Αφιέρωμα στο Κλασικό Αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGLASS® VOL 6: Βοrgward Αrabella 1960
Διπλό όνομα για ένα ιδιαίτερο μοντέλο. Όταν η Βοrgward αγόρασε την Lloyd θέλησε να εκμεταλλευτεί το «λαϊκό» προφίλ της και να παρουσιάσει ένα ποιο φτηνό (σε τιμή αγοράς) αυτοκίνητο αλλά με την ίδια ποιότητα κατασκευής και υλικών όπως τα μεγαλύτερα σε κυβισμό Borgward.
Η Arabella, πήρε το όνομά της από την κυρία Borgward. Βλέπετε η Γερμανική εταιρία ήταν οικογενειακή και η δουλειά της συζύγου του ιδιοκτήτη ήταν να δίνει ονόματα στα μοντέλα. Το σκεπτικό της ήταν απλό: Τα μοντέλα ευρείας παραγωγής είχαν κωδικούς (πχ Ρ100) και τα sportive ή πολυτελείας μοντέλα γυναικεία ονόματα (Arabella, Isabella).
Παρά την καταγωγή της η Arabella (ήταν στην παραγωγή από το 1959-1963) ήταν το πρώτο (και μοναδικό) αυτοκίνητο της Auto Lloyd με τετρακύλινδρο κινητήρα και απευθυνόταν στην μεσαία και λαϊκή Γερμανική τάξη. Ήταν ένα εντελώς νέο όχημα, χωρίς αναφορές σε παλαιότερα μοντέλα το οποίο δημιουργήθηκε και κατασκευάστηκε σε μόλις 23 μήνες. Ήταν πολύ σύγχρονο για την εποχή του και είχε ως βάση ένα κεντρικό σωληνωτό πλαίσιο.
Την εμπρός ανάρτηση αποτελούσαν διπλά ψαλίδια με σπειροειδή ελατήρια και τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ενώ πίσω είχε υστερούντες βραχίονες με σπειροειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο. Είχε υδραυλικά φρένα (ταμπούρα) και tubeless ελαστικά (χωρίς σαμπρέλα) για ατσάλινες ζάντες 13-ιντσών.
Το coupe αμάξωμα είχε χώρο για τέσσερα άτομα και οπτικά ξεχώριζαν το πανοραμικό πίσω παράθυρο (ειδική παραγγελία για το μοντέλο) και η ουρά με τα πτερύγια (μία επιρροή στο σχήμα από την Αμερική).
Για πολλούς η Borgward ήταν πρωτοπόρος στην παθητική ασφάλεια. Αυτό φαίνεται από το τιμόνι (οβάλ σχήμα με δύο ακτίνες), τις στρογγυλεμένες λαβές στις πόρτες, τους... σιδηρόδρομους στα καθίσματα και τις πτυσσόμενες πλάτες τους. Η εταιρία συζητούσε για την προσθήκη προσκέφαλων και ζωνών ασφαλείας αλλά δεν τα εφάρμοσαν. Ο εφεδρικός τροχός ήταν εκτός πορτ μπαγκαζ σε θήκη κάτω από αυτό με το άνοιγμά του να γίνεται από μέσα.
Αρχικά η Arabella θα παραγόταν με το δικύλινδρο κινητήρα του Lloyd Alexander. Ωστόσο, το σύνολο αυτό αποδείχθηκε ακατάλληλο. Το επόμενο βήμα ήταν η κατασκευή ενός τετρακύλινδρου κινητήρα μπόξερ με υγρόψυξη. Η μετάδοση ήταν στους εμπρός τροχούς ενώ όποιος από τους αγοραστές ήθελε μπορούσε να έχει και αυτόματο κιβώτιο Saxomat.
Μόνο το μοντέλο εξαγωγών Arabella de Luxe είχε το όνομα Borgward (αντί της Lloyd) ενώ σύντομα η φτηνή έκδοση (Lloyd) καταργήθηκε.