Παν.Πρωτάθλημα Αναβάσεων: Έντονο ενδιαφέρον στην 1η Ανάβαση Καστανιάς (photos)

Μετά από αρκετά χρόνια, η Βόρεια Ελλάδα φιλοξένησε και πάλι μια πρωταθληματική Ανάβαση. Πρωταγωνιστές ήταν οι: Μιχ.Ευθυμίου, Ποσ.Γορίτσας, Παν. Κύρκος και Μαρ.Ηλιόπουλος

Η 1η Ανάβαση Καστανιάς αποτέλεσε τον 4ο γύρο του Πανελληνίου πρωταθλήματος Αναβάσεων, ενώ προσμέτρησε και στο Κύπελλο Αναβάσεων & Ταχύτητας Βορείου Ελλάδος. Οι θεατές κατέκλυσαν τη μήκους 5 χιλιομέτρων διαδρομή του αγώνα, χειροκροτώντας τις προσπάθειες όλων των αγωνιζόμενων. Ο καιρός, σε αντίθεση με το Σάββατο, ήταν ηλιόλουστος στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα, με τις σταγόνες να κάνουν την εμφάνισή τους στα μέσα του δεύτερου σκέλους.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, είχαμε ανατροπές στο δεύτερο σκέλος, ενώ τα μηχανικά προβλήματα δεν έλειψαν, με αποτέλεσμα να μη δούμε τις αναμενόμενες μάχες σε όλες τις Ομάδες. Στην Α, ο μοναδικός πρωταθλητής τα τελευταία χρόνια, Μιχάλης Ευθυμίου με Ford Escort WRC (κεντρική φωτογραφία) επικράτησε πιο εύκολα απ’ ότι αναμενόταν, καθώς ο κύριος αντίπαλός του, Παναγιώτης Λιώρης που στις δοκιμές είχε δείξει τις άγριες διαθέσεις του, εγκατέλειψε νωρίς. Συγκεκριμένα, μόλις στην πρώτη στροφή της Ανάβασης, ο κινητήρας του θηριώδους Ford Escort WRC έσβησε, αναγκάζοντας τον οδηγό να εγκαταλείψει άδοξα την προσπάθειά του. Πίσω από τον Ευθυμίου, βρέθηκε ο Κώστας Παπαχρήστος με Citroen Saxo VTS, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Χρήστος Λάππας (Peugeot 106 Kit Car), χωρίς όμως να απειλήσει τους πρωτοπόρους. Ο Παπαχρήστος ήταν παράλληλα ο νικητής στην Ομάδα Α έως 2 Λίτρα, πετυχαίνοντας τη δεύτερη φετινή του επιτυχία, η οποία τον απομάκρυνε αρκετά από τους διώκτες του στη βαθμολογία. Οι Λάππας και Γιάννης Τασιόπουλος (Citroen Saxo VTS) ακολούθησαν, με τον τελευταίο να κάνει εκπληκτικό χρόνο στο δεύτερο πέρασμα που του χάρισε τελικά την τρίτη θέση.

Μεγάλη μάχη είχαμε στην Ομάδα Ν, μεταξύ του Ποσειδώνα Γορίτσα (Mitsubishi Lancer Evo X) και του Κωνσταντίνου Κάκου (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Μπορεί ο Γορίτσας να ήταν ταχύτερος στις δοκιμές του Σαββάτου, όμως ο Κάκος επικράτησε στο πρώτο σκέλος του αγώνα. Ο οδηγός από τα Γιάννενα, δεν είχε πει την τελευταία του λέξη. Οδήγησε με μαεστρία το Lancer 10ης γενιάς στο δεύτερο σκέλος, πετυχαίνοντας έτσι μια αγχωτική νίκη με την τελική διαφορά να είναι μόλις στα 26 εκατοστά του δευτερολέπτου. Ο Πάρης Τασιόπουλος τερμάτισε στην τρίτη θέση της Ν και πρώτος στη Ν έως 2 Λίτρα με το Peugeot 106 S16, γιορτάζοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο την ονομαστική του εορτή. Τον ακολούθησαν, χωρίς να μπορέσουν να τον απειλήσουν ιδιαίτερα, οι Διονύσης Γιαννούλης (Peugeot 106 S16) και Νίκος Ντούρας (Peugeot 206 RC). Δυστυχώς εξαιτίας των λιγοστών συμμετοχών, η Ομάδα Ν έως 2 Λίτρα δεν προσμέτρησε.


