτεί κάποια πράγματα, όπως τα φώτα για παράδειγμα. «Τα φλας πρέπει να είναι ορατά από το πλάι» εξηγεί ο Kubis. Παρόλα αυτά, ιδανικά η ακριβής καμπύλη των φώτων πρέπει να παραμένει κρυμμένη καθώς αποτελεί αναγνωριστικό στοιχείο και ιδιαίτερο χαρακτηριστικό για κάθε μοντέλο Opel.
Ο Kubis, πιστοποιημένος τεχνικός διευθυντής, καταφέρνει να παραμένει ένα βήμα μπροστά από τους κατασκόπους παπαράτσι από το 2012. Τα τρισδιάστατα εφέ του 'Cube', που ήδη έχουν απογοητεύσει τα περίεργα βλέμματα στη φάση εξέλιξης του Corsa, δείχνουν μόνο το περίγραμμα του νέου Astra, θολώνοντας τις γραμμές και μπερδεύοντας όσους το βλέπουν.
Χρειάζονται από 60 μέχρι 70 φύλλα μεμβράνης για την πλήρη κάλυψη ενός συμπαγούς αυτοκινήτου όπως το νέο Opel Astra. Το υλικό αυτό αντέχει στα χαλίκια, στις υψηλές θερμοκρασίες και την υπεριώδη ακτινοβολία. Θερμοκρασίες από -40 μέχρι +80 βαθμών Κελσίου δεν αποτελούν πρόβλημα. Άλλωστε, οι οδηγοί δοκιμών στην Arjeplog στη Β. Σουηδία πρέπει να βασίζονται στο καμουφλάζ στις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες.
Για πρώτη φορά, οι ειδικοί χρησιμοποίησαν μία πρόσθετη φιμέ ζελατίνα για τα όργανα, την κεντρική κονσόλα και το σύστημα infotainment του νέου πρωτοτύπου του Astra. «Το υλικό είναι γνωστό από τα laptops και τα κινητά τηλέφωνα. Αυτό δεν αφήνει να φαίνονται τα περιεχόμενα της οθόνης από το πλάι,» εξηγεί ο Kubis. Πλαστικά κελύφη προσομοιώνουν το σχήμα των οργάνων, ενώ η φιμέ ζελατίνα μπορεί να παραπλανήσει ακόμα και τους πιο ισχυρούς τηλεφακούς.