Κλασσικό αυτοκίνητο: Η ιστορία του Σκαραβαίου (photos)
Η ιδέα για τη δημιουργία του ανήκει στον Αδόλφο Χίτλερ, ο οποίος οραματίστηκε ένα φθηνό αυτοκίνητο, που θα μπορούσε να το αποκτήσει σχεδόν ο καθένας με τις οικονομίες του. Ο Χίτλερ χρηματοδότησε το πρόγραμμα και έδωσε τις βασικές οδηγίες στον Πόρσε στα τέλη καλοκαιριού του 1933, σε μεταξύ τους συνάντηση στο ξενοδοχείο Κάιζερχοφ στο Βερολίνο.
Ζήτησε το όχημα να είναι μικρό, ανθεκτικό, με αξιόπιστο κινητήρα, χαμηλή κατανάλωση και μέγιστη τιμή πώλησης τα 990 μάρκα, ισοδύναμη με την τιμή μιας μοτοσυκλέτας τότε ή με 4.000 € σήμερα. Επιπλέον βασική οδηγία, ήταν να μπορεί να μεταφέρει 4 ενήλικες ή 2 ενήλικες και 3 παιδιά, με ταχύτητα 100 χλμ.
Στις 22 Ιουνίου 1934 η German Automobilistic Industry National Association υπέγραψε συμβόλαιο με τον σχεδιαστής αυτοκινήτων Φέρντιναντ Πόρσε. Σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, στις 15 Φεβρουαρίου 1936, ο Χίτλερ ανακοίνωσε επισήμως την κατασκευή του Σκαραβαίου και ο Πόρσε παρουσίασε τα σχέδιά του. Πολλοί ήταν εκείνοι που είπαν πως το σχέδιο του Πόρσε ήταν κλεμμένο και διασκευασμένο σχέδιο της Τσέχικης εταιρίας Tatra.
Η αρχική ονομασία του μοντέλου από τον Πόρσε ήταν Porsche Typ 60. Κατά την επίσημη τελετή της παρουσίασης, στις 26 Μαΐου 1938, στον λόγο που εκφώνησε τότε ο Αδόλφος Χίτλερ έδωσε στο μοντέλο το προπαγανδιστικό όνομα KdF-Wagen = «Kraft durch Freude»-Wagen / Αυτοκίνητο «Ισχύς μέσω χαράς».
Παρότι σχεδιάστηκε ως το «λαϊκό αυτοκίνητο» και κάτω από την πίεση του Ναζισμού το θρυλικό κατσαριδάκι διέψευσε κάθε πρόβλεψη. Έγινε σύμβολο ελευθερίας , κυρίως μετά τη δεκαετία του '60, οπότε «υιοθετήθηκε» ως το όχημα των χίπις.
Στις 21 Ιουλίου του 2003 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Μεξικό ο τελευταίος κλασσικός Σκαραβαίος, ο οποίος τοποθετήθηκε στο μουσείο της εταιρίας στο Βόλφσμπαργκ της Γερμανίας. Έως τότε είχαν πωληθεί περισσότερα από 21,5 εκατομμύρια μοντέλα.
To Σκαθάρι κατέλαβε την 4-η θέση σε σχετική ψηφοφορία για το Αυτοκίνητο του Αιώνα, τον Δεκέμβριο του 1999, πίσω από το Ford Model T, το κλασικό Mini του 1959 και το Citroën DS.
Beetle Trivia
- Ο Αδόλφος Έϊκμαν Ότο, περισσότερο γνωστός ως ο «ανώτατος εκτελεστής» της ναζιστικής Γερμανίας, καθώς ήταν ο κύριος υπεύθυνος για το Ολοκαύτωμα που σκότωσε εκατομμύρια ανθρώπους, ήταν ιδρυτής και διευθυντής σε εργοστάσιο της Volkswagen Αργεντινής.
- Tο αυτοκίνητο ήταν αρχικά γνωστό ως «Käfer», δηλαδή «Σκαθάρι» στα γερμανικά . Η λέξη «Beetle», υιοθετήθηκε στις ΗΠΑ ως το επίσημο όνομα του μοντέλου μόλις τον Αύγουστο του 1967. Προηγουμένως ήταν γνωστό ως «VW Type 1» (το πρώτο μοντέλο στην ιστορία της Volkswagen).
- Το αερόψυκτο μπλοκ του κινητήρα της Volkswagen (κατασκευασμένο από αλουμίνιο και μαγνήσιο), ήταν τόσο ελαφρύ που, χωρίς το στροφαλοφόρο και άλλα βαριά κομμάτια, δεν ζύγιζε περισσότερο από ένα κουτί από χαρτόνι.
- Κλείνοντας την πόρτα ενός VW Beetle χωρίς να ανοίξετε ένα παράθυρο πριν θα μπορούσε να βλάψει πραγματικά τα αυτιά σας. Αυτό γινόταν λόγω της υπερβολικά άκαμπτης δομής του.
- Οι «Σκαραβαίοι» ήταν τα πιο οικονομικά μοντέλα στη δεκαετία του '60 στις ΗΠΑ. Μπορούσαν να διανύσουν περίπου ένα μίλι (1,6 χιλιόμετρα) με ένα cent.