Την τρίτη φετινή του νίκη πέτυχε ο Μάριος Ηλιόπουλος στην Ομάδα Ε. Ο οδηγός του Ford Escort WRC έδειξε ήδη από τις δοκιμές του Σαββάτου πως θα είναι ο κυρίαρχος. Αυτή η επιτυχία τον φέρνει «αγκαλιά» με τον τίτλο στην Ε. Ο μεγάλος του αντίπαλος και περσινός πρωταθλητής στην κατηγορία, Λεωνίδας Κύρκος δεν μπόρεσε στο δεύτερο σκέλος να ανατρέψει την εις βάρος του κατάσταση. Ο κινητήρας του Ford Escort προδιαγραφών WRC παρέδωσε πνεύμα στην Κ12, αναγκάζοντας τον «Λέα» σε άλλη μια εγκατάλειψη φέτος. Αρκετά πίσω από τον Ηλιόπουλο βρέθηκαν οι Κώστας Ψιλιώτης (Ford Escort MKII) και Θανάσης Κουρνιάτης (Ford Escort MKII). Οι οδηγοί των Ford Escort MKII κατέλαβαν τις δύο πρώτες θέσεις στην Ομάδα Ε έως 2 Λίτρα, έχοντας τη δική τους μάχη μέχρι τέλους. Ο τοπικός Γιάννης Μαυρίδης με το μικρό Daihatsu Charade έκανε την έκπληξη, ανεβαίνοντας στο τρίτο σκαλί του βάθρου.

Στα turbo της Formula Saloon, ο Παναγιώτης Κύρκος με Mitsubishi Lancer Evo VIII «έσπασε» τα χρονόμετρα, πραγματοποιώντας τον καλύτερο χρόνο ημέρας. Ο 27χρονος πρωταθλητής του 2014 στην Ομάδα Ν, απέδειξε πως είναι ταχύτατος, κάνοντας εκπληκτική εμφάνιση το διήμερο. Οι Κωνσταντίνος Πατσουρέας (Mitsubishi Lancer Evo IX) και Κωνσταντίνος Χαραλαμπίδης (Skoda Octavia) συμπλήρωσαν την τριάδα. Ο Πατσουρέας αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων το Σάββατο, με αποτέλεσμα να μη συμμετάσχει στις δοκιμές, κάτι που του στέρησε τη δυνατότητα να διεκδικήσει κάτι καλό στον αγώνα. Στα ατμοσφαιρικά της Formula Saloon, συμμετείχε μόνο ο Σγουρής Μπαλάσης με Toyota Corolla. Η Formula Saloon δεν προσμέτρησε.

Ο αγώνας πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης που φρόντισαν για την αποκατάσταση της διαδρομής, καθώς επίσης του Δήμου Κοζάνης και του Οργανισμού Αθλητισμού, Πολιτισμού, Νεολαίας Κοζάνης. Στην ασφάλεια του αγώνα συνέβαλλαν η Τροχαία Κοζάνης και Ημαθίας, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Κοζάνης, η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης καθώς και το ΕΚΑΒ. Η Οργανωτική Επιτροπή ευχαριστεί ιδιαίτερα την Κοινότητα Πολυμύλου που έχει αγκαλιάσει τους αγώνες αυτοκινήτου και βοηθά με κάθε τρόπο τη διοργάνωση. Στις επικοινωνίες βοήθησαν οι τοπικοί σύλλογοι ΕΡΑΔΥΜ και ΣΥΡΑΚΟΖ.

Η 1η Ανάβαση Καστανιάς πέρασε στην ιστορία. Ο Σύλλογος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Κοζάνης (ΣΜΑΚ) σε μια ιστορική συνεργασία με την Αυτοκινητιστική Λέσχη Πτολεμαΐδας (ΑΛΠ) διοργάνωσαν έναν επιτυχημένο σε γενικές γραμμές αγώνα. Οι δύο λέσχες πήραν το ρίσκο σε μια δύσκολη εποχή να φέρουν εις πέρας μια πρωταθληματική ανάβαση, την οποία περίμενε ο κόσμος εδώ και πολλά χρόνια. Και τα κατάφεραν!
Φωτογραφίες: Ανδρέας Αποστολίδης

Σχετικές ειδήσεις