Αφιέρωμα στο Κλασικό Αυτοκίνητο από την ΦΙΛΗΣGLASS VOL 7: BMW 700
Στην δεκαετία του 1950 η κατάσταση για την οικογενειακή (ως τότε) BMW δεν ήταν καλή. Όπως όλα έδειχναν, η Βαυαρική Εταιρία κατασκευής Κινητήρων, τα αρχικά της BMW, πλησίαζε ταχύτατα προς την τελική κατάρρευση και τον αφανισμό της. Παράλληλα και το κομμάτι των μοτοσυκλετών είχε σημαντική πτώση και έτσι το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε την κατασκευή ενός μικρού αυτοκινήτου με κινητήρα 600 κ.εκ. Όμως τα κεφάλαια για την δημιουργία και εξέλιξη δεν υπήρχαν και το project «πάγωσε».
FastForward στο 1954 και την Isetta. Το τρίτροχο bubblecar, έβαλε την BMW στα μικρά αυτοκίνητα αλλά ήταν πολύ μικρό για το τότε αναπτυσσόμενο «Γερμανικό οικονομικό θαύμα». Ψάχνοντας απεγνωσμένα για μια μοντέρνα (για την εποχή) λύση, το Development Division προσπάθησε αρχικά για οικονομικούς λόγους να χτίσει ένα συμβατικό μικρό αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας πολλά μέρη από το BMW 600 (η τετράτροχη Isetta) για να δημιουργήσουν κάτι νέο: Το BMW 700. Το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιούσε τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και την ανάρτηση του 600 και θα προσάρμοσε σε ένα νέο αμάξωμα, με επίσης νέο εσωτερικό.
Αισίως έχουμε φτάσει στα τέλη του 1957 και το νέο διοικητικό συμβούλιο της BMW βιαζόταν να ρίξει στην αγορά το νέο του project. Όμως η εξέλιξή του ήταν αργή και έπρεπε να περιμένουν ως τον Ιούλιο του 1958. Τότε ο Wolfgang Denzel, πρώην μηχανικός αυτοκινήτων και εισαγωγέας της BMW στη Βιέννη, παρουσίασε με υπερηφάνεια το νέο μοντέλο που σχεδιάστηκε από τον Michelotti (σε ένα ραντεβού των δύο στο Starnberg) νότια του Μονάχου.
Η απόφαση για την παραγωγή αυτού του concept μοντέλου ελήφθη τον Οκτώβριο του 1958, επιτρέποντας την BMW να δημιουργήσει ένα Coupé και ένα Saloon μοντέλο. Εκτός από την ολοκαίνουργια σχεδίασή του, το 700, ήταν η πρώτη BMW, με αυτοφερόμενο αμάξωμα. Οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί ήταν ιδιαίτερα περήφανοι και συνεπής στις δηλώσεις τους για το βάρος του αυτοκινήτου (κάτι λιγότερο από 600 κιλά).
Στο εσωτερικό τα καθίσματα, για τον οδηγό και τους επιβάτες, είχαν μια ασυνήθιστα καλή ισορροπία με τις εξωτερικές διαστάσεις. Μάλιστα οι σχεδιαστές ακολούθησαν την λογική των coupe των τρένων. Ο υπεύθυνος του σχεδιασμού Helmut Werner Bönsch ζήτησε από τους συνεργάτες του να ταξιδεύσουν με τρένα για να αντιληφθούν την κατανομή και την εκμετάλλευση του χώρου και το πέτυχαν.
Ένα άλλο χαρακτηριστικό του 700 ήταν ότι ο οδηγός είχε σε σαφή θέα από τις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου, επιτρέποντας του να ελιχθεί εύκολα ακόμα και σε στενούς χώρους στάθμευσης. Επιπλέον οι πλάτες των καθισμάτων ήταν ανατομικά σχεδιασμένες ρυθμίζονταν σε 4 θέσεις ενώ η ταπετσαρία τους ήταν διάτρητη (στο κάλυμμά της) για να «αναπνέει» το καλοκαίρι.
