F1 Grand Prix Ουγγαρίας: Πριν την καλοκαιρινή διακοπή (photos)
Δέκατος και τελευταίος αγώνας πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα, είναι αυτός της Ουγγαρίας.
Σε μία πίστα αργή, που δεν ευνοεί τα προσπεράσματα αλλά κρύβει παγίδες, σε ένα αγωνιστικό σκηνικό όπου οι συνήθως πολύ υψηλές θερμοκρασίες καταπονούν οδηγούς, μονάδες ισχύος και ελαστικά.
Η απουσία μεγάλων ευθειών θα βοηθήσει τα μονοθέσια με τα πιο αδύνατα μοτέρ να «κρύψουν» την υστέρηση των μονάδων ισχύος και να προσπαθήσουν για ένα ακόμα θετικό αποτέλεσμα στο «Μονακό χωρίς μπαριέρες»
Η μέση P Zero White (άσπρα διακριτικά) και η μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινα διακριτικά ) επελέγησαν για το Ουγγρικό Grand Prix. Πρόκειται για ένα ιστορικό αγώνα καθώς εκεί έγινε το πρώτο GP σε χώρα του ‘Σιδηρούν Παραπετάσματος’. Είναι μια χαρακτηριστική διαδρομή έξω από τη Βουδαπέστη που κάποτε ένας πρώην πρωταθλητής περιέγραψε ως μια «υπερμεγέθη πίστα καρτ». Αυτό αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό σχόλιο για τα χαρακτηριστικά της διαδρομής που είναι σφιχτή με συνεχείς αλλαγές πορείας καθώς η μια στροφή διαδέχεται την άλλη. Η μαζεμένη μορφή της την καθιστά πολύ δημοφιλή στους θεατές που μπορούν να βλέπουν σχεδόν όλη την πίστα απ’ όπου κι αν βρίσκονται.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Πηγαίνουμε από το Silverstone μια από τις πιο γρήγορες και με συνεχή ροή πίστες του πρωταθλήματος, στο Hungaroring, που είναι μια από τις πιο αργές πίστες με συνεχείς κλειστές στροφές. Είναι μια πραγματική πρόκληση για οδηγούς, μονοθέσιο και ελαστικά που εργάζονται σκληρά χωρίς διακοπή. Αν εξαιρέσει κανείς την ευθεία των pit δεν υπάρχει άλλο σημείο στην πίστα όπου μπορεί κάποιος να πάρει ανάσα. Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις αποτελεί ο καιρός. Οι θερμοκρασίες μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλές στη Βουδαπέστη τον Ιούλιο και αυτό έχει μια συγκεκριμένη επίδραση στην θερμική πτώση της απόδοσης (thermal degradation). Για να βρεθεί η ισορροπία μεταξύ απόδοσης και διάρκειας επιλέξαμε την μέση και τη μαλακή γόμα όπως είχαμε κάνει και πέρυσι. Η επιλογή μας είναι αρκετά μαλακή για να υπάρχει η μηχανική πρόσφυση που είναι απαραίτητη στις στροφές και ταυτόχρονα αρκετά σκληρή για ν’ αντιμετωπίσει τις επίπονες καιρικές συνθήκες αλλά και τη χάραξη του Ουγγαρόρινγκ. Είναι μια πίστα όπου τα προσπεράσματα δεν γίνονται εύκολα, οπότε η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών μπορεί να κάνει τη διαφορά».
Υπάρχει μόνο μια ευθεία στο Hungaroring αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά δεν έχουν την ευκαιρία να ψυχθούν επαρκώς. Ειδικά η μέση γόμα που δουλεύει καλύτερα σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες βρίσκεται συνεχώς στο άνω άκρο του παραθύρου λειτουργίας της, αν κάνει ζέστη. Παραταύτα έχουμε δει και βροχή στο Ουγγαρόρινγκ ακόμη και πέρυσι.
Η πίστα εκτός των ελαστικών είναι εξαιρετικά... απαιτητική και όσον αφορά στη φυσική κατάσταση των οδηγών. Συχνά το συγκρίνουν με τη Σιγκαπούρη (σ.σ: η πιο απαιτητική διαδρομή από άποψη φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς) λόγω του μεγάλου ρυθμού στροφών, των υψηλών θερμοκρασιών και την αναλογικά χαμηλή ροή αέρα στο κόκπιτ.
Πρόκειται για μια διαδρομή που έχει μια καλά ισορροπημένη κατανομή όσον αφορά στην πρόσφυση, στο φρενάρισμα και στις πλευρικές καταπονήσεις. Όλα τα φορτία που επενεργούν στο μονοθέσιο είναι σχεδόν ισομεγέθη, αυτό οδηγεί σε ουδέτερο σετάρισμα. Οι ομάδες επιλέγουν μέγιστο αεροδυναμικό φορτίο για να παράγουν όσο το δυνατό μεγαλύτερη πρόσφυση (αεροδυναμικά).
Πέρυσι ο Daniel Ricciardo κέρδισε τον αγώνα των 70 γύρων για λογαριασμό της Red Bull πραγματοποιώντας 3 pit stop ακολουθώντας μια επιθετική στρατηγική για να κερδίσει το πλεονέκτημα.
Οι μεικτές συνθήκες ανάγκασαν τους οδηγούς να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα έτσι δεν είχαν υποχρέωση να χρησιμοποιήσουν και τις δυο γόμες των σλικ ελαστικών στη συνέχεια. Αφού ολοκλήρωσε στην αρχή ένα μέρος με τα ενδιάμεσα ελαστικά μετά ο Ricciardo χρησιμοποίησε σ’ όλο τον αγώνα τη μαλακή γόμα. Η στρατηγική του επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton επίσης λόγω της στρατηγικής ελαστικών που υιοθέτησε κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι εκκίνησε από τη γραμμή των pit.