F1 Grand Prix Καναδάς: Ο αγώνας μέσα από τα δεδομένα της Pirelli (photos)
Η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους λόγω υπερθέρμανσης ήταν ελάχιστη στο Grand Prix στον Καναδά. Έτσι κατέστη εφικτή η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών για την πλειοψηφία των οδηγών που συμπλήρωσαν πολλούς γύρους τόσο με τη μαλακή όσο και με τη νέα πολύ μαλακή γόμα. Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες ήταν κάτω από 1 sec, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι εφικτές και άλλες στρατηγικές.
Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα από την pole, μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Nico Rosberg. Έτσι έφτασε τις 37 νίκες στην καριέρα του και διεύρυνε το προβάδισμά του στη βαθμολογία των οδηγών στους 17 βαθμούς. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο - Hamilton, Rosberg και Bottas - εκκίνησαν όλοι με την πολύ μαλακή γόμα και λίγο πριν το μέσο του αγώνα σε τρεις συνεχόμενους γύρους μπήκαν όλοι και άλλαξαν βάζοντας τη μαλακή γόμα.
Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen που τερμάτισε 4ος ήταν ο πρώτος απ' όσους υιοθέτησαν στρατηγική 2 pit stop. Επίσης ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε στο μέσο του αγώνα τη μαλακή γόμα. Ο Φινλανδός εκκίνησε και τερμάτισε τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα που του έδωσε τη δυνατότητα να σημειώσει μερικούς πολύ εντυπωσιακούς χρόνους.
Κάποιοι οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα από πολύ πίσω συμπεριλαμβανομένων του οδηγού της Ferrari, Sebastian Vettel και του οδηγού της Williams, Felipe Massa. Αμφότεροι υιοθέτησαν ασυνήθιστες στρατηγικές για να κερδίσουν θέσεις και να τερματίσουν στους βαθμούς. Ο Vettel άλλαξε ελαστικά πρώτος απ' όλους και αγωνίστηκε στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα με την μαλακή γόμα.
Ο Massa ήταν ο μόνος από τους πέντε οδηγούς που εκκίνησαν τον αγώνα με τη μαλακή γόμα. Κατάφερε κάνοντας πολλούς γύρους μ' αυτό το σετ στην αρχή να προσπεράσει τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές του όταν αυτοί σταμάτησαν για ελαστικά. Μετά έβαλε την πολύ μαλακή γόμα και πήγε μέχρι τον τερματισμό. Ο άλλος οδηγός της Williams, Valtteri Bottas έγινε ο πρώτος εκτός Mercedes/Ferrari οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο φέτος.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω τωνιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχει η συγκεκριμένη διαδρομή, η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους λόγω υπερθέρμανσης ήταν εξαιρετικά χαμηλή και με τις δυο γόμες» και πρόσθεσε: «Έχουμε διαθέσιμους μόνο τέσσερις τύπους ελαστικών μερικές φορές δεν είναι εύκολο να κάνουμε την ιδανική επιλογή για κάθε κατάσταση. Παρόλα αυτά είδαμε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές από πολλές ομάδες. Ειδικότερα οι οδηγοί που εκκίνησαν από πιο πίσω μπόρεσαν να κερδίσουν θέσεις υιοθετώντας διαφορετική στρατηγική από τους άμεσους αντιπάλους τους».
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Μαλακή γόμα ελαστικών: Pastor Maldonado (53 γύροι)
Μέση γόμα ελαστικών: Felipe Massa (33 γύροι)
Τι επέλεξαν οι ομάδες:
Είπαμε πως ειδικά γι' αυτόν τον αγώνα θα είναι εφικτή μια ποικιλία στρατηγικών με πιο πιθανή εκδοχή αυτή της μιας αλλαγής. Έτσι και έγινε με τους οδηγούς να κρατούν λίγο περισσότερο απ' ότι είχαμε προβλέψει την πολύ μαλακή γόμα δεδομένης της χαμηλής θερμοκρασίας. Ο Hamilton εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 29ο γύρο.