Το 700, δανειζόταν πολλά μηχανικά μέρη αλλά και αναλώσιμα από το 600. Όμως αυτό δεν ήταν πάντα η οικονομικότερη λύση. Σύμφωνα με το siteBMWchronicles οι εκδόσεις Coupe και Convertible είχαν μικρότερα πλευρικά πίσω κρύσταλλα από αυτά του 600. Έτσι οι υπεύθυνοι συναρμολόγησης προτίμησαν να απασχολούν τρεις εργάτες σε κάθε βάρδια για να κόβουν τα πλευρικά κρύσταλλα του 600 στο... χέρι κάτι που δεν ήταν πάντα επιτυχημένο. Αυτό (ευτυχώς για το ταμείο της εταιρίας και την ψυχική ηρεμία των εργατών) κράτησε ένα... χρόνο. Τότε οι ιθύνοντες της εταιρίας έκαναν παραγγελία για νέα πλαϊνά κρύσταλλα.
Το μικρό βάρος και η ισχύς (30 ίπποι) από τον δικύλινδρο κινητήρα έφερναν την τελική ταχύτητα στα 125 χλμ / ώρα και έκαναν τους δημοσιογράφους να συγκρίνουν το 700 με τον θρυλικό BMW 327 touring.
Συνολικά, οι πωλήσεις της BMW 700 ανήλθαν σε 190.000 μονάδες μέχρι το 1965. Tο αυτοκίνητο ήταν μια μεγάλη επιτυχία σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.Από αυτά ήταν τα Saloon: 154.557, τα Coupé: 31.062 και τα Convertible: 2.592. Ως τα 190.000 (περίπου) τα 1.789 ήταν τα αγωνιστικά.
Οι συνολικές πωλήσεις έφεραν πολλά κέρδη για ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε με γνώμονα την οικονομία στην κατασκευή. Οι ιστορικοί, που ασχολούνται με την BMW σε κείμενά τους υποστηρίζουν πως ως το τέλος της παραγωγής του μοντέλου χρησιμοποιούσαν ανταλλακτικά και τμήματα από το 600.
Αυτή η... εμμονή έκανε την πρώτη σειρά του 700 LSCoupé της χρονιάς του 1964 συλλεκτική. Το αυτοκίνητο έπρεπε να έχει μεγαλύτερο πίσω κρύσταλλο και αυτό του 600 ήταν πολύ μικρό. Χωρίς πολύ σκέψη οι μηχανικοί προσάρμοσαν ένα παρμπρίζ (εμπρός κρύσταλλο) από 600. Μάλιστα για να καλύψουν το κενό στην κατασκευή πρόσθεσαν ένα χρωμιωμένο περίγραμμα. Όταν τα παρμπρίζ του 600 τελείωσαν αναγκάστηκαν να παραγγείλουν ένα διαφορετικό (χωρίς καμπύλες) ίσιο πίσω κρύσταλλο...
Τα 15 λεπτά δημοσιότητας
Όπως ήταν φυσικό το 700 είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις Γερμανικές, όχι τόσο γνωστές παραγωγές. Ως αγωνιστικό όχημα κατέχει ξεχωριστό ρόλο στο φιλμ / ντοκιμαντέρ Adrenalin για τον αγωνιστική ιστορία της BMW.
Λίγα λόγια για την ΦΙΛΗΣGlass
Η ΦΙΛΗΣGlass® είναι απόγονος της πρώτης και σημαντικότερης ελληνικής επιχείρησης στο χώρο των κρυστάλλων οχημάτων η οποία, εφαρμόζοντας σύγχρονες τεχνικές σε συνδυασμό με την εμπειρία της, μπορεί και δημιουργεί ολοκληρωμένες λύσεις γύρω από το κρύσταλλο προσφέροντας ένα διευρυμένο σύνολο υπηρεσιών όπως: επισκευή & αντικατάσταση κρυστάλλων, αντηλιακές μεμβράνες, αποκατάσταση γρατζουνιών, επισκευή & αντικατάσταση γρύλων πόρτας, ανταλλακτικούς καθρέφτες, υαλοκαθαριστήρες, τοποθέτηση ελαστικών σε πόρτες και πορτ-μπαγκάζ, κα. Μέσω των πλήρως εξοπλισμένων κινητών μονάδων, αλλά και ενός ολοκληρωμένου δικτύου πανελλαδικής κάλυψης η ΦΙΛΗΣGlass δεσμεύεται απέναντι στον πελάτη της για την άμεση, ανθρώπινη και προσωπική εξυπηρέτηση, προσφέροντας την ποιότητα στην πραγματική της τιμή. Περισσότερες πληροφορίες: www.filisglass.com