BMW Group: Μ το πιο δυνατό γράμμα του αλφάβητου (photos)
Τα 40 και πάνω χρόνια εμπειρίας του M Division της BMW έχουν δημιουργήσει μία πλούσια γκάμα μοντέλων για όλα τα γούστα. Το 2014 το τμήμα πούλησε 45.000 αυτοκίνητα. Η ιστορία του ξεκίνησε αρχικά για την προετοιμασία των αγωνιστικών αυτοκινήτων της εταιρίας και αργότερα έγινε το τμήμα, το οποίο με τις κατάλληλες μετατροπές τα προσάρμοζε για χρήση στον δρόμο.
Χαρακτηριστικό, επίσης, είναι ότι κάθε 6 νέες BMW που πωλούνται διαθέτουν το στιλιστικό M Package, ενώ αναμένουμε με ενδιαφέρον και το νέο αγωνιστικό της BMW, την M6 GT3, που θα αντικαταστήσει την Z4 GT3 και θα φορά τον 4.400 κ.εκ. V8.
The M Day
- Τόπος: Πολωνία και η πόλη Πόζναν
- Χώρος: Ένα παλιό αεροδρόμιο το οποίο έχει μετατραπεί σε πίστα δοκιμών από τον Sobiesław Zasada (πρώην οδηγός ράλλυ, έχει κερδίσει 3 φορές το πρωτάθλημα Ευρώπης).
- Οχήματα: 8 μοντέλα της M Division: η M135i, η M235i xDrive, η Μ3 και Μ4, η Μ6 Coupe και Gran Coupe, και τέλος τα SUV X5 M και Χ6 Μ.
- Προδιαγραφές: M135i (3.000 κ.εκ. TwinPower, 326 ίπποι), M235i (xDrive σύστημα τετρακίνησης 3.000 κ.εκ. TwinPower, 326 ίπποι), Μ3/Μ4 (3.000 κ.εκ. TwinPower Turbo, 431 ίπποι η M4 ήταν εξοπλισμένη με την εξάτμιση M Performance, η οποία διατίθεται με απολήψεις τιτανίου), M6 Coupe και Gran Coupe (στη facelift έκδοση τους, με κινητήρα V8 4.400 κ.εκ. και απόδοση 560 ίππων και τα κεραμικά φρένα). Τέλος οι X5 M και X6 M (Κινητήρας V8 twin-turbo 4.400 κ.εκ. 575 ίππων, με ανάρτηση που αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και αυτορυθμιζόμενη αερανάρτηση πίσω με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με τρεις ρυθμίσεις Comfort, Sport και Sport+.
- Δοκιμασίες: Speed and Handling test (Ταχύτητα και κράτημα). Σε μία διαδρομή, που είχε σλάλομ, στροφές 90ο μοιρών μία ευθεία (για να φτάσουμε στην τελική του αυτοκινήτου) αλλά και στροφές των 130 χλμ πήραμε μία γεύση από τις X6 Χ5 M και M6 Coupe, και με τις M235i xDrive και την Μ4.
- Εμπειρία: Η δύναμη της Μ6 και η αίσθηση ασφάλειας, που έδινε (ακόμη τρέμω από την αδρεναλίνη). Η αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς της Μ4 (ακόμη και όταν το πίεσα περισσότερο). Τέλος το παιχνίδι με τη... φυσική για τα Χ5 και Χ6, που φανέρωσε την καλή δουλειά που έχει γίνει με την ανάρτηση.
- Δοκιμασία αποφυγής εμποδίου σε βρεγμένο οδόστρωμα. Αρχικά σε βρεγμένη επιφάνεια με πολύ χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης και στη συνέχεια το γνωστό και ως «shredder», όπου με περίπου 55 χλμ/ώρα περνούσαμε πάνω από μια επιφάνεια η οποία με μια ξαφνική κίνηση αποσταθεροποιούσε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και μετά θα έπρεπε να το ελέγξουμε πάλι σε βρεγμένη επιφάνεια, η οποία διέθετε και 3 υδάτινους «τοίχους».
- Αυτοκίνητα: X6 Χ5 M και M6 Coupe, και με τις M235i xDrive και την Μ4.
- Δοκιμασία πλαγιολίσθησης σε βρεγμένη επιφάνεια: Με απενεργοποιημένα όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα στα αυτοκίνητα (εκτός του M Dynamic Mode του ESP), προσπαθούσαμε να γλιστρήσουμε σε κύκλο με μεταβλητά επίπεδα πρόσφυσης όσους περισσότερους συνεχόμενους γύρους με το πλάι. Αυτός ήταν και ο διαγωνισμός της ημέρας. Ποιός θα διατηρούσε το Drift περισσότερο.
- Ποιος κέρδισε: Για εμένα (μόλις 2 γύρους) το θέαμα για την αποστολή δύο Έλληνες με 20 και 11,5 συνεχόμενους γύρους.
- Αυτοκίνητα: M3 και Μ135i (χειροκίνητη).
- Τελευταία... δοκιμασία η οδήγηση στο δρόμο (45 λεπτά) των X5 M και M6 Gran Coupe στην περιοχή Bednary, που ήταν η πίστα δοκιμών. Ευτυχώς μακριά από την αστυνομία.
Στην ερώτηση ποια θα αγόραζα; Θα σας απαντούσα την M6 Coupe, για να κάνω μαζί με την σύζυγό μου τον γύρο της Ευρώπης, για να αποκτήσω ένα υπεραυτοκίνητο, που είναι άμεσα κλασσικό (instant classic, που λένε και στο νησί).